حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال ممنوعیت تیک تاک در اروپا نیز بسیار زیاد است

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، شبکه‌های اجتماعی

تیک تاک را باید یکی از جنجالی‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی دنیا دانست. از آن جایی که این برنامه توسط یک شرکت چینی توسعه یافته است، ایالات متحده همواره با آن سر ناسازگاری داشته است. اما اعتراف این شرکت به جاسوسی از خبرنگاران آمریکایی، سبب شد دولت آمریکا به این موضوع واکنش شدیدی نشان دهد. اکنون گویا احتمال ممنوعیت تیک تاک در اروپا نیز بسیار زیاد است. با ترنجی همراه باشید.

احتمال ممنوعیت تیک تاک در اروپا به چه علتی رخ می‌دهد؟!

جنجال‌های پی در پی تیک تاک هنوز به پایان نرسیده است. پس از اعتراف شرکت سازنده این برنامه محبوب به جاسوسی از خبرنگاران آمریکایی، اوضاع برای این شرکت تا حد زیادی تغییر کرده و دولت ایالات متحده اقدامات جدی و مهمی را علیه این برنامه محبوب آغاز کرده است. اکنون اتحادیه اروپا هم به این مسئله واکنش جدی نشان داده است. تیری برتون، کمیسر بازار داخلی و حمایت از مصرف کننده اتحادیه اروپا، از تیک تاک خواست تا از قانون خدمات دیجیتال (DSA) که اخیرا به تصویب رسیده است، پیروی کند. وی در توییتر پستی منتشر کرده و گفته است که عملکرد تیک تاک به عنوان یک پلتفرم برای دسترسی میلیون‌ها جوان اروپایی به آن، باید به طور کامل با قوانین اتحادیه اروپا، به‌ ویژه قانون DSA، مطابقت داشته باشد.

احتمال ممنوعیت تیک تاک در اروپا

به گزارش خبرگزاری PhoneArena، اتحادیه اروپا در حال مذاکره با مدیر عامل تیک تاک یعنی Shou Zi Chew است و طبق این توییت، برتون در حال فشار آوردن به این شرکت چینی برای به کرسی نشاندن خواسته‌های این اتحادیه است. در صورتی که شرکت توسعه دهنده تیک تاک این قوانین را رعایت نکند، ممنوعیت شدیدی برای آن اعمال خواهد شد. این اولین بار نیست که چنین اقدام جدی و مهمی در دستور کار قرار گرفته است. این برنامه پیش‌تر نیز در دستگاه‌های دولتی چندین ایالت آمریکا ممنوع شده بود و همچنان ممنوعیت سراسری آن در کل کشور آمریکا در حال بررسی است.

احتمال ممنوعیت تیک تاک در آمریکا به اتهام جاسوسی از خبرنگاران

در مورد پیروی از DSA، تیک تاک باید قبل از ۱ سپتامبر شروع به پیروی از این قوانین کند، وگرنه به پرداخت جریمه‌هایی تا سقف ۶ درصد از درآمد سالانه خود محکوم خواهد شد. این احتمال وجود دارد که برنامه مذکور در اتحادیه اروپا نیز ممنوع شود. اگر این اتفاق رخ دهد، میلیون‌ها کاربر اروپایی دیگر نمی‌توانند از آن استفاده کنند. اگر ممنوعیت سراسری این برنامه در ایالات متحده اعمال شود، همین اتفاق ممکن است برای حدود ۸۰ میلیون کاربر فعال ماهانه آن رخ دهد. نظر شما کاربران ترنجی درباره احتمال ممنوعیت تیک تاک در اروپا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SAWAN

ممنوع شدن یعنی چی؟
یعنی فیلتر میشه؟
اگه فیلتر میشه پس چطور سربازان آمریکایی هنوزم ازش استفاده میکنن؟
چرا در وب فارسی، این موارد درست توضیح داده نمیشه؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان