حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آستانه مصرف منصفانه اینترنت ماهواره ای استارلینک روی ۱ ترابایت در ماه تنظیم شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اینترنت

اینترنت ماهواره ای استارلینک هنوز در ابتدای راه خود است. پیشنهادهای جذاب برای کاربران در ابتدای راه هر کسب‌وکاری وجود دارد. مصرف نامحدود اینترنت یکی از پیشنهادهای Starlink به کاربران بود. با این حال و در ادامه افزایش تعداد کاربران، آستانه مصرف منصفانه اینترنت ماهواره ای استارلینک روی ۱ ترابایت در ماه تنظیم شده است.

آستانه مصرف منصفانه اینترنت ماهواره ای استارلینک

به تازگی کاربران اینترنت ماهواره ای استارلینک آمریکای شمالی شروع به دریافت پیام هایی کرده اند مبنی بر اینکه حجم مصرف اینترنت آنها دیگر نامحدود نیست. استارلینک نه تنها سرعت دانلود سریع‌تر خود را از اشتراک‌های مسکونی به سفارش‌های تجاری منتقل کرد، بلکه اکنون یک آستانه مصرف ۱ ترابایتی را برای آن مشخص می کند.

از ماه جاری میلادی، مشترکین اینترنت ماهواره ای Starlink که حجمی بیش از 1 ترابایت اینترنت در ماه استفاده می کنند، در ساعات اوج مصرف (یعنی 7 صبح تا 11 شب) سرعت کمتری خواهند داشت. استفاده در ساعات غیر اوج مصرف (یعنی از ساعت 11 شب تا 7 صبح) اما شامل محدودیت سرعت نخواهد شد. این به عنوان راهی برای ترغیب مشترکین به انتقال دانلودهای سنگین خود به ساعات خلوت‌تر شبانه است.

پیام استارلینک درباره محدودیت های جدید

پیام استارلینک درباره محدودیت های جدید

بر اساس خط مشی جدید مصرف منصفانه Starlink که از روز جمعه برای مشترکین آمریکای شمالی منتشر شده است، کاربرانی که از حد مصرف منصفانه ۱ ترابایت در ماه بگذرند می‌توانند با پرداخت 25 سنت به ازا هر گیگابایت، محدودیت سرعت خود را بردارند.

اسپیس ایکس همچنان به گسترش پوشش Starlink در کشورها و مناطق جدید می پردازد و به طور مداوم مشتریان تجاری جدیدی را جذب می کند. این شرکت اجازه ارائه اینترنت ماهواره ای در وسایل نقلیه متحرک مانند خودروهای کاروان، قایق، قایق بادبانی یا کشتی های کروز را هم دریافت کرده است.

کاهش سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک یا ۶۰ مگابیت برثانیه با افزایش تعداد کاربر

مشتریان جدید شروع به تأثیرگذاری بر سرعت دانلود اینترنت استارلینک کرده و سبب کاهش ۵۴ درصدی در سه ماهه دوم امسال شدند. این در حالی که سرعت متوسط ​دانلود اینترنت ماهواره ای استارلینک ​در ایالات متحده به حدود 60 مگابیت در ثانیه کاهش یافته است.

میانگین سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک شرکت SpaceX در دنیا چقدر است؟

قبل از افزایش تعداد کاربران، استارلینک طرحی با سرعت 350 مگابیت بر ثانیه را در بخش مسکونی اعلام کرده بود. در حال حاضر این پهنای باند در گزینه های تجاری که بسیار گران تر هستند، نشان داده می شود.

استارلینک می‌گوید که مشتریان استاندارد در طرح‌های اینترنت ثابت خود می‌توانند سرعتی بین 20 تا 100 مگابیت در ثانیه داشته باشند، در حالی که برای مشتریان تجاری، این اعداد دو برابر شده و به 40 تا 220 مگابیت در ثانیه می‌رسد.

با شرایط جدید، کاربران پر مصرف به این نتیجه رسیده اند که حفظ دو اشتراک اینترنت ماهواره ای Starlink ارزان تر تمام می شود. با این حال استارلینک می‌گوید که کمتر از 10 درصد از مشترکان از مرز 1 ترابایت مصرف اینترنت ماهانه عبور می کنند و این سیاست روی کاربران زیادی تاثیر نخواهد گذاشت.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که اینترنت ماهواره ای استارلینک در آینده چه محدودیت هایی را اعمال کند؟ آیا آستانه مصرف منصفانه اینترنت ماهواره ای استارلینک منطقی است؟ شما ماهانه چند گیگابایت اینترنت مصرف می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)