حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عرضه سری P60 و Mate 60 هواوی تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ محتمل است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شایعات، هواوی

شرکت نام آشنای هواوی که زمانی برای رسیدن به جایگاه اول خط و نشان می‌کشید، اکنون برای حفظ بقای خود می‌جنگد. هواوی مدت‌هاست که پس از تحریم‌های همه جانبه آمریکا، به سختی با شرایط پیش آمده دست و پنجه نرم می‌کند. با این حال گویا عرضه سری P60 و Mate 60 هواوی تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ محتمل است. با ترنجی همراه شوید.

عرضه سری P60 و Mate 60 هواوی تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ محتمل است

به دلیل تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده برای هواوی، این شرکت مجبور شده است سالانه تنها یک سری پرچمدار عرضه کند. پیش از این، هواوی گوشی‌های سری P خود را با محوریت عکاسی در ابتدای سال عرضه می‌کرد. نزدیک به پایان همان سال، سری میت با جدیدترین نوآوری‌های مبتنی بر فناوری این شرکت عرضه می‌شد. هواوی که مجبور به تقلا برای تامین تراشه است، از نسخه‌های 4G تراشه اسنپدراگون کوالکام در مدل‌های پرچمدار خود استفاده می‌کند که شامل سری P50 و سری Mate 50 امسال می‌شد.

گفتن اینکه هواوی امسال از لیست تولیدکنندگان بزرگ خارج شده است، دست کم گرفتن این شرکت است، زیرا خط تولید میت ۵۰ در اوایل سال جاری در چین با صف‌های طولانی و تقاضای زیادی مواجه شد. پیش از این نیز هواوی قبلا شایعاتی مبنی بر اینکه سری P60 از تراشه‌های Kirin این شرکت استفاده می‌کند را رد کرده بود.

عرضه سری P60 و Mate 60 هواوی

Gizchina به نقل از منابعی گفته است هواوی که در ابتدا انتظار می‌رفت تنها P60 را در سال آینده عرضه کند، می‌تواند هر دو سری P60 و Mate 60 را تا مارس ۲۰۲۲ معرفی و عرضه کند. ماه گذشته به شما گفتیم که هواوی استفاده از تراشه های Kirin خود را برای گوشی‌های پرچمدار به دلیل قوانین صادرات ایالات متحده که مانع از ارسال تراشه‌های پیشرفته (که از فناوری آمریکایی استفاده می‌کنند) به شرکت‌های دیگر منع می‌کند و هواوی مانع بزرگی برای غلبه بر آن دارد.

به دلیل قوانین صادرات ایالات متحده، هواوی دیگر نمی‌تواند تراشه‌های Kirin خود را که توسط TSMC طراحی و تولید کرده بود، دریافت نماید. در گذشته هواوی بعد از اپل دومین مشتری بزرگ این تشرکت تراشه سازی مستقر در تایوان بود. در این شایعه اشاره شده است که تراشه‌های Kirin با استفاده از یک فرآیند پردازشی ۱۴ نانومتری ساخته می‌شوند که با تراشه‌های پیشرفته ۳ نانومتری که TSMC و سامسونگ در سال آینده عرضه خواهند کرد، فاصله زیادی دارد.

هرچه عدد نشانگر فرآیند تولید کمتر باشد، تعداد ترانزیستورهای روی یک تراشه بیشتر می‌شود. این مسئله بسیار مهم است زیرا هر چه تعداد ترانزیستورهای استفاده شده روی یک تراشه بیشتر باشد، قدرتمندتر و کم مصرف‌تر است. از آنجایی که هواوی kibosh را روی چیپ‌های شایعه شده Kirin قرار داده است، انتظار می‌رود این شرکت بار دیگر از تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام استفاده کند که فقط از اتصال 4G بهره‌مند است. البته کیس‌هایی برای سری میت ۵۰ وجود دارد که به این دستگاه اجازه می‌دهد سیگنال‌های 5G را دریافت کنند.

شایعه استفاده از تراشه های Kirin در سری P60 توسط هواوی تکذیب شد

بر اساس گزارش PhoneArena، به طور قطعی می‌توان گفت که سری Mate 60 از نسخه 4G تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده خواهد کرد. طبق گزارش‌ها، شماره مدل تراشه SM8525 در مقابل SM8550 برای نسخه معمولی 5G تراشه است. از سوی دیگر گویا مدل پایه P60 به ویژگی دیافراگم متغیر Mate 50 Pro مجهز خواهد شد. یک تحلیلگر گفته است که سری P60 احتمالا از نسخه 4G تراشه قدیمی‌تر اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده کند.

شایعه دیگری حاکی از آن است که مدل پایه P60 همان دیافراگم متغیر Mate 50 Pro را ارائه می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود دیافراگم دوربین اصلی از f/1.4 به f/4 تغییر کند. در حالت خودکار، دیافراگم توسط گوشی انتخاب می‌شود، در حالی که در حالت Pro و حرفه ای کاربر می‌تواند انتخاب کند که از کدام دیافراگم استفاده کند. شایعه دیگری نیز حاکی از استفاده از دوربین تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی در سری P60 است.

اطلاعات زیادی در مورد سری میت ۶۰ در دست نیست و صادقانه بگوییم، ما واقعا نمی‌دانیم که آیا هواوی قصد دارد سال آینده دو گوشی پرچمدار را به خصوص در همان زمان عرضه کند یا خیر. این شرکت که زمانی در راه تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان بود تا اینکه ایالات متحده آن را در لیست نهادهای تحریمی قرار داد و از دسترسی هواوی به زنجیره تامین خود در ایالات متحده جلوگیری کرد. در سال بعد، تغییر قانون صادرات فوق، هواوی را از دریافت تراشه‌های پیشرفته نیز باز داشت.

در نهایت هواوی مجبور شد سیستم عامل HarmonyOS خود را توسعه دهد و نسخه سوم پلتفرم این شرکت به صورت پیش فرض روی سری Mate 50 نصب شده بود. هواوی همچنین مجبور شد پلتفرم خدمات موبایل خود را ایجاد کند که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است. این شرکت ممکن است بلافاصله سامسونگ و اپل را که در صدر جدول قرار دارند به چالش نکشد، اما قطعا در مسیر بازگشت خود قرار دارد. نظر شما کاربران ترنجی درباره این موضوع چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان