حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تشویق کاربران ویندوز ۱۰ توسط مایکروسافت برای ارتقا به ویندوز ۱۱

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows 11، آپدیت

مایکروسافت هر کاری انجام می دهد تا شما را به سمت انجام آپدیت به ویندوز 11 سوق دهد. جدیدترین روش این شرکت، به روز رسانی تازه ویندوز 10 است! اگر آپدیت ویندوز ۱۰ با ورژن KB5020683 را نصب داشته باشید صفحه جدید OOBE یا Out of Box Experience به شما نمایش داده می‌شود. در این صفحه جدید شاهد تشویق کاربران ویندوز ۱۰ توسط مایکروسافت برای ارتقا به ویندوز ۱۱ هستیم.

ارتقا به ویندوز ۱۱

صفحه OOBE مجموعه‌ای از صفحات است که با روشن شدن کامپیوتر شما ظاهر می شود و معمولاً از شما می خواهد اقداماتی مانند پذیرش موافقت‌نامه‌های مجوزها، اتصال رایانه به اینترنت یا مثلا ورود به سیستم با Microsoft ID را انجام بدهید.

اما این بار اما موضوع جدید در صفحه OOBE نمایش داده می‌شود. در واقع، مایکروسافت ترجیح داده است برای معرفی ویندوز 11 چند اسلایدی را آنجا نمایش دهد و از شما بخواهد نسخه جدید سیستم عامل را به رایگان دانلود و نصب کنید.

مایکروسافت در صفحه پشتیبانی آپدیت خود توضیح می دهد:

«در ماه دسامبر یک آپدیت برای بهبود صفحه OOBE ویندوز 10 در نسخه های 2004، 20H2، 21H1، 21H2 و 22H2 اضافه شد. این گزینه به دستگاه های واجد شرایط برای ارتقا به ویندوز 11 به عنوان بخشی از فرآیند OOBE ارائه می شود. این به‌روزرسانی تنها زمانی در دسترس خواهد بود که یک به‌روزرسانی شامل OOBE جدید، روی دستگاه شما نصب شده باشد.»

برای اینکه بتوانید آپدیت اندروید ۱۱ را دریافت کنید، کامپیوتر شما باید از Windows 10 Home یا نسخه‌های پرو 2004، 20H2، 21H1، 21H2 یا 22H2 استفاده کند. مهمتر از همه، دستگاه شما باید قابلیت اجرای ویندوز 11 را داشته باشد. به عبارت دیگر، رایانه ویندوز 10 شما باید الزامات مایکروسافت را برای نصب ویندوز 11 برآورده کند. این الزامات شامل ماژول TPM 2.0، پردازنده نسل هشتم اینتل به بالا و پشتیبانی از Secure Boot می‌شود.

چرا مایکروسافت اصرار دارد که کامپیوتر خود را به ویندوز 11 ارتقا دهید؟

شاید یکی از پاسخ‌های این پرسش در جهت آماده شدن کاربران برای پایان قریب الوقوع پشتیبانی ویندوز 10 باشد که ۲ سال دیگر انجام می‌شود. این سیستم عامل در سال ۲۰۱۵ عرضه شده و سال ۲۰۲۵ دیگر به طور رسمی پشتیبانی نخواهد شد.

شما چه نسخه‌ای از ویندوز را دارید؟ از آن راضی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)