حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل کار بر روی تراشه M2 Extreme را متوقف کرده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات

به‌گفته‌ی مارک گورمن از بلومبرگ، اپل همچنان به آزمایش یک مدل مک پرو کاملاً جدید با تراشه M2 Ultra ادامه می‌دهد، اما این شرکت احتمالاً از برنامه‌های خود برای معرفی یک پیکربندی پیشرفته‌تر با تراشه موسوم به “M2 Extreme” صرف‌نظر کرده است.

عدم معرفی تراشه M2 Extreme اپل

در آخرین نسخه خبرنامه Power On خود، گورمن بیان داشت که مک پرو با تراشه M2 Ultra با حداکثر پردازنده 24 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی 76 هسته‌ای و حداقل 192 گیگابایت رم در دسترس خواهد بود. مانند مک پرو فعلی، او انتظار دارد که مدل جدید همچنان قابلیت ارتقا را داشته باشد و امکان قرار دادن حافظه اضافی، فضای ذخیره‌سازی و سایر اجزا را فراهم خواهد کرد.

طبق گفته‌ی Gurman، پیش از این انتظار می‌رفت یک مدل رده‌بالاتر با تراشه M2 Extreme به‌همراه پردازنده 48 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 152 هسته‌ای در دسترس باشد، اما او معتقد است که این پیکربندی به‌دلیل هزینه و پیچیدگی‌های تولید کنار گذاشته شده است.

عدم معرفی تراشه M2 Extreme اپل

عدم معرفی تراشه M2 Extreme اپل

همچنین بر اساس ساختار قیمت‌گذاری فعلی اپل، مدل M2 Extreme مک پرو احتمالاً می‌توانست حداقل 10 هزار دلار قیمت داشته باشد و آن را به یک محصول فوق‌العاده خاص تبدیل کند. اما احتمالاً ارزش هزینه‌های توسعه، منابع مهندسی و پهنای باند تولید را نداشته است.

مک پرو فعلی مبتنی‌بر تراشه اینتل در دسامبر 2019 عرضه شد و از قیمت پایه 5999 دلار در ایالات‌متحده شروع می‌شود. بدون تأخیر بیشتر، احتمالاً مدل جدید در مقطعی در سال 2023 عرضه خواهد شد، اما گورمن یک بازه زمانی دقیق را ارائه نکرده است.

همان‌طور که گفته شد، اعتقاد بر این بود که تراشه “M2 Extreme” با ترکیب دو تراشه M2 Ultra معرفی خواهد شد که می‌تواند توان فوق‌العاده بالایی را به‌ارمغان بیاورد. M2 Extreme می‌تواند دلیلی برای معرفی نسبتا کند مک پرو جدید باشد. در ماه جولای، گورمن بیان داشت که اپل M1 Mac Pro را آماده کرده، اما آن را به‌نفع توسعه تراشه قدرتمندتر M2 Extreme عرضه نکرده است.

نظر شما درباره عدم معرفی چیپست M2 Extreme اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی