حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جریمه ۵۲۰ میلیون دلاری اپیک گیمز به دلیل نقض قوانین حمایت از کاربران

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار

اگر پیگیر اخبار فناوری باشید حتما می‌دانید که بازی محبوب و پر آوازه فورتنایت توسط کدام شرکت توسعه یافته است. اپیک گیمز به عنوان خالق فورتنایت یاد می‌شود و در چند وقت اخیر ماجراهای حقوقی زیادی با شرکت اپل داشته است. گویا حالا باید شاهد جریمه ۵۲۰ میلیون دلاری اپیک گیمز به دلیل نقض قوانین حمایت از کاربران باشیم. با ترنجی همراه شوید.

جریمه ۵۲۰ میلیون دلاری اپیک گیمز به دلیل نقض قوانین حمایت از کاربران

اپیک گیمز، توسعه‌ دهنده بازی ویدیویی آنلاین و محبوب فورتنایت، پس از حذف اپیک و فورتنایت از اپ استور، درگیر یک نبرد حقوقی شدید با اپل شده است. این توسعه‌ دهنده به بازیکنان فورتنایت این فرصت را داده بود که از طریق فروشگاه اپلیکیشن خود، آیتم‌های درون‌ برنامه‌ای را با قیمت پایین‌تری خریداری کنند، زیرا این تراکنش‌ها مالیات و هزینه اضافی قابل پرداخت درون‌برنامه‌ای خود اپل را که ۱۵ تا ۳۰ درصد است، دور می‌زند.

حالا گویا FTC (کمیسیون تجارت فدرال) شرکت Epic Games را به استفاده از الگوهای تیره برای فریب کاربران و انجام خرید درون برنامه‌ای متهم کرده است. این موضوع حقوقی اکنون در مقابل هیئتی متشکل از سه قاضی در دادگاه تجدیدنظر ناحیه نهم در حال اجرا  است و ممکن است تا اواسط سال آینده حکمی صادر نشود. اگر این پرونده به دیوان عالی برود، ممکن است حکم نهایی تا سال ۲۰۲۵ اعلام نشود.

جریمه ۵۲۰ میلیون دلاری اپیک گیمز

اما در حال حاضر اپیک گیمز مشکل دیگری نیز دارد. کمیسیون تجارت فدرال، امروز اعلام کرده است که این توسعه دهنده را به دلیل نقض قوانینی مبنی بر قانون حفاظت از حریم خصوصی کودکان (COPPA) با مبلغ بی سابقه‌ای (معادل بیش از ۵۲۰ میلیون دلار) جریمه می‌کند. علاوه بر این، کمیسیون تجارت فدرال گفته است که Epic از طرح‌های خاصی به نام الگوهای تاریک استفاده می‌کند و کاربران را فریب می‌دهد تا به صورت تصادفی خریدهای درون برنامه‌ای و آنلاین انجام دهند.

FTC با بحث در مورد الگوهای تیره با جزئیات بیشتر نوشته است که پیکربندی دکمه‌های غیرمعمول، ناسازگار و گیج کننده Fortnite باعث می‌شود بازیکنان بر اساس فشار یک دکمه هزینه‌های ناخواسته‌ای را متحمل شوند. به عنوان مثال، بازیکنان احتمالا هنگام تلاش برای روشن کردن صفحه، اشتباها گزینه‌های خرید را خواهند زد. به عبارتی هنگامی که بازیکنان می‌خواهند صفحه نمایش را از حالت خاموشی خارج کنند و در حالی که بازی در صفحه لودینگ بود، با فشار دادن یک دکمه برای پیش نمایش یک آیتم، اشتباه آن را خریداری می‌کنند. این تاکتیک‌ها منجر به کسب درآمدی معادل صدها میلیون دلار هزینه غیرمجاز برای مصرف کنندگان شده است.

اگر برای شما عبارت الگوهای تاریک آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که در گذشته نیز گفته‌ایم که گوگل پس از به کارگیری چنین الگوریتم‌هایی، مبلغی معادل ۳۹۱.۵ میلیون جریمه شده است. در واقع گوگل به استفاده از الگوهای تاریک برای وادار کردن کاربران به انتقال اطلاعات شخصی متهم شده بود. به عنوان مثال، گوگل به کاربران گفته بود که باید تاریخچه موقعیت مکانی را با گوگل به اشتراک بگذارند تا بتوانند از گوگل مپس بیشترین بهره را ببرند. اما داده‌های درخواستی برای درست کار کردن نقشه‌های گوگل ضروری نبوده است.

جریمه ۵۲۰ میلیون دلاری اپیک گیمز

گویا اکنون Epic باید ارتباطات متنی و صوتی را در بازی‌های خود به طور پیش فرض غیرفعال کند. FTC خاطرنشان کرده است که جریمه Epic در واقع بخاطر دو جرم صورت گرفته است. یکی از آن‌ها به مبلغ ۲۷۵ میلیون دلار جریمه برای نقض قانون COPPA است. این بزرگترین جریمه‌ای است که تاکنون توسط FTC به دلیل نقض یکی از قوانین آن اعلام شده است. Epic همچنین باید تنظیمات پیش فرض بهتری برای محافظت از حریم خصوصی کودکان و نوجوانان ارائه دهد و ارتباطات صوتی و متنی باید به طور پیش فرض غیرفعال باشد. این پرداخت به وزارت خزانه‌داری می‌رسد.

به گفته خبرگزاری PhoneArena، به عنوان بخشی از دستور FTC، شرکت Epic همچنین جریمه ۲۴۵ میلیون دلاری دیگری را نیز پرداخت خواهد کرد که برای بازپرداخت مشتریان در هر سنی به خاطر شیوه‌های صورت‌ حساب توسعه‌ دهنده و استفاده از الگوهای تیره استفاده می‌شود. این مورد نیز بزرگ‌ترین مبلغی است که توسط FTC برای جریمه در نقض قوانین دنیای بازی و سرگرمی داده شده است. همچنین از سوی دیگر، این جریمه بزرگترین جریمه‌ای است که این کمیسیون اعلام کرده است.

لینا ام. خان، رئیس FTC گفته است همانطور که گفته شد، Epic از تنظیمات پیش‌فرض خاصی برای جمع‌آوری اطلاعات حریم خصوصی و رابط‌های فریبنده استفاده کرده است که کاربران Fortnite، از جمله نوجوانان و کودکان را فریب می‌دهد. محافظت از مردم و به‌ویژه کودکان در برابر تهاجم به حریم خصوصی آنلاین و الگوهای تاریک، وظیفه این مرجع است و چنین موضوعی اولویت اصلی برای این کمیسیون است تا این اقدامات اجرایی برای دیگران مشخص کند که FTC در حال مبارزه با این اقدامات غیرقانونی است.

همچنین وانیتا گوپتا، معاون دادستان کل کشور، اظهار داشت که وزارت دادگستری ماموریت خود را برای محافظت از حقوق حریم خصوصی داده‌های مصرف کنندگان بسیار جدی می‌گیرد. جریمه پیشنهادی، این پیام را به همه ارائه دهندگان محصولات آنلاین می‌دهد که جمع آوری اطلاعات شخصی کودکان بدون رضایت والدین قابل تحمل نخواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان