حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی اس 23 ممکن است با نسخه انحصاری اسنپدراگون 8 نسل 2 با فرکانس بالاتر معرفی شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات، کوالکام

تراشه پرچمدار Snapdragon 8 Gen 2 کوالکام که صبح امروز به‌طور رسمی معرفی شد، با شماره مدل منحصربه‌فرد SM8550-AB شناخته می‌شود؛ اما این احتمال وجود دارد که این شرکت نسخه دومی را نیز دراختیار داشته باشد که هنوز به‌طور عمومی فاش نشده است. افشاگر مشهور، آیس یونیورس، با توجه به شواهد و مدارک فعلی استدلال می‌کند که این نسخه خاص و قوی‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 2 می‌تواند به‌طور انحصاری در سری گلکسی اس 23 آینده سامسونگ مورداستفاده قرار گیرد.

نسخه انحصاری اسنپدراگون 8 نسل 2 در گلکسی اس 23

همان‌طور که گفته شد، Ice Universe ادعا می‌کند نسخه دیگری از اسنپدراگون 8 نسل 2 با شماره مدل «SM8550-AC» وجود دارد. هنوز مشخص نیست چرا کوالکام تصمیم گرفت مدل دوم را درکنار نسخه اول معرفی نکند؛ البته اگر واقعا چنین مدلی وجود خارجی داشته باشد. بااین‌حال، پیش از این نیز گزارش داده بودیم که سازنده چیپست مستقر در سن دیگو بر روی دو نسخه از اسنپدراگون 8 نسل 2 با فرکانس CPU متفاوت کار می‌کند.

اعلامیه کوالکام بیان کرد که Cortex-X3 تراشه جدید آن‌ها با فرکانس 3.20 گیگاهرتز کار می‌کند، درحالی‌که شایعه قبلی ادعا می‌کرد که نسخه دوم این چیپست می‌تواند فرکانس را تا 3.50 گیگاهرتز افزایش داده و درنتیجه عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای بهتری ارائه کند. Ice Universe تفاوت مشخصات بین دو نسخه چیپست را فاش نکرده است، اما اشاره می‌کند که SM8550-AC ممکن است انحصاری سامسونگ و سری گلکسی S23 این شرکت باشد.

نسخه انحصاری اسنپدراگون 8 نسل 2 در گلکسی اس 23

نسخه انحصاری اسنپدراگون 8 نسل 2 در گلکسی اس 23

این امکان وجود دارد که SM8550-AC صرفاً نسخه‌ای پیشرفته‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 2 با فرکانس CPU و GPU بالاتر باشد و این عمل در میان سازندگان چیپست غیرمعمول نیست زیرا اپل این رویه را برای طیف گسترده‌ای از محصولات خود دنبال می‌کند. همچنین، انجام معامله‌ای پشت درهای بسته با سامسونگ برای اسنپدراگون 8 نسل 2 با عملکرد بالاتر، به‌نفع کوالکام خواهد بود، زیرا سری گلکسی اس سالانه میلیون‌ها دستگاه فروخته می‌شود.

با وجود رکود اقتصادی، ما همچنان انتظار داریم که سامسونگ در سال 2023 چندین میلیون دستگاه گلکسی S23 را عرضه کند و اگر سه مدل گوشی هوشمند دارای نسخه‌ای خاص از تراشه جدید کوالکام با قیمت بالاتر باشند، ازنظر مالی برای کمپانی سازنده تراشه مفید خواهد بود.

نظر شما درباره عرضه احتمالی Galaxy S23 سامسونگ با نسخه‌ای ویژه و قدرتمندتر از اسنپدراگون 8 نسل 2 به‌طور انحصاری چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی