حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش برتری سهم سونی نسبت به سامسونگ در بازار حسگرهای تصویر دوربین موبایل

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، سونی

سامسونگ پس از سونی دومین رتبه در بازار حسگر تصویر CMOS برای دوربین‌های موبایل را دارد اما به نظر می‌رسد که شکاف بین این دو شرکت به نفع سونی بیشتر می‌شود. در سه ماه سوم سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش برتری سهم سونی نسبت به سامسونگ در بازار حسگرهای تصویر دوربین موبایل هستیم.

بازار حسگرهای تصویر دوربین موبایل

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Omdia، سونی با سهم 51.6 درصد، پیشروترین برند در زمینه حسگر تصویر CMOS و در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ بود پس از سونی سامسونگ رتبه دوم را دارد و در رتبه های بعدی Omnivision، Onsemi و GalaxyCore قرار گرفتند.

سهم سامسونگ به عنوان دومین برند در زمینه حسگر تصویر موبایل تنها 15.6 درصد از بازار است. سهم رتبه‌های بعدی از قرار زیر است:

  1. ۳- Omnivision رتبه سوم با ۹.۷ درصد
  2. ۴- Onsemi رتبه چهارم با ۷ درصد
  3. ۵- GalaxyCore رتبه پنجم با ۴ درصد
  4. ۶- SK Hynix با رتبه ششم ۳.۸ درصد

طبق گزارش ها، فروش سنسور تصویر CMOS سامسونگ در سه ماهه سوم 2022 به ارزش 740 میلیون دلار رسیده است که نسبت به عدد 800 تا 900 میلیون دلار معمول در سه ماهه قبلی کمتر است.

یکی از دلایل موفقیت سونی و به نظر ناظران بازار این است که غول فناوری ژاپنی سفارشات دستگاه هایی مانند Xiaomi 12S Ultra را تضمین کرده است. هر چند این تک دستگاه فروش بالایی ندارد و شاید تامین حسگر تصویر آیفون‌ها دلیل بهتری باشد.

اواسط سال 2021، سامسونگ سهم ۲۹ درصدی از بازار حسگر تصویر CMOS را داشت در حالی که سهم سونی 46 درصد بود. به نظر می رسد سونی همچنان به افزایش شکاف بین خود و سامسونگ ادامه می دهد و ناظران بازار معتقدند این روند ادامه خواهد داشت.

انتظار می‌رود سونی حسگرهای تصویر CMOS را برای سری آیفون 15 آینده اپل تامین کند که ممکن است آن را حتی پیشروتر کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که سامسونگ می تواند با توسعه حسگرهای رزلوشن بالاتر مثل حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی خود، تولیدکنندگان موبایل را سهم خود جذب کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)