حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اکانت اسپاتیفای، ورود به دنیای موسیقی

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

اسپاتیفای Spotify یک سرویس پخش موسیقی دیجیتال است که به شما امکان دسترسی به میلیون ها آهنگ و پادکست  از هنرمندان سراسر جهان را می‌دهد. از زمانی که Spotify برای اولین بار در سال 2008 راه اندازی شد، تقریبا 15 سال می‌گذرد. ​​از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی صورت گرفته است و امروزه این پلتفرم در میان محبوب‌ ترین سرویس های استریم موسیقی همچون اپل موزیک، یوتیوب موزیک و … قرار گرفته است. برخی از سرویس های اصلی در این پلتفرم مانند پخش موسیقی کاملا رایگان هستند، اما برای دسترسی و استفاده از خدمات بیشتر، باید اکانت خود را به نسخه پرمیوم  ارتقا دهید. در این مقاله قصد داریم به معرفی بیشتر اکانت اسپاتیفای و قابلیت های آن بپردازیم.

معرفی پلتفرم اسپاتیفای

اسپاتیفای یک سرویس پخش موسیقی دیجیتال است که امکان دسترسی فوری به آرشیو آنلاین گسترده موسیقی و پادکست را به شما می‌دهد که از این طریق می‌توانید در هر زمان به محتواهای مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید. شما با داشتن اکانت اسپاتیفای می‌توانید به ‌آهنگ های متنوع از ژانرها و هنرمندان مختلف دسترسی داشته باشید. اسپاتیفای همچنین دارای یک الگوریتم پیچیده برای پیشنهاد موسیقی بر اساس سابقه شنیداری شما و همچنین لیست های پخش انتخاب شده و ایستگاه های رادیویی اینترنتی است.

 

پادکست‌ های این پلتفرم نیز به اندازه آرشیو‌ موسیقی آن متنوع و گسترده هستند.  در واقع، این شرکت سرمایه گذاری زیادی روی محتوای پادکست خود کرده  و شبکه های پادکست Gimlet Media و Parcast را خریداری کرده است. شما همچنین می‌توانید از نسخه  کاملاً رایگان اسپاتیفای نیز استفاده کنید. این سرویس دارای یک طرح اشتراک Premium است که سرویس های متنوعی را شامل می‌شود که برای دسترسی به آن  می‌توانید نسبت به خرید اشتراک این پلتفرم از وب سایت های معتبر داخلی همچون جعو استور اقدام نمایید.

آیا استفاده از  Spotify رایگان است؟

 

نسخه اصلی Spotify که از تبلیغات پشتیبانی می‌کند، کاملاً رایگان است.  اکانت رایگان اسپاتیفای دسترسی نامحدود به کاتالوگ کامل موسیقی و پادکست ها را ارائه می‌دهد، اما با چند معایب جزئی همراه است. یکی از اصلی ترین معایب اکانت رایگان وقفه های تبلیغاتی مکرر هستند.  همچنین امکان دسترسی به موسیقی ها به صورت آفلاین وجود ندارد و آهنگ ها با کیفیت کمتری نسبت به اکانت پرمیوم پخش می‌شوند و امکان تنظیک کیفیت آهنگ ها وجود ندارد. در صورتیکه قصد دارید از امکانات متنوع این پلتفرم بهره مند شوید، بهتر است نسبت به خرید اکانت اسپاتیفای اقدام نمایید.

چرا بهتر است اکانت خود را به Premium ارتقا دهیم؟

اسپاتیفای یک پلتفرم پخش استریم موسیقی با ویژگی های فراوان است. هوش مصنوعی که در این پلتفرم به کار گرفته شده است، بهتر از سایر پلتفرم های پخش عمل کرده و سلیقه موسیقی کاربران را به خوبی تشخیص می‌دهد و از این طریق یک لیست پخش متناسب با سلیقه کاربران، به آن ها پیشنهاد می‌دهد.

خرید اکانت پرمیوماسپاتیفای یک راه عالی برای خلاص شدن از شر تبلیغات مزاحم است. همچنین خرید اشتراک این سرویس به شما امکان دسترسی به قابلیت های ویژه اسپاتیفای را نیز می‌دهد که در نسخه رایگان آن وجود ندارد.

با ارتقای اکانت خود به پرمیویم همچنین می‌توانید کیفیت پخش آهنگ را تنظیم کرده و موسیقی های مورد علاقه خود را با کیفیت بالاتری گوش دهید. Spotify Premium به شما امکان می دهد آهنگ ها را برای گوش دادن به صورت آفلاین، دانلود کنید. اسپاتیفای پرمیوم همچنین امکان دسترسی به آرشیو گسترده و متنوع و امکان تغییر آهنگ ها در لیست پخش را می‌دهد. شما می‌توانید برای دسترسی به قابلیت های ویژه این پلتفرم، از طریق خرید اشتراک ماهانه از جعو استور اکانت خود را به نسخه پرمیوم ارتقا دهید.

اسپاتیفای چگونه کار می‌کند؟

 

اولین قدم برای دسترسی به اسپاتیفای و آرشیو گسترده ای از موسیقی ها و پادکست های متنوع جهان، دانلود و‌ نصب این برنامه است. پس از دانلود و نصب نرم افزار این پلتفرم،  صفحه ثبت نام Spotify را در رایانه شخصی یا مرورگر تلفن همراه خود باز کنید.  از شما خواسته می شود که یک آدرس ایمیل معتبر را وارد کرده، و یک رمز عبور و  نام کاربری برای خود انتخاب کنید.  همچنین برای ایجاد حساب در این پلتفرم باید تاریخ تولد و جنسیت خود را وارد کنید.  پس از انجام این کار، روی گزینه ایجاد اکانت کلیک کنید.

 

در مرحله بعد با مراجعه به وب سایت های ارائه دهنده اشتراک اسپاتیفای و اکانت اپل موزیک و … می‌توانید سطح اشتراک موردنظر برای خرید را انتخاب کنید و با پرداخت حداقل هزینه از مزایای این سرویس بهره مند شوید. پس از خرید اشتراک و ارتقای اکانت خود به نسخه پرمیوم، می‌توانید ژانر موسیقی های مورد علاقه خود را انتخاب کرده و از گوش دادن به موسیقی دلخواه، بدون تبلیغات و با کیفیت بالا لذت ببرید.  شما همچنین می‌توانید از طریق نسخه وب اسپاتیفای در دستگاه های مختلف نیز به موسیقی ها و پادکست های مورد علاقه خود گوش دهید.  توجه داشته باشید که کیفیت صدا برای هر دو نسخه پولی و اشتراکی این سرویس هنگام استفاده از نسخه وب آن کمی کاهش می یابد. اکانت  Spotify Free در پخش کننده وب حداکثر سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه  و در نسخه Premium  به 256 کیلوبیت بر ثانیه می‌رسد.

جستجوی موسیقی و لیست پخش Spotify

هنگامی که حساب Spotify خود را راه اندازی کردید، قبل از ورود به صفحه اصلی ژانرهای موسیقی مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنید و به عنوان یک‌ کاربر جدید موسیقی های متنوع از سراسر جهان را به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید فهرست ‌های پخش محبوب، از جمله برترین آهنگ های کشور خود و سایر کشورها را مشاهده کنید. در صفحه اصلی همچنین  لیست ‌های پخش پیشنهادی، آلبوم‌ های محبوب، پرطرفدارترین آهنگ ‌ها، پادکست ‌هایی که ممکن است مورد علاقه شما باشد، نشان داده می‌شود. هرچه موسیقی بیشتری گوش دهید، پیشنهادات موسیقی شما اختصاصی تر می‌شود.  مدت کوتاهی پس از استفاده از این پلتفرم، یک بخش Recently Played با تمام آهنگ ها و لیست های پخشی که به طور منظم از آنها لذت می برید خواهید داشت و یک بخش بر اساس اخرین موسیقی هایی که شنیده اید، به شما ارائه می شود. لیست های پخش Daily Mix نیز بر اساس فعالیت شنیداری شما ایجاد می شود که می توانید آنها را در بخش Made for you در صفحه اصلی خود پیدا کنید.

 

با این وجود، اگر لیست پخشی که از طریق هوش مصنوعی پلتفرم به شما ارائه می‌شود را دوست ندارید، می توانید لیست پخش اختصاصی خود را ایجاد کنید.  برای ایجاد پلی لیست اختصاصی در می‌توانید در نسخه وب دسکتاپ،  روی گزینه Create Playlist   و در نسخه نرم افزاری در بخش  Your Library روی گزینه مورد نظر کلیک کرده و یک نام اختصاصی برای لیست پخش خود انتخاب کنید و موسیقی های مورد علاقه خود را جستجو کرده و به لیست خود اضافه کنید. برای پیدا کردن تک تک آهنگ هایی که می خواهید به لیست پخش خود اضافه کنید، می‌توانید با کلیک کردن روی منوی سه نقطه کنار آهنگ ها و انتخاب افزودن به لیست پخش Add to library، آهنگ‌ های مورد علاقه خود را به لیست پخشتان اضافه کنید.  در صورتیکه به لیست پخش کاربران دیگر علاقه دارید، با لایک کردن آهنگ ها می‌توانید آن ها را به لیست پخش خود اضافه کنید.

جمع بندی

همانطور که گفتیم، اسپاتیفای  Spotify، یکی از بزرگ ترین و شناخته شده ترین سرویس های پخش موزیک و محتوای صوتی در جهان است که امکان دسترسی به میلیون ها موسیقی از سراسر جهان را برای کاربران فراهم می‌کند. این پلتفرم همچنین سرویس ارائه پادکست را فراهم کرده است که با خرید اشتراک اسپاتیفای از فروشگاه های مطمئن و ارتقای آن به نسخه پرمیوم می‌توان به آن دسترسی داشت. نسخه پرمیوم اسپاتیفای همچنین امکان دانلود موسیقی ها، تنظیم کیفیت آهنگ و گوش دادن به موسیقی بدون تبلیغ را فراهم می‌کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات