حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت ری اکشن با ایموجی در Google Messages با تمام شکلک‌ها ارائه خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، اخبار، گوگل

گوگل یکی از برترین توسعه دهندگان حوزه نرم‌افزاری است که لیستی طولانی از نرم‌افزارهای مختلف را در کارنامه خود دارد. یکی از برترین برنامه‌های این شرکت بی شک Messages است که جایگزین مناسبی برای نمونه‌های قدیمی است. بر اساس اخبار دریافتی گویا قابلیت ری اکشن با ایموجی در Google Messages با تمام شکلک‌ها ارائه خواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

قابلیت ری اکشن با ایموجی در Google Messages

اگر به یک کاربر اندرویدی دیگر پیام می‌دهید که مانند شما از پلتفرم خدمات ارتباطی غنی (RCS) (که بخشی از قابلیت‌های برنامه Google Messages است) استفاده می‌کند، می‌توانید پیام‌های طولانی‌تری دریافت و ارسال کنید، فایل‌های ویدیویی و تصویری بزرگ‌تری را به اشتراک بگذارید و همچنین علامت تایید خوانده شدن پیام را نیز دریافت کنید. رمزگذاری سرتاسری، نشانگر تایپ و موارد دیگر از قابلیت‌های مختلف این برنامه پیام رسانی است. مشابه iMessage اپل، هیچ یک از این ویژگی‌ها زمانی که شخصی از پلتفرم دیگری (مانند iMessage) استفاده نکند یا بخشی از یک چت گروهی نباشد، کار نخواهد کرد. با این حال گویا کاربران Google Messages به زودی می‌توانند با ارسال شکلک به پیام‌های دریافتی واکنش نشان دهند.

یکی از کارهایی که کاربران Google Messages می‌توانند هنگام صحبت با یکدیگر یا حتی ارسال پیامک به یک کاربر iOS انجام دهند این است که با ارسال یکی از هفت ایموجی به پیام آن‌ها واکنش نشان دهند. در حالی که آن هفت ایموجی به شما این امکان را می‌دهد تا به پیام‌های مختلفی پاسخ دهید، بی شک کاربران طیف وسیع‌تری از گزینه‌های ممکن را ترجیح می‌دهند.

قابلیت ری اکشن با ایموجی در Google Messages

قبل از ادامه، باید توضیح دهیم که چگونه کاربران اندروید با برنامه Google Messages می‌توانند به یک RCS یا پیام متنی با یک شکلک پاسخ دهند. شما به مدت طولانی روی یک چت خاص فشار دهید تا پنجره‌ای به شکل یک قرص مشاهده نمایید که حاوی هفت ایموجی برای ارائه واکنش‌ها است. سپس فقط کافی است روی موردی ضربه بزنید که بهترین واکنش شما را به یک نظر بیان می‌کند.

به گفته AndroidPolice، گوگل اکنون شروع به ارائه قابلیتی در نسخه بتای جدید Messages کرده است که به کاربران امکان می‌دهد به انتخاب کننده ایموجی دسترسی داشته باشند تا به کاربر اجازه دهد هر ایموجی را برای استفاده به عنوان یک واکنش انتخاب کند. پس از آپدیت، وقتی برای مدت طولانی انگشت خود را روی یک چت یا پیامک نگه دارید، شش ایموجی را در پنجره‌ای به شکل قرص مشاهده می‌کنید که یک علامت «+» جایگزین یکی از شکلک‌ها شده است. برای دسترسی به انتخابگر شکلک باید روی علامت + ضربه بزنید.

آیکون های جدید گوگل Messages و Contacts

اما گوگل هنوز این ویژگی جدید را برای همه کاربران ارائه منتشر نکرده است. برای مثال، بسیاری اگرچه آزمایش‌ کننده بتا برای برنامه Google Messages هستند، اما این ویژگی جدید در حال حاضر بر روی دستگاه‌ها آن‌ها نشان داده نمی‌شود. اگر نمی‌توانید به انتخابگر ایموجی در گوشی اندرویدی خود دسترسی پیدا کنید، نگران نباشید. در نهایت، این قابلیت برای همه کاربران Google Messages منتشر خواهد شد.

به گفته PhoneArena، با باز کردن برنامه Play Store می‌توانید دائما وضعیت آپدیت را بررسی کنید. کافی است روی تصویر پروفایل یا آواتار یا حروف اول که در دایره‌ای در سمت راست نوار جستجو در بالای صفحه یافت می‌شود ضربه بزنید. از آنجا به بخش مدیریت برنامه‌ها و دستگاه بروید و روی لینک سبز رنگ (مشاهده آپدیت‌های اخیر) ضربه بزنید. این گزینه شما را به لیستی از برنامه‌هایی که اخیرا آپدیت شده‌اند می‌برد.

در بالای صفحه، یک برگه با گزینه به‌روزرسانی‌ها موجود است نمایش داده می‌شود. روی آن ضربه بزنید و سپس بر روی دکمه Update all بزنید تا تمامی برنامه ها به صورت خودکار آپدیت شوند. ممکن است گوگل از یک به‌روزرسانی سمت سرور استفاده کند که به این معنی است که خود شرکت وضعیت آن را تغییر می‌دهد و تا زمانی که این اتفاق نیفتد هرگز متوجه آن نخواهید شد.

قابلیت ری اکشن با ایموجی در Google Messages

گوگل مدت‌ها پیش سعی کرد اپل را تحت فشار قرار دهد تا از RCS پشتیبانی کند. ما نمی‌دانیم چه زمانی این آپدیت با ویژگی جدید را دریافت خواهیم کرد، اما گویا زمان دریافت آن خیلی طولانی نخواهد بود. شاید به خاطر داشته باشید که در تابستان، گوگل سعی کرد اپل را تحت فشار بگذارد تا از RCS پشتیبانی کند تا جلوی یکه تازی این شرکت را بگیرد و زمانی که کاربر اندروید به یک چت گروهی با کاربران iOS می‌پیوندد، بتواند از این قابلیت‌ها پشتیبانی کند. هنگامی که یک کاربر اندروید به یک چت تمام iOS می‌پیوندد، بسیاری از ویژگی‌های iMessage دیگر در دسترس نیستند و حباب‌های متنی به جای آبی، سبز می‌شوند.

نکته جالب این است که همین مورد در مورد کاربران iOS که به یک چت گروهی تمام RCS در اندروید می‌پیوندند نیز صدق می‌کند. به نظر می‌رسد تنها تفاوت این است که کاربران اندروید به آن دسته از کاربران آیفون که به چت گروهی آن‌ها ملحق می‌شوند (و ویژگی‌های RCS را غیرفعال کرده‌اند)، به همان روشی که یک کاربر اندروید می‌تواند ویژگی‌های iMessage را غیرفعال کند، توهین نمی‌شود نظر شما کاربران ترنجی درباره افزوده شدن قابلیت ری اکشن با ایموجی در اپلیکیشن Google Messages چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان