حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سنسور دوربین OmniVision OV50H رسما معرفی شد: رزولوشن 50 مگاپیکسلی با سایز پیکسل 1.2µm

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | برندهای مطرح فناوری، دوربین

شرکت OmniVision اخیرا با معرفی جدیدترین سنسور دوربین موبایل خود با نام OV50H، چالشی را برای سایر سازندگان حسگر تصویر موبایل مانند سونی و سامسونگ ایجاد می‌کند. OV50H دارای رزولوشن 50 مگاپیکسلی است و به‌لطف فناوری داخلی پیشرفته، از HDR متناوب پشتیبانی می‌کند. این سنسور همچنین نوع جدیدی از تشخیص چهار فاز (QPD) را به همراه دارد که برای ارائه فوکوس خودکار بهبودیافته استفاده می‌شود. از دیگر مشخصات این حسگر تصویر می‌توان به سایز پیکسل 1.2 میکرومتری در ابعاد سنسور 1/1.3 اینچی به‌همراه قابلیت فیلمبرداری 8K اشاره کرد.

سنسور دوربین OmniVision OV50H

حسگر تصویر OV50H جدیدترین فناوری QPD OmniVision را معرفی می‌کند که برای کمک به ساخت گوشی‌های هوشمند با فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) بهبودیافته «2×2» پشتیبانی می‌شود، زیرا حالت اولیه افقی/عمودی (H/V) آن به‌لطف بهبود پیشرفته، فرایند فوکوس را تسریع می‌بخشد.

حالت H/V نیز برای بهبود درک عمق و حساسیت به نور در OV50H ارائه شده است. این سنسور دارای 50 میلیون پیکسل 1.2 میکرونی (μm) با زوم 2 برابر در سایز 1/1.3 اینچ است و فیلمبرداری با رزولوشن 8K و “ریموزاییک روی تراشه” و حالت 4K/120 فریم‌برثانیه با لرزشگیر تصویر الکترونیکی را ارائه می‌کند.

سنسور دوربین OmniVision OV50H

سنسور دوربین OmniVision OV50H

از طرف دیگر، OV50H می‌تواند مانند بسیاری از CMOSهای رده‌بالای سامسونگ، حالت 12.5 مگاپیکسلی را برای عملکرد “4x” در نور کم که ممکن است همچنان در 120 فریم‌برثانیه به‌دست آورد، ثبت کند. بااین‌حال، OmniVision ادعا می‌کند که ویژگی‌های حسگر تصویر جدید به‌لطف تکنیک dual conversion gain (DCG) فراتر از سایر رقبای خود است.

این سنسور همچنین با ارائه HDR نرخ 30 فریم‌برثانیه در برخی حالت‌ها، با محدوده دینامیکی حدود 100 دسی‌بل (dB) و همچنین HDR مبهم در فواصل زمانی “بسیار کوتاه” یا 3 نوردهی همراه است. در ادامه، ممکن است مدتی طول بکشد تا اولین گوشی هوشمند مجهز به OV50H عرضه شود، زیرا OmniVision قصد ندارد تا آوریل 2023 این حسگر تصویر را ارائه کند.

نظر شما درباره سنسور دوربین OmniVision OV50H چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
persepolis

بد نبود
میگم چند نانومتره اینا

persepolis

چه فرقی میکنه یه جایی شنیدم 12 میزنن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی