حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقشه راه گوگل تا سال ۲۰۲۵ لو رفت: چه پیکسل‌هایی در انتظار ما هستند؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شایعات، گوگل

گوگل بالاخره با گوشی های هوشمند پیکسل اخیر خود شروع به تلاش برای افزایش سهم در بازار کرده است. اگرچه سری Pixel 6 گوشی‌های به‌دورازحاشیه‌ای نبودند اما همین سری به پرفروش‌ترین گوشی هوشمند این برند تبدیل شد. سری پیکسل ۷ هم از نظر طراحی و مشخصات سخت‌افزاری یک نمونه بهبودیافته نسبت به آن است. جالب است بدانید که نقشه راه گوگل تا سال ۲۰۲۵ لو رفته و حالا تا حدودی می توانیم ببینیم که چه پیکسل‌هایی در انتظار ما هستند.

نقشه راه گوگل تا سال ۲۰۲۵

قبلاً اطلاعاتی در مورد سری Pixel 7a و Pixel 8 منتشر شده اما با این حال، Android Authority در گزارشی تمام نقشه راه گوگل برای پیکسل‌ها و تا سال ۲۰۲۵ را نشان می‌دهد. در نوع خود یک “ابر-شایعه” را شاهد هستیم که خلق چنین دستاوردی فقط هم از گوگل برمی‌آمد!

سال ۲۰۲۳ برای گوگل با Google Pixel 7a (نام رمز سیاهگوش) آغاز می شود و کمی بعدتر اولین گوشی تاشو این برند با نام تجاری Pixel Fold (نام رمز «felix») حوالی اردیبهشت ۱۴۰۲ و در Google I/O عرضه خواهد شد.

می‌دانیم که Pixel 7a یک گوشی هوشمند میان رده خواهد بود و گفته می شود کاستی های Pixel 6a را بهبود می بخشد. مثلا یکی از بهبودها نمایشگر 90 هرتزی به جای نمونه 60 هرتزی است. اگر به یاد داشته باشید پیکسل 6a در تست دوربین “ناآگاهانه” یا “‌Blind Test” توانسته بود پیکسل 7 پرو و همچنین آیفون 14 پرو را شکست دهد.

نمایشگر Pixel 6a

نمایشگر Pixel 6a

احتمالا پاییز سال 2023 باید گوگل سری پیکسل 8 را عرضه کند. مدل پایه کمی کوچکتر از پیکسل 7 در نظر گرفته می‌شود، در حالی که پیکسل 8 پرو هم اندازه پیکسل 7 پرو خواهد بود. به غیر از چیپست های جدید Tensor G3، انتظار می رود سری پیکسل 8 از نظر مشخصات کاملاً شبیه به سری پیکسل 7 باشد.

گوشی اقتصادی Pixel 8a قرار است در سال 2024 عرضه شود، با این حال، بسته به میزان فروش پیکسل 7a ممکن است که گوگل تصمیم بگیرد عرضه این سری را از عرضه سالانه به عرضه ۲ سالانه تغییر دهد و اگر اینطور شود، سال ۲۰۲۴ شاهد عرضه این دستگاه نخواهد بود. انتظار می رود Pixel 8a در زمان عرضه قیمتی حدود 499 دلار داشته باشد که 50 دلار بیشتر از نسخه قبلی خود است.

پرچمدار سال ۲۰۲۴ گوگل طبیعتا Pixel 9 نام خواهد داشت. البته اگر به خرافات هموطن‌های خود که آیفون ۹ و ویندوز ۹ نداشتند، اعتقاد نداشته باشد!

سری پیکسل 9 با تراشه تنسور G4 احتمالا ۳ مدل داشته باشد:

۱- پیکسل 9 که پیش بینی می شود اندازه نمایشگر کوچک‌تر پیکسل 8 را حفظ کند

۲- پیکسل 9 پرو که با صفحه نمایشی در اندازه حدود 6.7 اینچ عرضه می شود

۳- مدلی که نامش مشخص نیست اما همان پیکسل ۹ پرو است با صفحه نمایش کوچک 6.3 اینچی (برای رقابت مستقیم با آیفون پرو مدل پایه آن سال)

سال ۲۰۲۴ یک محصول تاشو کاملا جدید نیز وجود خواهد داشت، البته در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد آن داریم.

بسته به اینکه استراتژی Google برای سال‌های 2023 و 2024 چقدر موفق یا ناموفق باشد، این شرکت ممکن است راه‌های دیگری را برای سال 2025 انتخاب کند. اگر گوشی تاشو این برند پاسخ خوبی بگیرد احتمالا سال ۲۰۲۵ باید منتظر یک گوشی تاشو و ۳ گوشی ساده (با احتساب Pixel a شاید هم ۴ گوشی) باشیم.

نظر شما چیست؟ هر چند که ما کمابیش انتظار چنین برنامه‌ای را از گوگل داشتیم اما دانستن این که انتظارات‌مان صحیح است یا نه هم جذاب به نظر می رسد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)