حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی ارتباطات ماهواره ای آیفون ۱۴ در مناطق فاقد اتصال 4G یا 5G فعال خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

در میان شایعات مختلفی که تا به امروز درباره سری آیفون ۱۴ منتشر شده است، موارد متعددی قابل توجه هستند و از همین حالا نظر مثبت کاربران را جلب کرده‌اند. یکی از این موارد جذاب و صد البته کاربردی، ویژگی ارتباطات ماهواره ای آیفون ۱۴ است که گویا در مناطق فاقد اتصال 4G یا 5G فعال خواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

ویژگی ارتباطات ماهواره ای آیفون ۱۴ در مناطق فاقد اتصال 4G یا 5G فعال خواهد شد

چندی پیش، اپل رسما اعلام کرد که کنفرانس پاییزی خود را در ۷ سپتامبر برگزار خواهد کرد. گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۱۴ در راه هستند و پوستر رسمی اپل نیز به سه ویژگی اصلی در این سری محصولات جدید آیفون اشاره می‌کند. یکی از ویژگی ها، سرویس شبکه ماهواره‌ای است که خدمات تلفن همراه را حتی در مناطق دوردست نیز ارائه می‌دهد.

این بدان معناست که مناطق دورافتاده که از پوشش شبکه 4G و 5G برخودار نیستند نیز می‌توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند. بر اساس گزارش‌ها، ویژگی ارتباطات ماهواره‌ای به آیفون‌های اپل اجازه می‌دهد تا پیام‌های کوتاهی را از طریق شبکه ماهواره‌ای به مخاطبین اضطراری خود ارسال کند، بدون اینکه این پیغام از طریق اپراتور رد و بدل شود. با استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند حتی در زمانی که پوشش سیگنال 4G یا 5G وجود ندارد، به خدمات ماهواره‌ای دسترسی داشته باشند.

ویژگی ارتباطات ماهواره ای آیفون ۱۴

بنابر آنچه که تا کنون شنیده‌ایم، به نظر می‌رسد که قابلیت ارتباطات ماهواره‌ای در آیفون ۱۴، یک ویژگی نجات دهنده برای کاربران باشد. در عین حال با کمک سیستم ماهواره‌ای می‌توان برخی از عملیات موقعیت یابی را بدون سیگنال در شرایط خاص انجام داد. این سرویس برای درخواست کمک و نجات مناسب است. این عملکرد در برخی شرایط اضطراری مانند زمان قطع شدن اتصال پس از اتفاقات، زمانی که در کوه گرفتار شده‌اید و در سایر موارد مشابه، بسیار مفید است. وجود چنین قابلیتی در شرایط خاص، معادل عملکرد نجات جان افراد است.

همانطور که مطلع هستید، SpaceX نیز اخیرا دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای تلفن همراه را راه‌اندازی کرده است. نمی‌توان با اطمینان گفت که آیا همکاری خاصی بین این دو شرکت وجود خواهد داشت یا خیر، اما بعید است که ارائه دهنده خدمات ماهواره ای اپل در حال حاضر SpaceX باشد. این اپراتور ارتباطات ماهواره‌ای ایالات متحده که با اپل همکاری می‌کند، احتمالا Globalstar است که خدمات شبکه‌های ماهواره‌ای را برای آیفون ۱۴ ارائه خواهد داد.

به گفته GizChina، حتی اگر اپل از دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای در آیفون ۱۴ پشتیبانی کند، زمانی که پوشش 4G یا 5G وجود ندارد، استفاده از آن به همان اندازه که همه تصور می‌کنند آسان نیست. احتمالا این فقط یک قابلیت برای انتقال پیام متنی ساده است، نه یک سرویس اینترنت پرسرعت در مقیاس بزرگ. در بهترین حالت، این سرویس قادر به برقراری تماس تلفنی خواهد بود. نظر شما در مورد ویژگی ارتباطات ماهواره ای آیفون ۱۴ چیست؟ آیا این قابلیت می‌تواند دلیل خوبی برای اطمینان از خرید آیفون ۱۴ باشد؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان