حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت iOS 16.2 اپل حفاظت پیشرفته‌تری از داده‌های iCloud ارائه می‌دهد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، امنیت

اپل هر نسل با آپدیت سیستم عامل موبایل خود، قابلیت‌های جذاب و کاربردی بیشتری به آن می‌افزاید. حالا در آپدیت‌های جدید نیز این شرکت رویه خوب گذشته خود را پیش گرفته و گویا آپدیت iOS 16.2 اپل حفاظت پیشرفته‌تری از داده‌های iCloud ارائه می‌دهد. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

آپدیت iOS 16.2 اپل حفاظت پیشرفته‌تری از داده‌های iCloud ارائه می‌دهد

اپل به خاطر سطح بالای حفاظت از حریم خصوصی کاربران مشهور است. با iOS 16.2 جدید، که اکنون به طور رسمی منتشر شده است، کاربران آیفون در ایالات متحده یک ویژگی مهم حفظ در زمینه حریم خصوصی و محافظت از داده‌های پیشرفته برای iCloud را دریافت می‌کنند. علاوه بر این، اپل چند ویژگی دیگر را معرفی کرده است که در اوایل سال ۲۰۲۳ ارائه خواهند شد. بدین ترتیب iOS 16.2 امکان حفاظت پیشرفته‌تر از از داده‌های iCloud را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. اپل هفته گذشته ابزارهای جدید محافظت از داده‌ها را معرفی کرد و کاربران آمریکایی اکنون می‌توانند از اولین موراد آن‌ها با آپدیت iOS 16.2 بهره‌مند شوند.

این آپدیت اکنون در آیفون‌های پشتیبانی شده برای دانلود در دسترس است. ویژگی محافظت از داده‌های پیشرفته برای iCloud، با رمزگذاری سرتاسری، بسیاری از فایل‌ها و داده‌های iCloud را محافظت خواهد کرد. این ویژگی به شما امکان می‌دهد فقط دستگاه‌های مورد اعتماد را انتخاب کنید تا بتوانید داده‌های iCloud رمزگذاری شده را به صورت سراسری رمزگذاری کنید. این بدان معناست که حتی اگر در فضای ابری رخنه‌ای وجود داشته باشد، مهاجم نمی‌تواند به فایل‌های ذخیره شده شما در آنجا دسترسی پیدا کند.

آپدیت iOS 16.2

اپل در حال حاضر از ۱۴ دسته اطلاعات حساس در iCloud با استفاده از رمزگذاری سرتاسری به طور پیش فرض محافظت می‌کند. این موارد شامل رمزهای عبور در iCloud Keychain و داده‌های Health شما می‌شود. اگر انتخاب کنید که حفاظت پیشرفته داده فعال شود، ۲۳ دسته جدید نیز در ادامه با رمزگذاری سرتاسری محافظت می‌شوند، از جمله پشتیبان‌ گیری iCloud، یادداشت‌ها و حتی عکس‌ها.

ایوان کرستیچ، رئیس مهندسی امنیت و معماری اپل گفته است که آن‌ها ایمن‌ترین دستگاه‌های موبایل موجود در بازار را می سازد و اکنون، در حال ساخت آن بر روی یک پلتفرم قدرتمند هستند. حفاظت از داده‌های پیشرفته بالاترین سطح امنیت داده‌های ابری اپل است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از اکثریت قریب به اتفاق و حساس‌ترین داده‌های iCloud خود با رمزگذاری End-to-End محافظت کنند، به طوری که فقط در دستگاه‌های مورد اعتمادشان قابل رمزگشایی باشد.

آپدیت iOS 16.2

به خاطر داشته باشید که اگر قابلیت حفاظت پیشرفته داده‌ها را فعال کنید و دسترسی به حساب خود را از دست بدهید، اپل نمی تواند کلیدهای رمزگذاری را در اختیار شما قرار دهد. بنابراین، ممکن است دسترسی به فایل‌های رمزگذاری شده خود را از دست بدهید. در ادامه، اپل همچنین دو ویژگی حفظ حریم خصوصی دیگر را برای ارائه در اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی کرد.

به گفته خبرگزاری PhoneArena، به غیر از قابلیت حفاظت پیشرفته از داده‌ها، اپل دو ویژگی دیگر با محوریت حریم خصوصی و امنیت برای کاربران آیفون ارائه خواهد کرد. این دو قابلیت عمدتا برای روزنامه‌ نگاران یا فعالان حقوق بشر هستند که می‌توانند در برابر هدف قرار دادن هکرها و استفاده از روش‌های پیچیده برای دسترسی به داده‌هایشان آسیب‌ پذیر باشند.

کلید تایید تماس با آی مسیج (iMessage Contact Key Verification)

کلید تایید تماس iMessage یک ویژگی جدید حفاظت از داده است که اساسا رمزگذاری سرتاسر را به سطح جدیدی می‌رساند. iMessage و FaceTime از قبل رمزگذاری شده‌اند تا مکالمات را خصوصی و ایمن نگه دارند. با این حال، برخی از مردم به حمایت بیشتری نیاز دارند و مثلا این روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر و اعضای دولت هستند که احتمالا توسط هکرها مورد حمله قرار می‌گیرند. برای آن‌ها، اکنون ویژگی iMessage Contact Key Verification ایجاد شده است. اساسا، این ویژگی یک لایه امنیتی اضافی برای افرادی است که ممکن است نیاز به مواجهه با حملات سایبری پیچیده داشته باشند.

آپدیت iOS 16.2

اگر ویژگی کلید تایید تماس iMessage را فعال کنید، می‌توانید مطمئن باشید که دقیقا با شخصی که باید با او ارتباط برقرار کنید، در ارتباط هستید. علاوه بر این، اگر مهاجمی که از سوی دولت حمایت مالی می‌شود، به سرورهای ابری نفوذ کرده باشد و بخواهد ارتباطات رمزگذاری شده بین شما و مخاطبتان را شنود کند، هشدارهای خودکار دریافت می‌کنید. علاوه بر این، کاربران قابلیت کلید تایید تماس iMessage همچنین می‌توانند کد تایید تماس را شخصا، از طریق FaceTime یا تماس ایمن دیگری مقایسه کنند.

کلیدهای امنیتی برای اپل آیدی (Security Keys for Apple ID)

کلیدهای امنیتی برای اپل آیدی ویژگی بعدی با محوریت حریم خصوصی و امنیت است که اپل آن را معرفی کرده است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا برای ورود به حساب Apple ID خود به یک کلید امنیتی فیزیکی نیاز داشته باشید که اساسا این کار، احراز هویت دو مرحله‌ای را به سطح جدیدی می‌رساند. در سال ۲۰۱۵، اپل احراز هویت دو مرحله‌ای را برای اپل آیدی معرفی کرد و به گفته این شرکت، بیش از ۹۵ درصد از حساب های iCloud از آن استفاده می‌کنند.

اکنون، شما می‌توانید از کلیدهای امنیتی سخت افزاری شخص ثالث استفاده کنید تا این حفاظت را قوی‌تر کنید. مانند ویژگی قبلی، این قابلیت برای کاربر معمولی ضروری نیست و هدف آن کمک به افرادی است که با تهدید حمله به حساب‌های آنلاین خود مواجه می‌شوند. برای مثال افراد مشهور، روزنامه نگاران یا اعضای دولت. اگر این قابلیت را فعال کنید، اپل به یک کلید امنیتی سخت‌افزاری برای احراز هویت دو مرحله ای نیاز دارد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان