ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر، امروز در جریان گفتگوی دو ساعته توییتر اسپیس که توسط Bloomberg برگزار شده بود، بیان کرد که اپل تبلیغات در شبکه اجتماعی توییتر را «بهطور کامل از سر گرفته است». ماسک همچنین تأیید کرد که اپل بزرگترین تبلیغکننده و مشتری توییتر محسوب میشود.
پنج روز پیش، ماسک اپل را متهم کرد که از «آزادی بیان» متنفر است و تقاضاهای سختگیرانهای را مطرح کرده و هزینههای تبلیغاتی را متوقف میکند که این اظهارنظرها باعث پوشش خبری گستردهای در مورد نبرد احتمالی بین اپل و Twitter شد. ماسک علناً ادعا کرد که اپل ارائه تبلیغات در توییتر را متوقف کرده و همچنین تهدید کرده است که «توئیتر را از اپ استور خود حذف میکند».
سپس، دو روز پس از بیان این اظهارات، ماسک با تیم کوک، مدیرعامل اپل ملاقات کرد و درنهایت مسیر را تغییر داد. پس از جلسه، ماسک اعلام کرد که درواقع یک “سوءتفاهم” در مورد حذف احتمالی Twitter از اپ استور وجود داشته است و کوک «روشن ساخت که اپل هرگز به انجام این کار فکر نکرده است.»
ماسک گفت که کوک اطراف اپل پارک را به او نشان داده است و آن دو «گفتگوی خوبی» داشتند که ظاهراً باعث شد اپل تبلیغات Twitter خود را از سر بگیرد. اپل تأیید نکرده بود که هزینه تبلیغات در Twitter را متوقف کرده است و همچنین چیزی در مورد نظرات امروز ماسک نگفته است. پس از بحث در فضای توییتر، ماسک در توییتی از تبلیغکنندگان برای بازگشت به توییتر تشکر کرد.
اپل همواره یکی از برترین تبلیغکنندگان توییتر بوده است و طبق گزارشها، هزینه تبلیغات سالانه این شرکت در توییتر بیش از 100 میلیون دلار میباشد.
اظهارات ماسک امروز پس از گزارشی از واشنگتن پست در اوایل این هفته منتشر شد که نشان داد اپل «حدود 131600 دلار برای تبلیغات Twitter بین 10 تا 16 نوامبر خرج کرده است که از 220800 دلار بین 16 تا 22 اکتبر کاهش یافته است.»
نظر شما درباره ازسرگیری تبلیغات در Twitter توسط اپل چیست؟