حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خروج هزاران کارمند بزرگترین تولیدکننده آیفون می‌تواند فروش را تحت تاثیر قرار دهد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

بزرگترین کارخانه تولید آیفون متعلق فاکسکان بوده و در ژنگژو چین واقع شده است. این کارخانه در تمام این هفته صحنه ناآرامی بود. نارضایتی پنهان کارگران در چند روز گذشته به اعتراضات تبدیل شد و درگیری های متعددی با پرسنل امنیتی رخ داد. در نتیجه این موضوع شاهد خروج هزاران کارمند بزرگترین تولیدکننده آیفون بودیم که می‌تواند فروش را تحت تاثیر قرار دهد.

خروج هزاران کارمند بزرگترین تولیدکننده آیفون

فاکسکان دیروز به دلیل “خطای فنی” مربوط به پرداخت که پس از استخدام آخرین دسته از نیروهای استخدامی رخ داد، عذرخواهی کرد. آن ها ادعا می کردند در مورد مزایای غرامت گمراه شده اند. این شرکت به هر نیروی جدید معترض 10000 یوان (حدود 1400 دلار) پیشنهاد داد تا استعفا دهند و محل را ترک کنند.

به نظر می رسد که این پیشنهاد ممکن است کمی بیش از حد موفقیت آمیز بوده باشد، زیرا گزارش ها حاکی از آن است که بیش از ۲۰ هزار کارگر فاکسکان از آن حمایت کرده اند. آنها اکثراً تازه استخدام شده بودند و هنوز در خطوط تولید کار نمی کردند، پول را گرفته و رفته اند. قبل از شروع این مشکلات، بیش از ۲۰۰ هزار پرسنل در کارخانه کار می کردند. این یعنی ۱۰ درصد نیروی کار آن ها با دریافت غرامت، رفته اند.

همه این موارد این پتانسیل را دارتد که تأثیر منفی شدیدی بر تولید آیفون و در نتیجه فروش داشته باشند. ماه گذشته اپل اعلام کرده بود که انتظار دارد تامین آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس کمتر از آنچه قبلاً پیش‌بینی شده بود، باشد و Best Buy در روز سه‌شنبه نسبت به کمبود آیفون‌های رده بالا در فروشگاه‌ها در این فصل تعطیلات هشدار داد.

برخی از تحلیلگران تخمین می زنند که اگر “مشکل فعلی” تا پایان این ماه ادامه یابد، شاهد کاهش تولید حدود 10 میلیون دستگاه آیفون خواهیم بود. برخی دیگر پیش‌بینی می‌کنند که موجودی آیفون 14 پرو 25 تا 30 درصد کمتر از شرایط «عادی» فصل خرید تعطیلات در دسترس خواهد بود.

از سوی دیگر، یک منبع در داخل فاکسکان به رویترز گفت که “این حادثه تاثیر زیادی بر تصویر عمومی ما دارد اما تاثیرش روی ظرفیت تولید ما کم است. ظرفیت فعلی ما تحت تاثیر قرار نگرفته است”، زیرا افرادی که ترک می کنند هنوز آموزش ندیده اند یا شروع به کار نکرده اند.

ناآرامی‌های کارگران تا حدی به دلیل محدودیت‌های شدید کرونا ایجاد شد که کارخانه را مجبور کرد در حالت «حلقه بسته» کار کند و نیروهای جدید را در خوابگاه‌های مشترک با افراد مبتلا به کووید مثبت قرار دهد.

فکر می کنید اپل بتواند این مشکل را پشت سر بگذارد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)