حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دستگاه تاشو جدید سامسونگ با نمایشگر بزرگ‌تر سال آینده وارد بازار خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سامسونگ، شایعات، لپ‌تاپ

شرکت سامسونگ را باید برندی پیشرو در حوزه محصولات تاشو دانست، کره‌ای‌ها با درک درست از ظرفیت‌های فوق‌العاده این محصولات، سرمایه‌گذاری زیادی روی آن کرده و اکنون سامسونگ را باید پادشاه بازار محصولات تاشو دانست. بر اساس اخبار دریافتی، گویا دستگاه تاشو جدید سامسونگ با نمایشگر بزرگ‌تر سال آینده وارد بازار خواهد شد. با ترنجی همراه شوید.

دستگاه تاشو جدید سامسونگ با نمایشگر بزرگ‌تر سال آینده وارد بازار خواهد شد

بر اساس گزارش رسانه The Elec (منتشر شده توسط NotebookCheck)، سامسونگ در سال آینده قصد دارد قابلیت‌های تاشو محصولات خود را به دستگاه دیگری ببرد. منظور این گزارش، آن است که سامسونگ قصد دارد یک دستگاه تاشو جدید ارائه دهد که دارای یک پنل ۱۷.۳ اینچی OLED است که می‌تواند با تا شدن یک صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی به عنوان یک لپ تاپ ارائه دهد.

گزارش خبرگزاری کره‌ای The Elec به شرکت تحقیقاتی Omdia، به عنوان منبع بخشی از این گزارش اشاره می‌کند و می‌گوید که صفحه نمایش بزرگ‌تر قرار بود امسال معرفی شود اما به دلایل نامعلومی به تعویق افتاد. اگر سامسونگ صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی را امسال عرضه می‌کرد، در بازار با سایر لپ‌تاپ‌های تاشو مانند لپ‌تاپ Asus ZenBook 17 Fold که از صفحه نمایش ۱۷ اینچی به یک نمایشگر ۱۲.۶ نغیر می‌یابد، رقابت می‌کرد.

دستگاه تاشو جدید سامسونگ

Asus ZenBook 17 Fold

این دستگاه ۳۵۰۰ دلاری از صفحه نمایش تولید شده توسط شرکت BOE چین استفاده می‌کند. گویا تنها ۱۰.۰۰۰ پنل از این مدل توسط ایسوس سفارش داده شد زیرا بازار لپ‌تاپ‌های تاشو هنوز در مراحل اولیه است. متاسفانه برای ایسوس  مشکل دیگری وجود دارد و آن هم این است که سامسونگ نمایشگرهای تاشو خودش را تامین می‌کند و این موضوع به این شرکت اجازه می‌دهد در سال آینده قیمت لپ‌تاپ تاشو خود را تا حد مناسبی کمتر کند.

HP همچنین در حال کار بر روی یک لپ‌تاپ تاشو است که از صفحه نمایش تاشو ساخت ال‌جی استفاده می‌کند. بر اساس گزارش‌ها، HP مانند ایسوس نیز تنها ۱۰.۰۰۰ پنل OLED تاشو به LG سفارش داده است، زیرا این شرکت در چنین بازار جدیدی محتاطانه عمل می‌کند. گفته می‌شود دستگاهی که HP روی آن کار می‌کند از صفحه نمایش ۱۷ اینچی به صورت یک صفحه نمایش ۱۱ اینچی تا می‌شود.

دستگاه تاشو جدید سامسونگ

به گفته PhoneArena، لنوو نیز اخیرا از ThinkPad X1 Fold Gen 2 رونمایی کرده است که دارای صفحه نمایش ۱۶.۳ اینچی است که در صورت تا شدن، ابعاد صفحه نمایش آن به ۱۲ اینچی می‌رسد. Omdia پیش بینی کرده است که تنها ۴ درصد از نمایشگرهای ساخته شده برای لپ‌تاپ ها در سال آینده، از نوع OLED و تنها بخش کوچک‌تری از آن‌ها از نوع تاشو خواهند بود. انتظار می‌رود سامسونگ در سال آینده ۸.۵ میلیون صفحه نمایش لپ‌تاپ OLED در مقایسه با حدود ۵.۹ میلیون پنل لپ‌تاپ که امسال تولید کرد، تولید نماید.

این امر باعث افزایش ۴۴ درصدی تولید سالانه چنین پنل‌هایی می‌شود. برای سامسونگ، این یک تجارت به سرعت در حال رشد است. لازم به ذکر است که در سال ۲۰۲۰، این شرکت کمتر از یک میلیون صفحه نمایش OLED برای لپ تاپ‌ها ساخته بود. همچنین انتظار می رود سامسونگ در سال ۲۰۲۳ مدل‌های نسل بعدی از سری تاشو گلکسی Z خود را عرضه کند. این سری شامل Galaxy Z Fold 5 و Galaxy Z Flip 5 خواهد بود. نظر شما کاربران ترنجی درباره دستگاه تاشو جدید سامسونگ که با نمایشگر بزرگ‌تر در سال آینده وارد بازار خواهد شد، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان