حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلاش اتحادیه اروپا برای ممنوعیت وسایل نقلیه مبتنی بر سوخت فسیلی تا سال ۲۰۳۵

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، خودرو

در چند وقت اخیر، اتحادیه اروپا در زمینه حفظ محیط زیست، گام‌های جدی و مهمی برداشته است. گویا تلاش این اتحادیه به همین جا ختم نخواهد شد و قوانین سرسخت گیرانه‌تری نیز در راه هستند. زیرا اکنون شاهد تلاش اتحادیه اروپا برای ممنوعیت وسایل نقلیه مبتنی بر سوخت فسیلی تا سال ۲۰۳۵ هستیم. با ترنجی همراه شوید.

تلاش اتحادیه اروپا برای ممنوعیت وسایل نقلیه مبتنی بر سوخت فسیلی تا سال ۲۰۳۵

به گفته رویترز، اتحادیه اروپا در مورد قانون جدید به توافق رسیده است. این قانون جدید، فروش وسایل نقلیه مبتنی بر سوخت فسیلی را از سال ۲۰۳۵ ممنوع خواهد کرد. این توافقنامه با هدف سرعت بخشیدن به انتقال کاربران به وسایل نقلیه برقی انجام می‌شود. اروپا سال‌هاست که برای حل مشکلاتی که در حوزه تغییرات اقلیمی به وجود آمده‌اند، تلاش می‌کند.

این قانون جدید، یکی از راه‌های مبارزه با تغییرات آب و هوای است. کشورهای اتحادیه اروپا، پارلمان اروپا و مذاکره کنندگان کمیسیون اروپا قانون جدید را تهیه کرده‌اند. همیگی آن‌ها با این موضوع موافق هستند که خودروسازان باید تا سال ۲۰۳۵ به هدف کاهش ۱۰۰ درصدی انتشار دی اکسید کربن دست یابند. این بدان معنی است که تا سال ۲۰۳۵، وسایل نقلیه مبتنی بر سوخت‌هیا فسیلی در این ۲۷ کشور اروپایی در دسترس نخواهند بود.

تلاش اتحادیه اروپا برای ممنوعیت وسایل نقلیه

جان هیتما، مذاکره کننده اصلی پارلمان اروپا، گفته است که این توافق‌ نامه برای دارندگان خودروها است. ه موجب این توافق نامه، انتشار دی اکسید کربن توسط وسایل نقلیه جدید و صفر، بسیار کاهش می‌یابد و این موضوع چنین وسایل نقیله‌ای را مقرون به صرفه‌تر می‌کند. همچنین، این قانون برای همه مردم اروپا اجرایی خواهد شد.

Timmermans، رئیس سیاست اقلیم اتحادیه اروپا گفت که این توافق نامه اخطار مهمی را به صنعت و مصرف کنندگان اعلام خواهد کرد. این اخطاریه این است که اروپا در حال انتقال به وسایل نقلیه برقی است. این توافق نامه همچنین تصریح می‌کند که انتشار دی اکسید کربن از اتومبیل‌های جدید فروخته شده از سال ۲۰۳۰ از سطح ۵۵ درصد سال ۲۰۲۱ کاهش زیادی خواهد یافت. این هدف بسیار بالاتر از هدف پیش بینی شده از کاهش ۳۷.۵ درصد برای سال ۲۰۳۰ است.

بسیاری از خودروسازان اعلام کرده‌اند که به این قانون پایبند خواهند بود و سیاست تولیدی خود را مبتنی بر آن تنظیم می‌کنند. از سوی دیگر نیز شاهد تلاش شرکت فولکس واگن برای متوقف کردن تولید وسایل نقلیه مبتنی بر سوخت فسیلی در اروپا هستیم. فولکس واگن در حال افزایش برنامه تولید محصولات تمام الکتریکی خود است.

تلاش اتحادیه اروپا برای ممنوعیت وسایل نقلیه

این شرکت قول داده است که حداکثر تا سال ۲۰۳۳، تولید وسایل نقلیه قدیمی را در اروپا به طور کامل متوقف می‌کند. توماس شفر، رئیس برند فولکس واگن نیز گفته است که این شرکت ۱۰ وسیله نقلیه برقی جدید را تا سال ۲۰۲۶ تولید و عرضه می‌کند. این خودروها شامل مدل‌های پایین‌رده و میان‌رده است که با قیمت کمتر از ۲۵.۰۰۰ یورو نیز به فروش می‌رسند.

به گفته GizChina، فولکس واگن قبلا ادعا می‌کرد که بین سال‌های ۲۰۳۳ تا ۲۰۳۵ فروش خودروهای بنزینی را در اروپا را متوقف می‌کند. فولکس واگن امیدوار است که تسلا را در بازار خودروهای برقی به چالش بکشد. با این حال، عملکرد واقعی این شرکت گویا رضایت بخش نبوده است و وسایل نقلیه برقی گروه فولکس واگن همچنان از مشکلات مختلف نرم‌افزاری رنج می‌برند. این موضوع خود یکی از دلایلی است که مدیرعامل این گروه مجبور به ترک شرکت شده است. نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟! آیا اتحادیه اروپا می‌تواند تا سال ۲۰۳۵ به این هدف دست یابد؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان