حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ اورکلاک شده برای تمام اعضای خانواده Galaxy S23 استفاده خواهد شد؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

حدودا سه هفته پیش بود که برای شما در ترنجی نوشتیم اسنپدراگون ۸ نسل ۲ اورکلاک شده توسط سامسونگ و برای گلکسی S23 تولید خواهد شد. تا آنجا صحبت این بود که فقط مدل اولترا با تراشه مذکور وارد بازار شود اما حالا گزارشی متفاوت می‌شنویم. گفته می‌شود که احتمالا اسنپدراگون ۸ نسل ۲ اورکلاک شده برای تمام اعضای خانواده Galaxy S23 استفاده خواهد شد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ اورکلاک شده

امسال سال جذابی برای طرفداران پرچمدارهای سامسونگ بود. این شرکت تلاش کرد تا نسخه اسنپدراگون خانواده Galaxy S22 در اکثر بازارها در دسترس باشد. اگر تراشه برای شما اهمیت بالایی دارد، سال ۲۰۲۳ برای شما جذاب‌تر هم خواهد شد چرا که خانواده گلکسی اس ۲۳ احتمالا فقط و فقط با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ارائه شود. البته نه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ که در گوشی‌های دیگر یافت می‌شود، بلکه نسخه اورکلاک شده که ساخت خود سامسونگ هم هست.

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ اورکلاک شده توسط سامسونگ و برای گلکسی S23 تولید خواهد شد

استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ توسط سامسونگ زمانی تایید شد که گلکسی اس 23 اولترا چند هفته پیش در وب سایت بنچمارک Geekbench فهرست شد. حالا استفاده از این تراشه برای مدل پایه گلکسی اس 23 نیز تایید شده است. همزمان ما امیدواریم چیپست اورکلاک شده روی عمر باتری تاثیر زیادی نداشته باشد.

در مقایسه با گلکسی اس 23 اولترا، امتیازات بنچمارک گلکسی اس 23 معمولی به طور قابل توجهی پایین تر است. این ممکن است به آن دلیل باشد که نرم‌افزار روی دستگاه نهایی نشده اما این احتمال هم وجود دارد که مدل‌های غیر اولترا (یا فقط کوچک‌ترین گلکسی S23) حداکثر عملکرد را کاهش دهند تا گرمایش دستگاه را تحت کنترل نگه دارند، زیرا ابعاد کوچک‌تر باعث کاهش عملکرد دفع گرما هم می‌شود. شاید هم سیستم دفع گرمای مدل اولترا بهتر از دو مدل دیگر باشد، دقیقا مثل سری گلکسی اس ۲۲.

همکاری سامسونگ و کوالکام

همکاری سامسونگ و کوالکام

در هر صورت، به نظر می رسد سامسونگ در هر ۳ مدل گلکسی S23 از نسخه اورکلاک شده تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده خواهد کرد. بد نیست یادآوری کنم که ارقام رسمی کوالکام برای اسنپدراگون 8 نسل 2 می گوید هسته قدرتمند CPU می تواند تا کلاک 3.19 گیگاهرتز برسد، اما لیست بنچمارک برای گلکسی اس 23 و گلکسی اس 23 اولترا نشان می دهد که همین هسته با کلاک 3.36 به کار گرفته شده است. ظاهراً GPU نیز اورکلاک جزئی شده است و به جای 680 مگاهرتز روی 719 مگاهرتز کار می کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که سامسونگ با این تصمیم بتواند اشتیاق بیشتری برای خرید پرچمدارش ایجاد کند؟ اسنپدراگون ۸ نسل ۲ اورکلاک شده در خرید شما چقدر تاثیر خواهد داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)