حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۲۰۲۲ با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و حسگر سونی مجهز به فیلم برداری 8K ارایه می شود

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | اپل، شایعات

اگر طرفدار آیفون های اپل هستید، خبر جذابی منتشر شده است که البته مربوط به ۲ نسل بعد این محصولات می شود. در جدیدترین گزارش می شنویم که ارتقا دوربین در راه است. آنطور که شنیده ایم، آیفون ۲۰۲۲ با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و حسگر سونی مجهز به فیلم برداری 8K ارایه می شود. حتما می دانید که آیفون ۱۳ یا آیفون ۲۰۲۱ احتمالا ارتقا سخت افزاری دوربین کمی داشته باشد. به همین دلیل آیفون ۱۴ یا آیفون ۲۰۲۲ باید در این بخش بدرخشد.

آیفون ۲۰۲۲ با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی

دوربین ۴۸ مگاپیکسلی بیش از ۳ سال است که در میان رده های اندرویدی استفاده می شود. اپل عموما در ارایه فناوری های خاص اخلاق خودش را دارد. به همین دلیل همچنان همان دوربین ۱۲ مگاپیکسلی را استفاده می کند.

گزارش جدید از Ming-Chi Kuo می گوید که این روال برای سال ۲۰۲۲ ادامه دار نخواهد بود. به گفته وی اپل در حال برنامه ریزی برای ارتقا بزرگی در بخش دوربین اصلی آیفون برای سال ۲۰۲۲ است. انتظار می رود این گوشی پرچمدار از یک حسگر تصویر بزرگ ۴۸ مگاپیکسلی بهره مند شود. او می گوید سونی سنسور ۱/۱.۳ اینچی این دوربین ۴۸ مگاپیکسلی را تولید خواهد کرد.

کوو در یادداشتی به سرمایه گذاران، پیش بینی کرد که مدل های سطح بالای آیفون ۱۴ اپل از سنسور تصویر ۴۸ مگاپیکسلی برای عکاسی استفاده کنند. این شرکت معمولاً بر روی تکنولوژی دوربین اصلی متمرکز است. سپس این فناوری ها در دوربین های تله و فوق عریض کمتر پیشرفته هستند.

کو می گوید:

“ما معتقدیم که آیفون جدید نیمه دوم سال ۲۰۲۲ ممکن است از خروجی مستقیم ۴۸ مگاپیکسلی و خروجی ۱۲ مگاپیکسلی حاصل از ادغام ۴ پیکسل بهره ببرد”. “با خروجی ۱۲ مگاپیکسل، اندازه پیکسل ها به حدود ۲.۵ میکرومتر افزایش می یابد، که به طور قابل توجهی بزرگتر از آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ و بزرگتر از گوشی های اندرویدی است. این حتی نزدیک به سطح دوربین های دیجیتال یا DSC است.”

انتظار می رود این سنسور با وضوح بالا از ضبط ویدئو 8K پشتیبانی کند، که به شکل قابل توجهی بیش از حد فعلی 4K آیفون است. کو معتقد است که این افزودنی برای دستگاه های واقعیت افزوده مناسب خواهد بود، یعنی سخت افزاری است که اپل در سال های آینده به بازار عرضه می کند.

پیش بینی می شود که اپل با انتقال به رزلوشن ۴۸ مگاپیکسل، برای هر ماژول دوربین هزینه بیشتری پرداخت کند. علاوه بر کنترل Tilt، کالیبراسیون CCM هم پیچیده تر از مدل های فعلی آیفون است. آیفون ۱۲ پرو اولین دستگاهی بود که تثبیت کننده تغییر سنسور یا Sensor Shift را در دوربین اصلی استفاده کرد.

نظر شما چیست؟ منتظر دوربین رزلوشن بالا در آیفون ۲۰۲۲ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

😐 نمیشد حالا 2021 استفاده کنه

Mahdi

پس آیفون ۱۳ نخرم

اپل معمولا تا جایی که همه دیدیم معمولا دیر یک نوآوری جدید رو به محصولاتش اضافه میکنه ولی وقتی اضافه میکنه شاهکار میشه.

دوستان بابت اسپم شرمنده، ظاهرا سامسونگ تو ۸ اردیبهشت قراره رویداد جدیدی رو برگزار کنه که به گفته خودش ‘ بهترین گلکسی ‘ معرفی میشه.
به نظر شمد چی میتونه باشه؟؟؟🤔🤔🤔

یا گلکسی فولد جدید و یا لپ‌تاپ جدید

m.b

یادش بخیر… موقعی که اولین 48 مگاپیکسلی ها اومده بودن طرفدارای اپل 48 مگاپیکسلی ردمی نوت 7 رو مثال میزدن و با 12 مگاپیکسلی اپل مقایسه میکردن که 48 مگاپیکسلی بدرد نمیخوره و سندش اینکه اپل با همون 12 مگاپیکسلی عکسای بهتری میگیره و 48 مگاپیکسلی ساختن مسیر اشتباهیه و همین 12 رو باید بزرگ کنن… الان خود اپل داره 48 میشه… میان از همین تعریف میکنن… و مطمئن باشید قراره بشنویم همین 48 خوبه کما اینکه الانم میگن بیشتر از 50 فایده نداره و 100 و بالاتر بدرد نمیخوره و غیره… بعد از مدتی خبرش میاد بعد دو سه سال اپل رفته سراغ 64 یا بیشتر و فراره بشنوید 64 خوبه و بیشتر بدرد نمیخوره و غیره!
کمی آینده‌نگری برای بعضی از دوستان نیازه واقعا… خصوصاً اون کسی که وسط بحثای جدیمون میگفت اپل عمرا از 48 مگاپیکسلی استفاده کنه… هرجا که هست خدا پشت و پناهش… 😂🤦‍♂️❤️

MiladMansoori

معمولا بهینگی نرم افزار اپل باعث میشه دوربین اپل از لحاظ کلی از هرچی گوشی های دوربین محور با همون لنز های ١٢ مگاپیکسلی استفاده می کنه بهتر باشه البته بتونه زوم خودشه در برابر رقبایی مثل میت ۴٠ پرو و اس ٢١ الترا بهبود بده خیلی نیاز نیست.
شرکت های دیگه با انواع و اقسام ترفندها سعی میکنن عکس متمایز کننده ای بگیرن ولی متاسفانه با این همه استفاده از تک تک اونها من چیزی که شخصا تجربه کردم اپل عکسهای پایدار و به طور کلی خوب میگیره نه اینکه تو یه صحنه فوق العاده باشه تو شرایط دیگه معمولی واقعا عکس های پایدار تو همه شرایط میگیره بگذریم از فیلمبرداریش که بی رقیبه

MiladMansoori

منظور از همون لنز ١٢ مگاپیکسل
لنز ١٢ مگاپیکسلی که آیفون استفاده میکنه در مقابل رقیب‌های با انواع و اقسام ١٠٨ و…

Milad7

دوربین آیفون ها همیشه بدون نیاز به تنظیمات خاصی عکس های خوبی میگیرن.و جزو بهترین ها هستن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)