حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پر استفاده ترین رمز عبور سال ۲۰۲۱ کلمه “Samsung” است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، امنیت

یکی از جالب‌ترین مواردی که هر ساله بسیاری به آن می‌پردازند و حتی در ابعاد تخصصی‌تر، توسط شرکت‌های امنیتی مورد بررسی قرار می‌گیرد، موضوع کلمات عبوری است که کاربران استفاده می‌کنند. بر اساس تحلیل‌های ارائه شده گویا پر استفاده ترین رمز عبور سال ۲۰۲۱ کلمه “Samsung” است. با ترنجی همراه شوید.

پر استفاده ترین رمز عبور سال ۲۰۲۱ کلمه “Samsung” است

هرکس که کمی به کامپیوتر مسلط باشد، باید رمز عبوری برای حساب‌های کاربری انتخاب کند. همه ما می‌دانیم که شکستن رمزهای عبور پیچیده دشوارتر است. برخی از برنامه‌ها و وب سایت‌ها حتی اصرار دارند که کاربران اعداد، حروف بزرگ یا حتی نمادها (مانند @ # $ %) را برای قوی‌تر کردن رمز عبور اضافه کنند. برخی دیگر حتی اصرار دارند که رمز عبور آن‌ها نباید کمتر از تعداد معینی از حروف باشد.

جالب است بدانید که برخی افراد در انتخاب رمز عبور بسیار تنبل هستند. برخی از آن‌ها نام یا تاریخ تولد خود را به عنوان رمز عبور استفاده می‌کنند که حدس زدن این‌ موارد بسیار آسان است. با این حال، آیا می‌دانید برخی افراد آنقدر در انتخاب رمز عبور تنبل هستند که از نام شرکت‌ها استفاده می‌کنند؟ بله، “Samsung” یکی از پرکاربردترین رمزهای عبور در جهان است.

پر استفاده ترین رمز عبور سال ۲۰۲۱

یک مطالعه توسط شرکت راه حل‌های مدیریت رمز عبور، Nordpass نشان می‌دهد که “Samsung” یا “samsung” یکی از رایج‌ترین رمزهای عبور در حداقل ۳۰ کشور جهان است. این امر امنیت میلیون‌ها کاربر را در سراسر جهان به خطر می‌اندازد. استفاده از نام اسمارت‌فون، تلویزیون یا برند لوازم خانگی مورد علاقه‌تان، مانند “Samsung”، به‌عنوان رمز عبور، بدترین تهدید نیست. با این حال، این روندی است که در چند سال گذشته در حال افزایش است. رمز عبور “Samsung” در سال ۲۰۱۹ در رتبه ۱۹۸ قرار داشت. اما در سال ۲۰۲۰ به رتبه ۱۸۹ و در سال ۲۰۲۱ به رتبه ۷۸ رسیده است و از ۱۰۰ رتبه برتر سال گذشته خارج شده است.

پر استفاده‌ترین گذرواژه‌ها که توسط کاربران استفاده می‌شوند، کدامیک هستند؟!
بیشترین میزان استفاده از یک رمز عبور، کلمه Password است که گفته می شود توسط نزدیک به ۵ میلیون کاربر در جهان انتخاب می‌شود. سایر رمزهای عبور پرکاربرد عبارتند از: «123456»، «123456789» و «guest». در مورد «Samsung»، مشخص می‌شود که این تنها رمز عبور برندی نیست که کاربران بی‌شماری در سراسر وب از آن استفاده می‌کنند. برندهای دیگری مانند Tiffany، Nike و Adidas نیز محبوب هستند. حتی در برخی موارد، بعضی از علاقه مندان به خودروها با استفاده از کدهایی مانند “kia” و “mini” هک شده‌اند.

پر استفاده ترین رمز عبور سال ۲۰۲۱

به گفته خبرگزاری GizChina، اینکه مردم از حروف بزرگ یا کوچک “Samsung” برای رمز عبور استفاده می‌کنند، به نظر نمی‌رسد تفاوت زیادی در امنیت ایجاد کند. طبق گزارش‌های اخیر، رمزگشایی یک رمز عبور ساده و قابل پیش بینی کمتر از ۱ ثانیه طول می‌کشد. ترکیب حروف کوچک و بزرگ با اعداد نیز نتایج متفاوتی ایجاد می‌کند.

یک رمز ۷ کاراکتری که همه این عناصر را ترکیب کرده باشد، ممکن است حدود ۷ ثانیه طول بکشد تا شکسته شود.  با این حال، یک رمز ۸ حرفی حدود ۸ دقیقه طول می‌کشد. هنگام ایجاد یک حساب کاربری جدید، عضویت یا موارد دیگر، عاقلانه است که از رمز عبورهایی مانند “Samsung” یا “Samsung” استفاده نکنید. این امرز به این دلیل است که پیش‌بینی و شکستن چنین رمز عبورهایی آسان و راحت است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان