حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی اپل در فصل چهارم 2022 اعلام شد: رکورد درآمد 90.1 میلیارد دلاری در سه‌ماهه پایانی سال

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، عملکرد تجاری شرکت ها

در میان یک هفته پر فراز و نشیب برای سایر شرکت‌های فناوری مانند گوگل، آمازون و متا، اپل اکنون گزارش درآمدهای سه‌ماهه خود برای فصل چهارم مالی 2022 را اعلام کرده است. همه این گزارش‌های درآمدی در بحبوحه نگرانی‌ها از رکود اقتصادی در ایالات‌متحده منتشر شده است. بااین‌حال، اپل از این دوره سربلند بیرون آمده و مجموع درآمد 90.1 میلیارد دلاری و سود خالص 20.7 میلیارد دلار یا 1.29 دلار به‌ازای هر سهم را ثبت کرده است. برای مقایسه با مدت‌زمان مشابه سال گذشته، این شرکت درآمد 83.4 میلیارد دلاری و سود خالص 20.6 میلیارد دلاری را کسب کرده بود که اندکی پایین‌تر از دوره جاری است.

گزارش مالی اپل در فصل چهارم 2022

برای این سه‌ماهه، AAPL درآمد هر سهم 1.29 دلار، مجموع درآمد 90.1 میلیارد دلار و سود خالص را 20.7 میلیارد دلار گزارش کرد.

این شرکت طبق عادت چندین دوره پیشین، دیگر فروش تعداد دستگاه را برای هیچ‌یک از محصولات خود گزارش نمی‌کند، اما درعوض گزارشی از تقسیم درآمد بر اساس دسته‌بندی محصول را ارائه می‌دهد. در اینجا تفکیک کامل برای سه‌ماهه مالی 2022 آمده است:

آیفون: 42.63 میلیارد دلار (9.8 درصد افزایش نسبت به سال قبل)

مک: 11.51 میلیارد دلار (25.4 درصد افزایش نسبت به سال قبل)

آیپد: 7.17 میلیارد دلار (13.1 درصد کاهش نسبت به سال قبل)

پوشیدنی، خانه و لوازم جانبی: 9.65 میلیارد دلار (9.8 درصد افزایش نسبت به سال قبل)

خدمات: 19.19 میلیارد دلار (5 درصد افزایش نسبت به سال قبل)

گزارش مالی اپل در فصل چهارم 2022

گزارش مالی اپل در فصل چهارم 2022

این اعداد ازنظر مقایسه با انتظارات تحلیلگران متفاوت هستند. تحلیلگران درآمد هر سهم را 1.27 دلار پیش‌بینی کرده بودند که اپل با اندکی شکست از آن پیشی گرفت. درآمد آیپد و خدمات کمی از انتظارات پایین‌تر بوده است؛ به‌ترتیب با 7.17 میلیارد دلار درمقابل 7.94 میلیارد دلار و 19.19 میلیارد دلار درمقابل 20.10 میلیارد دلار. درآمد آیفون نیز کمی از انتظارات پایین‌تر بود؛ 42.63 میلیارد دلار درمقابل 43.21 دلار تخمین‌زده‌شده.

به‌طورکلی «درآمد محصولات» رقم خوبی را به‌جای گذاشته و با پیش‌بینی تحلیلگران 69.04 میلیارد دلار، اپل به 70.96 میلیارد دلار دست یافته است.

این یک سه‌ماهه مهم برای اپل می‌باشد زیرا این شرکت تعدادی از محصولات جدید خود را معرفی و عرضه کرده است. فصل چهارم مالی برای اپل در 26 ژوئن آغاز شد و تا 24 سپتامبر ادامه داشت. این دوره شامل عرضه آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس بود. همچنین شامل آخرین مدل‌های اپل واچ و همچنین مک بوک ایر M2 نیز می‌شود.

با این اوصاف، اکثر این محصولات جدید درواقع فقط برای چند روز از سه‌ماهه در دسترس بودند، بنابراین اگرچه این مدت، زمان بسیار مهمی ازنظر تراکم فروش است، اما دربرگیرنده درصد زیادی از درآمد سه‌ماهه چهارم 2022 AAPL نیستند. سه‌ماهه تعطیلات پیش‌رو، سه‌ماهه اول 2023، برای اپل بسیار مهم‌تر (مثل همیشه) خواهد بود.

در اینجا تیم کوک، مدیرعامل اپل درباره نتایج درآمد سه‌ماهه چهارم سال 2022 اپل گفت:

تیم کوک، مدیرعامل اپل پیرامون نتایج گزارش مالی شرکت خود بیان کرد:

«نتایج این سه‌ماهه نشان‌دهنده تعهد اپل به مشتریان خود، نوآوری و ایجاد جهان بهتر از آنچه بوده‌ایم، است. درحالی‌که با قدرتمندترین ترکیب تاریخ خود وارد فصل تعطیلات می‌شویم، در هر اقدامی که انجام می‌دهیم و هر تصمیمی که می‌گیریم، با ارزش‌های خود پیشتاز هستیم. ما عمیقاً متعهد به حفاظت از محیط زیست، حفظ حریم خصوصی کاربران، تقویت دسترسی و ایجاد محصولات و خدماتی هستیم که می‌تواند پتانسیل خلاقیت کامل بشریت را شکوفا کند.»

لوکا ماستری، مدیر مالی اپل، نیز افزود:

«نتایج درآمد ما در سه‌ماهه سپتامبر همچنان توانایی ما را برای اجرای مؤثر علی‌رغم یک پس‌زمینه چالش‌برانگیز و پرنوسان اقتصاد کلان نشان می‌دهد. ما به سرمایه‌گذاری در برنامه‌های رشد بلندمدت خود ادامه دادیم، بیش از 24 میلیارد دلار جریان نقدی عملیاتی ایجاد کردیم و درطول سه‌ماهه بیش از 29 میلیارد دلار به سهامداران خود بازگرداندیم. قدرت اکوسیستم ما، وفاداری بی‌نظیر مشتری و رکورد فروش، پایگاه فعال دستگاه‌های نصب‌شده ما را به بالاترین حد خود رسانده است. این سه‌ماهه یک سال رکوردشکنی دیگر برای اپل بود، با افزایش درآمد بیش از 28 میلیارد دلار و جریان نقدی عملیاتی 18 میلیارد دلار نسبت به سال گذشته.»

نظر شما درباره گزارش درآمد مالی اپل در فصل چهارم 2022 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی