حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با دیمنسیتی ۹۲۰۰ – تراشه‌های پرچمدار ۲۰۲۳ کوالکام و مدیاتک

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | کوالکام، مدیاتک

تراشه‌های پرچمدار ۲۰۲۳ دنیای اندروید به زودی رونمایی خواهند شد و شایعات آن ها واقعا هیجان انگیز است. امروز می خواهیم بر اساس جدیدترین شنیده‌ها به مقایسه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با دیمنسیتی ۹۲۰۰ بپردازیم. تراشه‌های پرچمدار ۲۰۲۳ کوالکام و مدیاتک که هنوز رسما معرفی نشده اند اما به زودی به صورت رسمی با آن ها آشنا خواهیم شد.

مقایسه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با دیمنسیتی ۹۲۰۰

اجلاس 2022 Snapdragon Summit کوالکام ۲۴ تا ۲۶ آبان برگزار می شود. بدون شک قهرمان داستان باید تراشه پرچمدار جدید این شرکت یعنی Snpadragon 8 Gen 2 باشد.

طبق اعلام رسمی تراشه‌ساز تایوانی، مدیاتک Dimensity 9200 در تاریخ ۱۷ آبان ۱۴۰۱ معرفی خواهد کرد. این یعنی مدیاتک زودتر از کوالکام به معرفی تراشه پرچمدار ۲۰۲۳ خود خواهد پرداخت و در این بازه یک هفته ای، با ۲ تراشه تاثیرگذار در دنیای موبایلی اندروید آشنا می شویم.

تاریخ معرفی تراشه پرچمدار مدیاتک Dimensity 9200 مشخص شد: 17 آبان 1401

با عرضه نسل جدید پردازنده های موبایل، تولیدکنندگان بزرگ تلفن همراه گوشی های هوشمند جدید را ارائه خواهند کرد. برخی برندها به ارائه یک پرچمدار با ۲ تراشه می پردازند. به عنوان مثال احتمالا ویوو X90 Pro در ۲ نسخه، یکی دارای Snapdragon 8 Gen2 و دیگری دارای Dimensity 9200 ارایه می شود اما طبق شایعات محصولاتی مانند سری Xiaomi 13 و Moto X40 فقط با پردازنده Snapdragon 8 Gen2 عرضه خواهند شد.

در حالی که منتظر عرضه رسمی این تراشه ها هستیم، در حال حاضر برخی از جزئیات فنی پردازنده ها را در گزارشی داریم. اجازه بدهید نگاهی به آن ها داشته باشیم:

🟥 کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با اسم رمز SM8550

معماری ۴ نانومتری TSMC

۴ کلاستر از قرار:

یک هسته Cortex-X3 با فرکانس 3.19 گیگاهرتز

۲ هسته Cortex-A715 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز

۲ هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز

۳ هسته Cortex-A510 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز

پردازنده گرافیکی Adreno 740

🟧 مدیاتک دیمنسیتی ۹۲۰۰ با اسم رمز MTK DX2

معماری ۴ نانومتری TSMC

۳ کلاستر از قرار:

یک هسته Cortex-X3 با فرکانس 3.05 گیگاهرتز

۳ هسته Cortex-A715 با فرکانس 2.85 گیگاهرتز

۴ هسته Cortex-A510 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز

پردازنده گرافیکی Immortalis-G715 MC11

به عبارت دیگر، این دو تراشه جدید مبتنی بر جدیدترین فرآیند 4 نانومتری TSMC هستند اما کوالکام تصمیم به استفاده از ۴ کلاستر دارد، در حالی که مدیاتک به همان راه حل ۳ کلاستره قبلی متکی است.

پیش از این در گزارشی شنیدیم که در مقایسه با Snapdragon 8 + Gen1 تراشه جدید Snapdragon 8 Gen 2 در کل حدود 10٪ بهبود یافته است. اگر به جزئیات بخواهیم بگوییم، عملکرد CPU حدود 10٪ افزایش، راندمان انرژی CPU تا 15٪ بهبود، عملکرد GPU حدود 20٪ افزایش و عملکرد NPU AI تا 50٪ بهبود یافته است. ISP نیز بهبود قابل توجهی خواهد داشت.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید دیمنسیتی ۹۲۰۰ بتواند برای جایگاه تثبیت شده پرچمدارهای کوالکام خطری باشد؟ حداقل بنجمارک‌های غیررسمی که امیدوارکننده اند:

بنچمارک گرافیکی دیمنسیتی ۹۲۰۰ مدیاتک عملکرد بهتر از اپل A16 را نشان می دهد

بنچمارک Antutu دیمنسیتی ۹۲۰۰ مدیاتک به بالای ۱.۲۶ میلیون امتیاز رسید

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)