حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال ممنوعیت تیک تاک در آمریکا به اتهام جاسوسی از خبرنگاران

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شبکه‌های اجتماعی

هرچند مدت یکبار شاهد تقابل سیاسی آمریکا و چین هستیم. این روزها مسئله بیشتر روی فناوری و تکنولوژی می‌چرخد و همین موضوع سبب شده است درگیری میان این دو کشور بیشتر شود. آمریکا پس از تحریم سنگین هواوی، گویا حالا قصد دارد تیک تاک را نیز به همین مشکل دچار کند. زیرا احتمال ممنوعیت تیک تاک در آمریکا به دلیل جاسوسی از خبرنگاران وجود دارد. با ترنجی همراه باشید.

احتمال ممنوعیت تیک تاک در آمریکا

خبر‌های بدی برای کاربران TikTok در ایالات متحده منتشر شده است. شرکت چینی پشت این شبکه اجتماعی پرطرفدار دوباره دچار مشکلاتی شده است. ByteDance، شرکت مادر TikTok، به دسترسی غیرمجاز کارمندان خود به داده‌های خبرنگاران اعتراف کرده است. به گفته نیویورک تایمز، کارمندان مسئول این تخلف اخراج شده‌اند. این حادثه که اولین بار توسط BuzzFeed News در ژوئن ۲۰۲۲ گزارش شد، شامل دسترسی ادعایی به داده‌های غیر عمومی کاربران TikTok در ایالات متحده توسط کارمندان ByteDance مستقر در چین بود.

این افشاگری اظهارات قبلی ByteDance مبنی بر انکار امکان دسترسی به این داده‌ها را تضعیف می‌کند و احتمالا به اعتبار TikTok آسیب بیشتری وارد می‌کند، زیرا قبلا به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی با نظارت و ممنوعیت دستگاه‌های دولتی در ایالات متحده مواجه شده است. این موضوع حالا اتفاقی است که افتاده است و این شرکت چینی باید منتظر عواقب آن باشد.

احتمال ممنوعیت تیک تاک در آمریکا

طی یک تحقیق داخلی توسط ByteDance، برای کشف اینکه چه کسی برخی از فایل‌های صوتی خبرنگاران را فاش کرده است، اطلاعات خصوصی سه روزنامه‌نگار فوربس که قبلا برای BuzzFeed News کار می‌کرده‌اند، یک خبرنگار فایننشال تایمز و گروه کوچکی از افرادی که به اطلاعات خصوصی مرتبط بودند فاش شده است و روزنامه نگاران هدف این افشاگری می‌باشند.

روزنامه‌ نگاران فوربس ادعا کرده‌اند که اسناد داخلی ByteDance را بررسی کرده‌اند و اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که دفتر امنیت و حریم خصوصی این شرکت پروژه‌ای به نام Project Raven را برای شناسایی کارکنانی که اطلاعاتی را به مطبوعات درز می‌کنند رهبری کرده است. مشخص نیست که آیا تنها هدف پروژه ریون یافتن افشاگرهای داخلی بوده است یا ابزاری برای جاسوسی است که این شرکت آن را تایید کرده است.

به گفته خبرگزاری PhoneArena، در هر صورت، TikTok در ایالات متحده با یک ممنوعیت مواجه است که می‌تواند حدود ۸۰ میلیون کاربر فعال ماهانه را بدون دسترسی به شبکه اجتماعی مورد علاقه خود رها کند. نظر شما کاربران ترنجی در مورد احتمال ممنوعیت تیک تاک در آمریکا به دلیل جاسوسی از خبرنگاران چیست؟ آیا این شبکه اجتماعی در نهایت تحریم و ممنوع خواهد شد؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان