حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۵ ویژگی مهم iOS 16.2 که استفاده از آیفون را لذت‌ بخش‌تر می‌کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل، اخبار

اپل در یک سال اخیر توجه بسیار ویژه‌تری بر پلتفرم موبایل خود داشته و قابلیت‌های جذاب و کاربردی زیادی را برای این iOS معرفی کرده است. در این مطلب می‌پردازیم به ۵ ویژگی مهم iOS 16.2 که استفاده از آیفون را لذت‌ بخش‌تر می‌کند. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

۵ ویژگی مهم iOS 16.2

تا زمانی که گوشی‌های آیفون وجود دارند، اپل به کار خود برای بهبود آن در همه جنبه‌ها ادامه خواهد داد. اپل می‌خواهد مطمئن شود که آیفون همیشه در سطح عملکرد مطلوبی قرار دارد. هر به‌روزرسانی بزرگ جدید اپل با قابلیت‌های مهم و جدیدی همراه است. اپل چند هفته پیش نسخه بتا iOS 16.2 را منتشر کرد و بعد از مدتی در نهایت، نسخه رسمی و پایدار آن نیزمنتشر شد. این نسخه تا زمانی که به بحث ویژگی‌های جدید مربوط شود، شاید چندان مورد توجه نباشد. مثلا در بخش امنیت، کارایی، سرگرمی و پایداری و بسیاری موارد دیگر.

۵ ویژگی مهم iOS 16.2

اگر قبلا این به‌روزرسانی جدید را از طریق اعلان OTA دریافت نکرده‌اید، می‌توانید از تنظیمات تلفن خود مجددا آن را بررسی کنید. اگر نمی‌توانید درخواست را در تنظیمات مشاهده کنید، ممکن است مجبور شوید چند روز صبر کنید. این آپدیت چند روز پیش منتشر شده است. یک موضوع مهم در مورد این به‌روزرسانی نرم‌افزاری این است که اکثر مردم دوست دارند دستگا‌ه‌های خود را به آخرین نسخه آپدیت کنند. اکثر کاربران واقعا از ویژگی‌های جدیدی که این به‌روزرسانی‌ها ارائه می‌کنند استفاده نمی‌کنند. اکثر کاربران حتی نمی‌دانند که چه ویژگی هایی با آپدیت جدید ارائه شده است.

در بیشتر موارد، بسیاری از کاربران ممکن است مجبور شوند به طور تصادفی با برخی از ویژگی‌های جدید برخورد کنند تا از چنین ویژگی‌هایی آگاه شوند. به همین دلیل در این مطلب، ویژگی‌های جدید و نحوه عملکرد آن‌ها را به شما کاربران معرفی خواهیم کرد تا بدانید که چگونه از قابلیت‌های جدید آن لذت ببرید. آپدیت iOS 16.2 دارای ویژگی‌های بسیار زیادی است که آیفون شما را کاربر پسندتر و ایمن‌تر می‌کند. پس از بررسی تمام ویژگی‌های جدید، ما پنج مورد از آن‌ها را گردآوری کرده‌ایم. این پنج ویژگی جدید مفیدترین ویژگی‌هایی هستند که می‌توانید از iOS 16.2 دریافت کنید. بدون هیچ معطلی، بیایید شروع کنیم.

۱. ویژگی Always on display

۵ ویژگی مهم iOS 16.2

اپل شرکتی است که همیشه می‌خواهد همه چیز را متفاوت از بقیه انجام دهد. Always on display قابلیتی است که از سال‌ها پیش در گوشی‌های هوشمند اندرویدی وجود داشته است. این ویژگی در گوشی‌های هوشمندی که از نمایشگر LCD استفاده می‌کنند پشتیبانی نمی‌شود، بنابراین ممکن است اپل به همین خاطر در ارائه این قابلیت تاخیر داشته باشد. این موضوع به آن دلیل است که آیفون‌ها تا سال ۲۰۱۷ همیشه از نمایشگرهای LCD استفاده می‌کردند. اولین آیفونی که از صفحه نمایش OLED استفاده کرد، آیفون X بود که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد.

این بدان معناست که اپل می‌توانست این ویژگی را در سال ۲۰۱۷ ارائه دهد زیرا در آن زمان بر روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی قرار داشت. سری S8 سامسونگ نیز در سال ۲۰۱۷ با قابلیت Always On Display عرضه شد. بنا به دلایلی که فقط اپل می‌تواند آن را توضیح دهد، این شرکت مجبور شد ویژگی مذکور را تا امسال که سری آیفون ۱۴ را عرضه کرد، به تعویق بیاندازد. حتی پس از اجرای قابلیت Always On Display، کوپرتینویی‌ها همچنان تصمیم گرفتتند فرهنگ معمول خود را دنبال کند.

بیشتر کاربران آیفون از Always On Display اپل خسته شده بودند. به همان اندازه که ویژگی Always On Display اپل چشم نواز و متفاوت از آن چیزی است که در دستگاه‌های اندرویدی می‌بینیم، هنوز هم بسیاری از کاربران آن را واقعا دوست نداشتند. این موضوع به آن دلیل است که نسخه Always on Display اپل فقط صفحه نمایش آیفون را کم نورتر می‌کند. با وجود اینکه این قابلیت فقط حدود ۱ درصد از باتری را مصرف می‌کند، احساس اینکه صفحه نمایش گوشی شما همیشه روشن است، به اندازه کافی راضی کننده نیست. به همین دلیل اکثر کاربران مجبور شدند پس از چند روز استفاده از آن را خاموش کنند.

اما در نهایت اپل به انتقادات کاربران گوش داد به ناراحتی اکثر کاربران در استفاده از قابلیت Always on Display را برطرف کرد. برخی از کاربران آن را دوست داشتند، اما برخی دیگر آن را دوست نداشتند. بنابراین، اپل باید این کاربران را از طریق آپدیت بعدی خود راضی می‌کرد. به لطف آپدیت iOS 16.2، کاربران این گزینه را دارند که هنگام استفاده از ویژگی نمایشگر همیشه روشن، پس‌زمینه و اعلان‌ها را خاموش کنند.

با این کار صفحه نمایش شما کاملا خاموش می شود و فقط زمان و تاریخ بر روی‌آن نمایش داده می‌شود. درست مانند آنچه در دستگاه‌های اندرویدی داریم. برای تنظیم ویژگی جدید Always On Display، به تنظیمات آیفون خود بروید. به قسمت Display and Brightness بروید و به Always on Display بروید. در اینجا می‌توانید اعلان‌ها و والپیپرهایی را برای Always on Display فعال یا غیر فعال کنید.

۲. قابلیت Apple Music Sing

۵ ویژگی مهم iOS 16.2

چند هفته پیش گزارش دادیم که اپل قابلیت Apple Music Sing را در ماه دسامبر ارائه خواهد کرد. حالا ما در ماه دسامبر هستیم و Apple Music Sing بالاخره منتشر شده است. با این قابلیت اپل از شما می‌خواهد که از موسیقی در آیفون خود با یک تجربه کاملا متفاوت لذت ببرید. Apple Music Sing به شما این امکان را می‌دهد که همراه با موسیقی در حال پخش در برنامه Music خود آواز بخوانید. یک آیکون میکروفون جدید در سمت راست پایین برنامه Music وجود دارد. با ضربه زدن روی آن، Apple Music Sing فعال یا غیرفعال می‌شود.

شما حتی می‌توانید دکمه میکروفون را به سمت بالا یا پایین بکشید تا حجم صدای هنرمند را کم یا زیاد کنید و بتوانید صدای خود را ثابت نگه‌دارید. برای آسان‌تر و سرگرم‌ کننده‌تر کردن این کار، اکنون ویژگی  live lyrics یا نمایش شعر به صورت همزمان وجود دارد. این ویژگی متن آهنگ را در حین پخش نمایش داده و برجسته می‌کند تا بتوانید به درستی آن را بخوانید. قابلیت مذکور به اندازه کافی هوشمند طراحی شده است تا اشعار یک هنرمند برجسته را در سمت چپ صفحه نمایش دهد. اکنون می‌توانید مهارت‌های خوانندگی خود را امتحان کنید و آن را با دوستان خود در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

۳. حفاظت پیشرفته از داده‌های iCloud 

۵ ویژگی مهم iOS 16.2

سال‌هاست که حفاظت از داده‌ها مشخصه اصلی اپل بوده است و آن‌ها همچنان در حال بهبود این موضوع هستند. iOS 16.2 ویژگی جدیدی به نام Advance Data Protection را به همراه دارد. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا از داده‌های خود در حساب iCloud محافظت کنید، به طوری که حتی اپل نتواند آن‌ها را بخواند. با این کار، شما می‌توانید کلید رمزگذاری خود را برای ایمن نگه داشتن اطلاعات خود تنظیم کنید. بنابراین، حتی اگر شخصی بتواند به حساب iCloud شما وارد شود، باز هم نمی‌تواند به اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته باشد.

آپدیت iOS 16.2 اپل حفاظت پیشرفته‌تری از داده‌های iCloud ارائه می‌دهد

اپل به شما اجازه می‌دهد از دو روش بازیابی مختلف استفاده کنید. اگر در به خاطر سپردن گذرواژه‌ها به مشکل خورده‌اید، ابتدا می‌توانید از هر یک از مخاطبین مورد اعتماد خود به عنوان کلید بازیابی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از یک کلید بازیابی ۲۸ کاراکتری برای محافظت از داده‌های iCloud خود استفاده کنید. برای تنظیم Advanced Data Recovery در دستگاه خود، برنامه تنظیمات را باز کنید، روی نام حساب iCloud خود در بالای آن تپ بزنید و به بخش پایین بروید. گزینه Advanced Data Protection را در بخش پایین پیدا خواهید کرد، روی آن ضربه بزنید و مراحل را برای تنظیم آن دنبال کنید. این قابلیت قطعا یکی از ۵ ویژگی مهم iOS 16.2 است.

۴. قابلیت Free Form

۵ ویژگی مهم iOS 16.2

به گفته خبرگزاری GizChina، پس از به‌روز رسانی آیفون خود به iOS 16.2، یک برنامه سیستمی جدید در گوشی خود خواهید دید. این برنامه با نام Free Form شناخته می‌شود. این یک ابزار بهره‌وری بسیار خوب برای گروهی از کارکنان است. برنامه Free Form به شما کمک می‌کند تا با یکی دیگر از کاربران iOS یا iPadOS در پروژه‌های خاصی همکاری کنید.

لازم نیست کاربر دیگر به شما نزدیک‌تر باشد. آن کاربرها هر کجا که باشند، می‌توانند هر کاری که شما انجام می‌دهید را در برنامه Free Form ببینند و همچنین می‌توانید کارهایی که آن‌ها انجام می‌دهند را به صورت زنده تماشا کنید. این قابلیت حتی با FaceTime نیز کار می‌کند و شما به راحتی می‌توانید یک فرم رایگان را با شخصی که در تماس FaceTime با او هستید شروع کنید.

۵. اتصال 5G در کشور هند

۵ ویژگی مهم iOS 16.2

هند یکی از آخرین کشورهایی است که از اتصال 5G برخوردار است. قبل از دریافت قابلیت اتصال 5G، تمام آیفون‌های ارسال شده به هند به اتصال 4G محدود شده بودند. در داخل گوشی‌ها مودم‌های 5G قرار دارند، اما اپل آن‌ها را به اتصال 4G محدود کرده بود، زیرا در هند شبکه 5G وجود نداشت. اکنون که شبکه‌های 5G در هند شروع به کار کرده‌اند، اپل تصمیم گرفته است با تقویت اتصال 5G به آیفون‌های هند از طریق iOS 16.2 به این روند بپیوندد. این موارد ۵ ویژگی مهم iOS 16.2 هستند. کدام یک از این ویژگی‌ها مورد علاقه شماست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان