حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت‌های Health Connect در اندروید ۱۴ به طور پیشفرض با سایر برنامه‌ها ادغام خواهند شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، اخبار، گوگل

اندروید ۱۴ نسل بعدی از سیستم عامل اندروید است و گوگل قصد دارد با ارائه آن، مسیر پر شتاب رشد اندروید را بازهم با قابلیت‌های کاربردی و متنوع‌تری ادامه دهد. بر اساس اخبار و اطلاعات به دست آمده، قابلیت‌های Health Connect در اندروید ۱۴ به طور پیشفرض با سایر برنامه‌ها ادغام خواهند شد. با ترنجی همراه شوید.

قابلیت‌های Health Connect در اندروید ۱۴ چه خواهند بود؟!

به نظر می‌رسد ادغام اصلی Health Connect در اندروید ۱۴ در مسیر درستی قرار دارد. در صورت اجرای این API، سیستم عامل اندروید قادر به رقابت با اپل و watchOS در زمینه داده‌های سلامت و تناسب اندام خواهد بود. با کمک برنامه Health Connect که توسط گوگل و سامسونگ ایجاد شده است، می‌توانید داده‌های سلامتی و تناسب اندام خود را دریافت کرده و با سایر برنامه‌ها به اشتراک بگذارید. این موضوع در حالی است که می‌توانید به حفظ حریم خصوصی خود اطمینان داشته باشید. این برنامه با تلفن‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید و ساعت‌های هوشمند متصل به سیستم عامل Wear کار می‌کند و در ادامه Health Connect بخشی از اندروید ۱۴ خواهد بود.

اکنون فقط ۱۱ برنامه از Health Connect استفاده می‌کنند که هنوز در مرحله آزمایش بتا است. Fitbit، Google Fit، Samsung Health و تقویم دوره‌ای Flo، چند مورد از شناخته شده‌ترین آن‌ها هستند. اگرچه گوگل با Health Connect امیدوار است بیشتر از یک برنامه کاربردی، یک API باشد. Health Connect در جدیدترین به‌روزرسانی مهم اندروید ۱۳، که پیکسل‌های گوگل اخیرا آن را دریافت کرده‌اند، در دسترس بوده است. علاوه بر این، از کد منبع موجود برای بحث در پروژه منبع باز Android Gerrit به نظر می‌رسد که گوگل می‌خواهد این رابط برنامه نویسی (API) را به عنوان بخشی اصلی در اندروید ۱۴ قرار دهد.

قابلیت‌های Health Connect در اندروید ۱۴

به گفته وب سایت خبری GizChina،  اگر اکوسیستم‌های Android/WearOS و iOS/Watch OS را مقایسه کنیم، گوگل در پردازش و مدیریت داده‌های سلامت و تناسب اندام از Apple و Watch OS کمی عقب‌تر است. ادغام عالی عملکردهای سلامت با سخت افزار توسط شرکت اپل تا حد زیادی دلیل محبوبیت بسیار زیاد اپل واچ است. از طرف دیگر، Pixel Watch گوگل فاقد هرگونه عملکرد مرتبط با سلامتی است. بنابراین چنین قابلیتی را بیش از پیش نیاز خواهد داشت.

با توجه به اینکه Health Connect بخشی از اندروید ۱۴ است، همه برنامه‌نویسان برنامه‌هایی که از سیستم عامل موبایل گوگل استفاده می‌کنند و تولید کنندگان لوازم جانبی که از Wear OS و Android استفاده می‌کنند، مانند سامسونگ، شیائومی و Realme، به روشی مشابه، به همان اطلاعات سلامت دسترسی خواهند داشت. همچنین کاربران دیگر نباید نگران از دست دادن اطلاعات خود باشند. حتی هنگام رفتن از یک برنامه به برنامه دیگر مانند عملکرد آن‌ها در طول جلسات دویدنشان. با این حال، ما پیشرفت این قابلیت را در زمینه‌های مختلف دنبال می‌کنیم و آن را به شما اعام خواهیم کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان