حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خرید تتر به جای دلار؛ تتر چه کاربردهایی دارد؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

اگر کمی هم با بازار ارزهای دیجیتال آشنا باشید به احتمال زیاد نام تتر را شنیده‌اید. تتر یک استیبل کوین است. استیبل کوین‌ها برای پر کردن شکاف بین ارزهای فیات مانند دلار و ارزهای دیجیتال به وجود آمدند. به زبان ساده‌تر استیبل کوین‌ها یک ارز دیجیتال با ارزش ثابت هستند که به دارایی پایداری دیگری متصل‌اند. استیبل کوین‌های رایجی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند ارزشی معادل یک ارز فیات دارند. مانند تتر که هر یک واحد آن برابر با یک دلار آمریکاست و در تلاش است تا ثبات قیمت خود را حفظ کند؛ اما ارزی با قیمت ثابت در بازار ارز دیجیتال چه کاربردی دارد؟ در ادامه بیشتر در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

تتر محبوب‌ترین استیبل کوین بازار ارزهای دیجیتال

تتر یا USDT یک استیبل کوین است که در رده سوم ارزهای دیجیتال از لحاظ ارزش بازار قرار گرفته است. تتر سال‌هاست به عنوان محبوب‌ترین و پرکاربردترین استیبل کوین بین معامله‌گران شناخته می‌شود.

این استیبل کوین در سال 2014 با نام realcoin با پشتوانه دلار توسط صرافی Bitfinex راه‌اندازی شد. هدف از راه‌اندازی آن کمک به انتقال ارزهای فیات در شبکه بلاک‌چین بود. در همان سال 2014 نام آن را به tether تغییر دادند. از همان زمان این توکن آن قدر محبوبیت خود را افزایش داد تا میزان ارزش آن تا سال 2022 به نزدیک 70 میلیارد دلار رسید.

ثبات تتر tether

ارز رمزنگاری شده تتر USDT جزو ارزهای دیجیتال خاصی با نام استیبل کوین‌ها محسوب می‌شود. این مسئله به این معنی است که قیمت آن به یک دارایی با نوسان کم متصل است. استیبل کوین‌ها مانند واسط بین دنیایی واقعی و ارزهای دیجیتال هستند. قیمت تتر به دارایی‌های با ثباتی مثل ارز فیات یا دلار آمریکا گره خورده است. استیبل کوین‌هایی مانند تتر به دارندگان ارزهای دیجیتال توانایی محافظت از دارایی خود در برابر نوسانات بازار را می‌دهند.

کاربردهای تتر

خرید ارز دیجیتال

اولین و مهم‌ترین کاربرد خرید تتر این است که به کمک تتر می‌توان ارزهای دیجیتال دیگر را خریداری کرد. در واقع تتر به عنوان واسط بین ارز فیات و ارزهای دیجیتال عمل می‌کند که می‌توانید با آن ارزهای دیجیتال را معامله کنید.

مصونیت از نوسان بازار

بازار ارزهای دیجیتال دارای نوسانات بسیاری است. در مواقعی که بازار شاهد نوسانات بوده و شما می‌خواهید از بازار فاصله گرفته تا ضرر نکنید؛ بهترین روش خرید تتر است. چون ارزش آن ثابت است شما می‌توانید دارایی خود را به تتر تبدیل کرده و از نوسانات در امان بمانید. در هنگامی که بازار به حالت نرمال خود برگشت می‌توانید دوباره با تتر خود وارد بازار شده و معامله کنید.

جایگزین دلار

قیمت تتر چون همیشه معادل دلار است و این توازن ثابت نگه داشته می‌شود شما می‌توانید از آن به عنوان جایگزین دلار استفاده کنید. همین حالا بسیاری از شرکت‌های آنلاین برای پرداخت از تتر استفاده می‌کنند. این کار بسیار راحت‌تر از نحوه پرداخت‌های دیگر است. شما خیلی راحت و ساده با خرید تتر از صرافی  ارز دیجیتال می‌توانید پرداخت‌های بین‌المللی یا دلاری خود را با تتر انجام دهید.

نقل و انتقال دلاری

تتر چون یک ارز دیجیتال است می‌توانید صرفاً با داشتن آدرس کیف پول شخص دیگری به سادگی آن را جابجا کنید. به طور مثال شما برای انتقال یک وجه دلاری در ایران برای یک فردی که در شهر دیگری است باید مراحل تقریباً سختی را طی کنید. در صورتی که با خرید تتر می‌توانید به سادگی با داشتن صرفاً آدرس کیف پول شخص مورد نظر وجه دلاری خود را با تتر برای او واریز کنید.

پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری دلاری

در ایران به دلیل نوسانات قیمت دلار، بسیاری دلار را برای سرمایه‌گذاری و پس‌انداز انتخاب می‌کنند. تتر مانند دلار است و همیشه هم قیمت آن باقی می‌ماند. می‌توان بجای خریدن دلار و پس‌انداز آن به خرید تتر فکر کرد. چون نگه‌داری و انتقال تتر بسیار راحت‌تر و امن‌تر از دلار است. برای خرید دلار ممکن است شما دارای محدودیت‌هایی باشید در صورتی که خرید تتر محدودیتی ندارد. هر میزان که تتر بخواهید می‌توانید از صرافی ارز دیجیتال تهیه‌کرده و به سادگی در کیف پول‌های آنلاین یا آفلاین خود نگه‌داری کنید و بعداً هم به سادگی در صرافی ارز دیجیتال به ارزهای دیگر تبدیل یا نقد کنید. تفاوت قیمت خرید و فروش تتر به هیچ عنوان مانند دلار بالا نیست.

صرافی  نوبیتکس محلی امن برای خرید تتر

اگر به دنبال یک صرافی معتبر برای خرید تتر هستید؛ صرافی نوبیتکس با بیش از 4 میلیون کاربر یکی از مطمئن‌ترین گزینه‌ها برای شماست. نوبیتکس بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در ایران است. شما می‌توانید با ثبت نام در نوبیتکس معامله در ارزهای دیجیتال را به سادگی آغاز کنید. واریز آنی ریال، خرید و فروش با ریال و تتر(دلار) و امکاناتی همچون پورتفوی سود وزیان، حد ضرر و سود، آدرس منحصربه‌فرد کیف پول، پشتیبانی از شبکه‌های انتقال متنوع همگی بخشی از مزایای صرافی نوبیتکس است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات