حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش سهم iOS از دنیای موبایل در چارک پایانی سال ۲۰۲۳ + صدرنشینی هواوی در چین

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها

پس از عرضه موفقیت آمیز اعضای Pro خانواده آیفون 14 اپل، سهم بازار iOS در سه ماهه پایانی سال 2022 افزایش یافته است. همزمان با افزایش سهم iOS از دنیای موبایل در چارک پایانی سال ۲۰۲۳ طبیعتا کمی از سهم Android کاسته شده اما اختلاف بین سهم اندروید و iOS هنوز آنقدر هست که شاید برتری گوگل هیچ‌وقت از بین نرود. جالب است که در بازار موبایل چین این هواوی است که هنوز صدرنشینی می‌کند.

افزایش سهم iOS از دنیای موبایل

بازار گوشی‌های هوشمند در حال حاضر تقریباً باثبات است، بنابراین تغییرات نسبتاً کوچک هستند. بر اساس داده‌های Statista سیستم‌عامل موبایلی اپل که iOS نام دارد، در حالی که اندروید بیش از ۷۰ درصد سهم بازار را دارد، سهمی کمتر از ۳۰ درصد را دارد. بخواهیم یا نخواهیم نبرد بین سیستم‌عامل‌های موبایلی بین همین دو پلتفرم پرسابقه و موفق است و تقریبا سهم خاصی برای عناوین دیگر قابل ذکر نیست.

آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس اولین بهبود عمده دوربین را طی چند سال اخیر به محصولات موبایلی اپل آوردند. این ارتقا همراه با طراحی ناچ جدید که جزیره پویا یا Dynamic Iceland نامیده می‌شود، افراد بیشتری را برای ارتقاء ترغیب کرد.

با این حال، طراحی زیبا و اولین دوربین با وضوح بالا تنها دلایلی نیستند که سهم iOS در حال افزایش است. ادیت ریدز، تحلیلگر StockApps می‌نویسد:

“سهم اپل در بازار موبایل به دلیل تمرکز بر تجربه مشتری، طراحی‌های نوآورانه و محصولات با کیفیت در حال افزایش است. اپل با معرفی پرچمدار جدید خود یعنی آیفون 14 پرو مکس، مزیت رقابتی به خود داده و کاربران بیشتری را به پلتفرم خود جذب کرده است. اندروید در حال از دست دادن سهم بازار در بازارهای کلیدی مانند چین و به دلیل فقدان نوآوری و چندپارگی است که باعث شده مشتریان به اپل روی بیاورند.”

سهم برندهای مختلف از بازار موبایل چین

سهم برندهای مختلف از بازار موبایل چین

سهم برندهای مختلف از بازار موبایل چین

اپل بزرگ‌ترین برند خارجی گوشی‌های هوشمند در چین است و با افت اخیر هواوی (به دلیل تحریم‌های تجاری) این دو شرکت خیلی بهم نزدیک شده اند. اگرچه همانطور که StockApps اشاره می کند ماهیت باز بودن اندروید به شرکت ها این امکان را داده است که سیستم عامل را مطابق با نیازهای خود آماده کنند و جایگاهی در بازار برای خود ایجاد کنند.

نظر شما چیست؟ عملکرد برندهای مختلف را در بازار چطور می‌بینید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)