حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لیست تمام برندهایی که عرضه گوشی پرچمدار با اسنپدراگون 8 نسل 2 را تأیید کرده‌اند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | برندهای مطرح فناوری، پردازشگرها

پس از معرفی و تشریح جزئيات تراشه جدید Snapdragon 8 Gen 2 کوالکام، طولی نکشید که تولیدکنندگان اندرویدی تأیید کردند که جدیدترین و بهترین CPU این شرکت را در گوشی‌های هوشمند پرچمدار امسال و سال آینده خود به‌کار خواهند گرفت. در اینجا، لیست تمام برندهایی که عرضه گوشی پرچمدار با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 را تأیید کرده‌اند به‌همراه مدل آن‌ها آورده شده است.

گوشی های پرچمدار اندرویدی با اسنپدراگون 8 نسل 2

تراشه جدید کوالکام به‌گونه‌ای طراحی شده تا قدرت گوشی‌های هوشمند پرچمدار در 12 ماه (حداقل 6 ماه تا معرفی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 2) آینده را تأمین کند. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از تولیدکنندگان این فرصت را به همه اعلام کنند که از اسنپدراگون 8 نسل 2 در گوشی هوشمند خود استفاده خواهند کرد.

تراشه جدید بر اساس یک فرآیند 4 نانومتری با پیکربندی هسته متفاوتی نسبت به نسل قبل ساخته شده است. این بار یک هسته اصلی Cortex X3 با فرکانس 3.2 گیگاهرتز، چهار هسته عملکردی با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و سه هسته بازدهی با فرکانس 2 گیگاهرتز را پیدا خواهید کرد. یکی دیگر از بهینه‌سازی‌ها نشان می‌دهد که دو هسته عملکردی از هر دو عملیات 64 و 32 بیتی پشتیبانی می‌کنند تا برنامه‌های قدیمی‌تر بتوانند به‌طور مؤثر اجرا شوند.

گوشی های پرچمدار اندرویدی با اسنپدراگون 8 نسل 2

گوشی های پرچمدار اندرویدی با اسنپدراگون 8 نسل 2

در این تراشه حداکثر 16 گیگابایت رم 4200 مگاهرتز LPDDR5x پشتیبانی می‌شد. همچنین یک مودم X70 5G نیز همراه با Wi-Fi 7 برای آن درنظر گرفته شده است.

در ادامه، تعداد کمی از تولیدکنندگان در تلاش بوده تا ادعا کنند که اولین شرکتی خواهند بود که یک گوشی هوشمند با اسنپدراگون 8 نسل 2 را روانه بازار می‌کند. در اینجا لیست تأییدشده همه دستگاه‌هایی که با اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه خواهند شد، آمده است:

وان پلاس 11

گوشی پرچمدار OnePlus 11 اسنپدراگون 8 نسل 2

گوشی پرچمدار OnePlus 11 اسنپدراگون 8 نسل 2

وان پلاس قرار است بار دیگر سری 11 خود را با برترین تراشه کوالکام عرضه کند. طی چند سال گذشته، این شرکت چینی تعدادی گوشی هوشمند مقرون‌به‌صرفه با پردازنده مدیاتک عرضه کرده است. بااین‌حال، تنها جدیدترین و بهترین پردازنده‌های اسنپدراگون در گوشی‌های پرچمدار این شرکت یافت می‌شود. به‌نظر می‌رسد که این روند امسال نیز با سری OnePlus 11 ادامه خواهد یافت. پست اخیر Weibo این شرکت تأیید می‌کند که گوشی آینده آن‌ها از اسنپدراگون 8 نسل 2 پشتیبانی می‌کند.

شیائومی 13

به‌طور سنتی، شیائومی بهترین دستگاه خود را در اواخر سال روانه بازار می‌کند. این بدان معناست که ما اغلب شاهد عرضه گوشی‌های پرچمدار این شرکت درست قبل از آغاز سال نو میلادی هستیم. امسال نیز، شیائومی در Weibo تأیید کرده است که گوشی‌های هوشمند سری 13 این شرکت به‌زودی و با آخرین پردازنده کوالکام در دسترس خواهد بود.

موتورولا X40

اگرچه موتورولا دیگر در نمودارهای فروش مستقیماً با بهترین‌های این صنعت رقابت نمی‌کند و درحقیقت به‌عنوان زیرمجموعه لنوو شناخته می‌شود، اما در سال‌های اخیر شاهد اضافه شدن تعدادی از دستگاه‌های چشمگیر به سری X این شرکت بوده‌ایم. جدیدترین دستگاه آن‌ها نیز Moto X40 خواهد بود که اولین گوشی هوشمند موتورولا است که از پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 استفاده می‌کند. یک پست در Weibo عرضه مدل جدید را به‌صورت رسمی تأیید کرده است.

اوپو Find X

اگرچه اوپو به‌صراحت تأیید نکرده است که کدام یک از سری گوشی‌های هوشمند این شرکت با Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 عرضه می‌شود، اما به‌احتمال‌زیاد شاهد جانشین Find X5 Pro با جدیدترین پردازنده‌ی کوالکام خواهیم بود. مشخص نیست که این دستگاه چه زمانی رونمایی خواهد شد، اما ممکن است در اوایل سال 2023 باشد.

+vivo X90 Pro

سری پرچمدار ویوو X90 قرار است سه‌شنبه پیش‌رو به‌صورت رسمی معرفی شود و حال، کمپانی چینی تأیید کرده است که مدل پرو پلاس این خانواده از تراشه پرچمدار کوالکام بهره خواهد برد. همچنین انتظار می‌رود این دستگاه ازنظر سیستم دوربین نیز پیشرفت قابل‌توجهی را ارائه کند.

iQOO 11

گوشی پرچمدار iQOO 11 اسنپدراگون 8 نسل 2

گوشی پرچمدار iQOO 11 اسنپدراگون 8 نسل 2

یکی دیگر از زیرمجموعه‌های ویوو، iQOO، یک برند بزرگ در بازارهای آسیایی است که در سایر نقاط جهان به‌طور محدودتری عرضه می‌شود. این شرکت تعدادی گوشی پرچمدار می‌سازد که برخی از آن‌ها حتی دارای برند BMW Motorsport نیز هستند. با وجود عدم دسترسی جهانی، iQOO در Weibo تأیید کرده است که iQOO 11 آینده این شرکت دارای اسنپدراگون 8 نسل 2 خواهد بود.

ZTE Axon

کمپانی ZTE دارای زیرمجموعه‌های متعددی است که دو مورد از آن‌ها درکنار برند اصلی این شرکت، هر سه به‌صورت رسمی تأیید کرده‌اند که گوشی پرچمدار آینده خود را با تراشه رده‌بالای اسنپدراگون 8 نسل 2 ارائه خواهند کرد. برای خود ZTE، سری Axon این شرکت را داریم که همان‌طور که گفتیم، به‌زودی با چیپست جدید کوالکام عرضه خواهد شد.

Nubia

نوبیا که یکی دیگر از برند‌های ZTE به‌شمار می‌رود، به‌صورت جداگانه تأیید کرده است که گوشی هوشمند پرچمداری با تراشه کوالکام ارائه می‌کند. طبق روال هرساله،‌ انتظار داریم این دستگاه شباهت فراوانی با سری Axon داشته باشد.

RedMagic 8 Pro

گوشی پرچمدار RedMagic 8 Pro اسنپدراگون 8 نسل 2

گوشی پرچمدار RedMagic 8 Pro اسنپدراگون 8 نسل 2

RedMagic سازنده گوشی‌های هوشمند گیمینگ نیز به Weibo مراجعه کرده تا تأیید کند که RedMagic 8 Pro آینده از Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 استفاده خواهد کرد. بسیاری از دستگاه‌های پرچمدار این شرکت صرفاً گیمرهای سخت‌افزار موبایل را هدف قرار می‌دهند، به این معنی که این پردازنده با قابلیت RTX به‌همراه سخت‌افزاری که برای به حداکثر رساندن عملکرد بازی طراحی شده است، یک نقطه فروش کلیدی خواهد بود.

Meizu

برند کمتر شناخته‌شده‌ی میزو نیز که گوشی‌های پرچمدار خود را به‌طور سالانه آپدیت می‌کند، تأیید کرده که دستگاه آینده را با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام در بازار چین معرفی خواهد کرد.

گوشی‌های هوشمند دیگری که انتظار می‌رود با Snapdragon 8 Gen 2 وارد بازار شوند

سامسونگ به‌طور سنتی دستگاه‌های مجهز به کوالکام را فقط در بازارهای آمریکای شمالی و چین ارائه کرده و مدل‌های اگزینوس معمولاً در سایر نقاط جهان عرضه می‌شوند که باعث ناامیدی بسیاری از طرفداران گلکسی این شرکت شده است. بااین‌حال، گزارش اخیر حاکی از آن است که تمامی مدل‌های S23 با پردازنده کوالکام عرضه خواهند شد، اما این موضوع تابه‌اینجا به‌صورت رسمی تأیید نشده است.

بااین‌حال، انتظار داریم که گلکسی S23+،S23 و S23 Ultra با پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 در اوایل سال 2023 عرضه شوند.

همچنین انتظار می‌رود برندهای دیگری نیز از تراشه برتر کوالکام در گوشی‌های آینده خود استفاده کنند. از میان موارد نام‌نبرده می‌توان به آنر برای سری مجیک 5 خود و همچنین نسخه 4G اسنپدراگون 8 نسل 2 برای سری P60 هواوی اشاره کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی