حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 15 اپل به سنسور دوربین پیشرفته سونی برای عملکرد بهتر در نور کم مجهز خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، دوربین، شایعات

بر اساس گزارشی که به‌تازگی توسط Nikkei منتشر شده است، مدل‌های آینده آیفون 15 اپل به جدیدترین سنسور دوربین سونی مجهز خواهند شد که با دو برابر کردن سیگنال اشباع در هر پیکسل، عملکرد کلی آن‌ها در شرایط نوری کم و عکاسی پرتره را بهبود می‌بخشد.

سنسور دوربین سونی در آیفون 15 اپل

در مقایسه با سنسورهای استاندارد، سنسور تصویر سونی سیگنال اشباع را در هر پیکسل دو برابر کرده و به آن اجازه می‌دهد نور بیشتری را در زمان کاهش نوردهی بیش از حد دریافت کند. به‌عنوان‌مثال، Nikkei می‌گوید که حتی با نور پس‌زمینه قوی، این سنسور می‌تواند بهتر از چهره یک فرد عکاسی کند.

سونی از معماری نیمه‌هادی استفاده می‌کند که فوتودیودها و ترانزیستورها را در لایه‌های جداگانه قرار می‌دهد و امکان ایجاد فتودیودهای بیشتری را فراهم می‌کند. مشخص نیست که آیا همه مدل‌های آیفون 15 از فناوری حسگر جدید استفاده می‌کنند یا اینکه اپل آن را به مدل‌های پیشرفته‌تر آیفون 15 «Pro» محدود می‌کند.

درحال‌حاضر، شایعات حاکی از آن است که آیفون 15 پرو دارای چندین ویژگی انحصاری خواهد بود که در مدل‌های استاندارد آیفون 15 موجود نخواهد بود، ازجمله تراشه به‌روزشده A17، پورت USB-C سریع‌تر، رم بیشتر و مهم‌تر از همه لنز زوم پریسکوپی.

سنسور دوربین سونی در آیفون 15 اپل

سنسور دوربین سونی در آیفون 15 اپل

اپل درحال کار بر روی یک لنز تله فوتو پریسکوپی است که قابلیت‌های زوم اپتیکال آیفون 15 پرو را بهبود می‌بخشد و امکان زوم اپتیکال تا 5 یا 10 برابر را برای رقابت با برخی از تلفن‌های هوشمند اندرویدی موجود در بازار فراهم می‌کند.

فناوری حسگر تصویر سونی که در اینجا توضیح داده شده است احتمالاً برای دوربین Wide که اپل آن را دوربین “اصلی” آیفون می‌داند، استفاده می‌شود؛ زیرا اپل معمولاً از فناوری متفاوتی برای هر لنز دوربین آیفون‌های خود استفاده می‌کند.

سونی در تولید حسگرهای تصویر تجربه دارد، با سهم جهانی 44 درصدی در سنسورهای CMOS در سال 2021 که بالاتر از سامسونگ که با 18.5 درصد در جایگاه دوم قرار گرفت. اما این شرکت امیدوار است تا سال 2025، 60 درصد از سهم بازار را به‌دست آورد، هدفی که این شرکت آن را اولین بار در سال 2019 اعلام کرد.

نظر شما درباره سنسور دوربین پیشرفته سونی در آیفون 15 اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی