حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهینه سازی کیبرد GBoard گوگل برای تبلت‌ها، بهینه‌تر می‌شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

گوگل به سختی روی طراحی مجدد Gboard کار کرده است. مثلا اوایل تابستان بود که یک تغییر رابط کاربری سازگار با محصولات تاشو را گزارش کردیم که به Pixel Fold احتمالی اشاره داشت. علاوه بر این از اواخر تابستان نوار ابزار Shortcuts در Gboard موضوعی برای طراحی مجدد این کیبرد گوگل بوده است. به تازگی اطلاعاتی از فایل APK نسخه بتا این کیبرد منتشر شده که نشان می‌دهد بهینه سازی کیبرد GBoard گوگل برای تبلت‌ها، بهینه‌تر می‌شود.

بهینه سازی کیبرد GBoard گوگل

پس از تجزیه و تحلیل فایل APK آخرین نسخه بتای Gboard منتشر شده در این هفته، به نظر می رسد که گوگل تصمیم گرفته است رابط کاربری را تغییر دهد تا سازگارتر با تبلت ها باشد.

به عنوان بخشی از این طراحی مجدد، به ردیف میانبرها و ابزارهای Gboard تغییر ظاهر داده شده است و آنها را بیشتر شبیه کلیدها می کند. سپس هر یک در داخل یک کادر مستطیلی که گوشه های گرد دارد قرار می گیرد. چیدمان کادر این امکان را فراهم می کند که یک آیتم اضافی نمایش داده شود زیرا طراحی بیضی حذف شده است.

علاوه بر این، ضربه زدن روی دکمه در گوشه بالا سمت چپ، یک چیدمان جدید را برای میانبرهای باقیمانده نمایش می دهد که متراکم تر از قبلی است.

ویژگی «تغییر زبان» که اخیراً به GBoard اضافه شده است با توضیح دقیق‌تری درباره نحوه استفاده از عملکرد آن نمایش داده می‌شود، چرا که تا همین اواخر نحوه عملکرد آن کاملاً واضح نبود.

همچنین یک تغییر اضافی در رابط کاربری وجود دارد که مستقیماً بر تبلت‌ها تأثیر می گذارد. رابط کاربری جدید تبلت Gboard به تازگی ارائه شده اما اگر اطلاعات گزارش جدید، صحیح باشد ما یک میانبر اضافی «?123» در گوشه پایین سمت راست خواهیم داشت. همانطور که در اسکرین شات های زیر دیده می شود، این جایگزین کلید اختصاصی است که صفحه کلید را پنهان می کند.

طبق معمول هیچ تضمینی وجود ندارد که این ویژگی‌ها واقعاً به محصول نهایی می‌رسند یا نه یا اینکه چه زمانی اجرا می‌شوند.

نظر شما چیست؟ این تغییرات اندک تلاش دارند تا تجربه کاربری یکی از کاربردی‌ترین بخش‌های دستگاه شما را بهتر کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)