حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت جدید iOS 16 قابلیت اتصال ماهواره‌ای سری آیفون ۱۴ را فعال خواهد کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل، اخبار

همانطور که می‌دانید، قابلیت ارتباطات ماهواره‌ای اپل همراه با سری آیفون ۱۴ رونمایی شد. این قابلیت به شما امکان می‌دهد در شرایط خاصی که به اینترنت دسترسی ندارید، از طریق ماهواره به مراکز اورژانسی پیغامی ارسال کنید. بر اساس اخبار دریافتی، حالا آپدیت جدید iOS 16 قابلیت اتصال ماهواره‌ای سری آیفون ۱۴ را فعال خواهد کرد. با ترنجی همراه باشید.

آپدیت جدید iOS 16 قابلیت اتصال ماهواره‌ای سری آیفون ۱۴ را فعال خواهد کرد

در جریان رویداد Far out در ماه سپتامبر، اپل در مورد توانایی هر چهار مدل آیفون ۱۴ برای اتصال به ماهواره صحبت‌های مهمی کرد. قابلیت مذکور به کاربران این امکان را می‌دهد که در صورت وقوع حادثه‌ در منطقه‌ای بدون سرویس تلفن همراه یا اتصال Wi-Fi، پیامی را برای دریافت خدمات اضطراری ارسال کنند. زمانی که پرچمداران جدید اپل عرضه شدند، کاربران منتظر دریافت به‌روزرسانی مهمی بودند که اپل گفته بود در ماه نوامبر انجام می‌شود.

آپدیت جدید iOS 16

اپل این موضوع را در صفحه پشتیبانی خود نیز تکرار کرده است. در وب سایت اپل، این شرکت می‌گوید که برای استفاده از Emergency SOS از طریق ماهواره، به یک مدل آیفون ۱۴ نیاز دارید. این قابلیت همچنین نیاز به به‌روز رسانی نرم افزار iOS 16 دارد که در نوامبر ۲۰۲۲ ارائه می‌شود. خوب، قاعدتا می‌دانیم که این آپدیت، آپدیت iOS 16.1 نیست زیرا آن به‌روز رسانی در اکتبر منتشر شد. مارک گورمن از بلومبرگ قبلا گفته است که انتظار دارد iOS 16.2 را در اواسط دسامبر منتشر شود. بنابراین اپل به زودی آپدیت مهمی از iOS را منتشر می‌کند که به مدل‌های آیفون ۱۴ اجازه می‌دهد برای گزارش وضعیت اضطراری به ماهواره‌ها متصل شوند.

طبق گفته MacRumors، پس از آن باید انتظار داشته باشیم که به‌روزرسانی Emergency SOS از طریق ماهواره با آپدیت iOS 16.1.1 که اپل در حال آزمایش آن است، عرضه  شود. این به‌روزرسانی شامل اصلاحی برای برطرف سازی مشکلات مربوط به اتصال Wi-Fi و رفع مشکلات دیگری مربوط به چارچوب تبلیغاتی SKAdNetwork اپل است. با نزدیک شدن به فصل تعطیلات، اپل احتمالا می‌خواهد این قابلیت ارسال پیام اضطراری از طریق ماهواره را برای کاربران آیفون ۱۴ (قبل از شروع سفر در جاده‌ها برای شام شکرگزاری) در دسترس قرار دهد.

آپدیت جدید iOS 16

صفحه پشتیبانی اپل پیشنهاد می‌کند که اگر در شرایط اضطراری هستید، سعی کنید در ابتدا برای کمک تماس بگیرید، حتی اگر به نظر می‌رسد که اتصال سلولی وجود ندارد. اگر امکان برقراری تماس وجود ندارد، مرحله بعدی ارسال پیامک به مراکز خدمات اضطراری از طریق ماهواره است. برای گزارش وضعیت اضطراری باید از طریق ماهواره روی Emergency Text ضربه بزنید. همچنین می توانید برای ارسال پیامک به ۹۱۱ یا SOS به Messages بروید، سپس روی Emergency Services ضربه بزنید و سپس گزینه Report Emergency را فشار دهید.

در ادامه، از شما خواسته می‌شود به سوالات ساده در مورد ماهیت وضعیت اضطراری خود پاسخ دهید. همچنین می‌توانید از مخاطبین اضطراری خود مطلع شوید و به آن‌ها درباره موقعیت مکانی و وضعیت اضطراری خود بگویید. برای استفاده از این قابلیت، نباید هیچ سرویس تلفن همراه یا Wi-Fi در این منطقه وجود داشته باشد تا اتصال ماهواره‌ای یک گزینه مناسب باشد.

اپل می‌گوید که پس از اتصال، آیفون شما با به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم مانند شناسه پزشکی و اطلاعات تماس اضطراری (اگر آن‌ها را تنظیم کرده‌اید)، پاسخ‌های پرسشنامه اضطراری، موقعیت مکانی شما (از جمله ارتفاع) یک مکالمه متنی را با پاسخ دهندگان اضطراری آغاز می‌کند و عمر باتری باقی مانده برای آیفون شما را نیز در نظر خواهد گرفت. همچنین باید بدانید که اگر دید واضحی از آسمان داشته باشید، پیام‌ها تنها در ۱۵ ثانیه قابل دریافت هستند. اگر سیگنال قرار است از میان درختان با شاخ و برگ های سبک یا متوسط ​​عبور کند، ممکن است ارسال پیام بیش از یک دقیقه طول بکشد.

آپدیت جدید iOS 16

به گفته PhoneArena، باید به خاطر داشته باشید که برای اینکه قابلیت پیام اضطراری از طریق ماهواره کار کند، باید در مکانی بدون پوشش تلفن همراه و وای فای باشید و پیام‌های متنی ارسال شده با استفاده از Emergency SOS از طریق ماهواره رمزگذاری می‌شوند. به این معنی که فقط فرستنده و گیرنده پیام‌ها می‌دانند که چه می‌گویند. حتی اگر صفحه آیفون شما قفل باشد، اتصال ماهواره‌ای برقرار می‌شود و اگر در جایی گیر کرده باشید و دید واضحی به ماهواره نداشته باشید، دستگاه به شما می‌گوید که آیا باید به چپ بپیچید یا به راست.

بنابراین در حالی که مدت کوتاهی تا عرضه این آپدیت باقی مانده است، در یکی از همین روزها، انتظار می‌رود اپل آپدیت iOS را منتشر کند تا کاربران آیفون ۱۴ را قادر سازد به سیستم ماهواره‌ای متصل شوند تا در صورت عدم وجود راه دیگری، شرایط اضطراری خود را گزارش کنند. اپل می‌گوید این سرویس برای دو سال اول رایگان خواهد بود. این موضوع نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد پس از انقضای این دوره زمانی، آن را به صورت یک سرویس پولی ارائه کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان