حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام تراشه Snapdragon XR2+ Gen 1 را معرفی کرد: قلب هدست متا Quest Pro

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها

دیروز بود که برای شما نوشتیم هدست متا Quest Pro با تراشه +Snapdragon XR2 و قیمت 1500 دلار رسما معرفی شد. در آن زمان تراشه جدید کوالکام هنوز خیلی شناخته شده نبود. امروز این شرکت تراشه Snapdragon XR2+ Gen 1 را معرفی کرده است.

تراشه Snapdragon XR2+ Gen 1

هدست متا واقعیت ترکیبی/واقعیت مجازی Quest Pro به تازگی رونمایی شد و از چیپست جدید Snapdragon XR2 + Gen 1 قدرت می گیرد. امروز مشخصات رسمی آن ارایه شده است.

اسنپدراگون XR2+ Gen 1 که از این پس به خاطر راحتی کار آن را XR2+ می نامیم، با موتور پردازش تصویر جدیدی عرضه می شود که کمتر از 10 میلی ثانیه تأخیر دارد و امکان نمایش ویدیوی تمام رنگی را برای واقعیت ترکیبی (MR) عرضه می کند.

Snapdragon XR2+ Gen 1

Snapdragon XR2+ Gen 1

این تراشه از ویدیوهای 360 درجه 8K با نرخ 60 فریم در ثانیه، فناوری‌های «ادراک همزمان» از جمله ردیابی سر، دست و کنترلر، بازسازی سه بعدی، نقشه‌برداری خودکار اتاق و تراکم پیکسل بالا پشتیبانی می‌کند.

این تراشه 30 درصد عملکرد حرارتی بهبود یافته و 50 درصد قدرت پایدار بالاتر نسبت به نسل قبلی دارد.

جالب اینجاست که کنترلرهای Meta Quest Touch Pro از تراشه اسنپدراگون 662 استفاده می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از طریق چندین دوربین موقعیتی تعبیه‌شده، موارد را ردیابی کنند و تأخیر بسیار کم را به هدست ارائه می‌دهد.

کوالکام می گوید چندین شرکت متعهد شده اند تا پایان سال دستگاه های مجهز به XR2+ را عرضه کنند. تا کنون، تراشه‌های سری اسنپدراگون XR در بیش از 60 دستگاه XR (واقعیت پیشرفته) استفاده شده است.

نظر شما درباره عملکرد کوالکام برای بازار نسبتا کم کاربر اما خوش آینده واقعیت مجازی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)