حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش تحریم هواوی توسط امریکا با هدف ممنوعیت دستیابی به 4G و Wi-Fi 6

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | هواوی

اردیبهشت ۱۳۹۸ بود که تحریم هواوی توسط امریکا آغاز شد. این تحریم‌ها با ممنوعیت استفاده از خدمات موبایلی گوگل (GMS) در سیستم عامل اندروید و سپس ممنوعیت فروش فناوری 5G به این شرکت مسبب بیشترین آسیب‌ها به کسب‌وکار بخش موبایل هواوی شد. محدودیت‌هایی که اگر نبودند به احتمال زیاد این برند چینی پرفروش‌ترین برند موبایل دنیا می‌بود. به هر صورت، گویا محدودیت‌ها تمامی ندارد و حتی تشدید می‌شود. امروز درباره افزایش تحریم هواوی توسط امریکا با هدف ممنوعیت دستیابی به 4G و Wi-Fi 6 گزارشی منتشر شده است.

افزایش تحریم هواوی توسط امریکا

بیش از ۳ سال و نیم پیش بود که ایالات متحده هوآوی را در لیست سیاه تجاری قرار داد، به این معنی که شرکت های آمریکایی برای ادامه تجارت به مجوز خاصی نیاز داشتند. مجوزها به شرکت‌هایی مانند AMD یا Intel و Qualcomm اعطا شد اما فقط مجاز به عرضه چیپ‌ست‌های فقط 4G بودند. این سبب شد که پرچمدارهای اخیر هواوی در سری P و Mate فقط با ارتباط 4G و بدون شبکه نسل پنجم مخابراتی یا 5G عرضه شوند.

مجوزها در روزهای اولیه دولت بایدن اعطا شد، اما منابع آگاه اکنون می گویند که ایالات متحده به دنبال گسترش فهرست اقلام ممنوعه است.

گفته می شود که تحریم‌های جدید هواوی شامل فناوری 4G، وای فای 6 و 7، فناوری مرتبط با هوش مصنوعی و همچنین رایانش ابری با کارایی بالا است. به گفته یکی از منابع داخلی، مجوزهای جدید برای اقلام 4G در حال حاضر رد شده است.

درآمد هواوی از صدور مجوز حق اختراعات

در مورد مجوزهای قدیمی، یک کارشناس گفت که وزارت بازرگانی به دنبال لغو همه مجوزهای قدیمی است. حتی اگر این کار را به صراحت انجام ندهد، این مجوزها در نهایت منقضی می شوند.

اواسط پاییز امسال بود که بایدن کنترل‌های صادراتی جدیدی را روی تجهیزات مورد استفاده برای تولید نیمه‌رساناها معرفی کرد، محدودیت‌هایی که برای فناوری تراشه‌های پیشرفته‌تر از 14 نانومتر و در برخی موارد حتی 16 نانومتر اعمال می‌شود.

درخواست وزارت دفاع هلند برای ممنوعیت ارسال تجهیزات مهم ساخت تراشه به چین

چند روز پیش بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که ژاپن و هلند به تلاش‌های آمریکا می‌پیوندند و شرکت‌های خود را از صادرات تجهیزات به چین منع خواهند کرد. هدف این محدودیت ها سرکوب رشد صنعت نیمه هادی داخلی چین است. هواوی قبلاً تأیید کرده بود که تراشه‌های جدید Kirin حداقل امسال به بازار باز نمی‌گردند، زیرا این شرکت نمی‌تواند کارخانه‌ای پیدا کند که از فناوری متعلق به ایالات متحده استفاده نکند.

هوآوی بیشتر به خاطر گوشی‌های هوشمند و تجهیزات شبکه‌اش شناخته می‌شد، اما این شرکت مجبور به تطبیق با شرایط جدید است. به عنوان مثال، به رایانش ابری رفته است، تجارتی که ممکن است به زودی هدف تحریم های ایالات متحده شود.

هوآوی در سال 2021 با شروع اعمال محدودیت های تجاری، کاهش شدید درآمد را تجربه کرد. در حقیقت درآمد آن یک سوم کاهش یافت. با این حال، از آن زمان نسبتاً پایدار بوده است و در دسامبر 2022 درآمد کلی 91.53 میلیارد دلار را به ثبت رساند.

وزارت بازرگانی ایالات متحده در مورد جزئیات ممنوعیت صادرات تجاری جدید اظهار نظری نکرد.

نظر شما درباره افزایش تحریم هواوی توسط امریکا چیست؟ به دور از بحث‌های سیاسی این سبب کند شدن روند رقابت و تولید محصولات جذاب‌تر هم خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)