حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افت سود سامسونگ در چارک سوم سال ۲۰۲۲

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، عملکرد تجاری شرکت ها

سامسونگ الکترونیکس پس از انتخاب لی جائه یونگ به عنوان رئیس اجرایی این شرکت، درآمد خود را برای سه ماهه سوم 2022 اعلام کرد. اوایل این ماه، این شرکت عنوان کرد که انتظار می‌رود سود عملیاتی آن کاهش یابد. اکنون، گزارش درآمد کامل خود را گزارش کرده است و اولین کاهش سود عملیاتی خود را در سه سال اخیر نشان می دهد. افت سود سامسونگ در چارک سوم سال ۲۰۲۲ کمتر از پیش‌بینی‌ها است اما همچنان یک افت به حساب می‌آید.

افت سود سامسونگ

اگرچه درآمد سامسونگ الکترونیکس نسبت به سه ماهه سوم سال 2021 با 4 درصد افزایش به 76.78 تریلیون KRW (معادل 54.1 میلیارد دلار) رسید، اما سود عملیاتی آن نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته بیش از 31 درصد کاهش یافت و به 10.85 تریلیون KRW (حدود 7.65 میلیارد دلار) رسید. این کاهش سود تقریباً یک سال پس از اعلام دومین سود تاریخی این شرکت اتفاق می افتد. بیشتر این رکود به دلیل رکود در بازار حافظه های نیمه هادی است.

کاهش سود سامسونگ عمدتاً به دلیل بازار ضعیف تراشه های حافظه نیمه هادی بود

سامسونگ

سامسونگ

سامسونگ بیشتر به خاطر گوشی‌های هوشمند، گجت‌های پوشیدنی و تلویزیون‌هایش شناخته می‌شود، اما بیشتر درآمد خود را از تجارت تراشه‌های حافظه نیمه‌رسانا به دست می‌آورد. پس از کمبود شدید تراشه در طول همه‌گیری COVID-19، طی چند ماه گذشته عرضه بیش از حد تراشه‌های حافظه وجود داشته که منجر به سقوط قیمت شده است. کسب و کار تراشه این شرکت کره جنوبی درآمدی معادل 23 تریلیون KRW گزارش کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد کاهش داشته است.

این شرکت ماه‌ها است که چشم‌انداز ضعیفی را برای تجارت تراشه‌های خود تصور می‌کتد. رکود مذکور به این زودی ها پایان نخواهد یافت زیرا تورم، مسائل ژئوپلیتیکی و افزایش نرخ بهره منجر به کاهش خریدهای غیرضروری مصرف کننده می شود. کیونگ کی هیون، مدیرعامل سامسونگ الکترونیکس و مدیر نیمه هادی سامسونگ، در نشست خبری گفت که این شرکت در سال آینده نیز هیچ رشد واضحی را مشاهده نخواهد کرد.

به گفته شرکت تحقیقات بازار حافظه TrendForce، انتظار می رود قیمت تراشه های حافظه فلش NAND در سه ماهه چهارم سال 2022 بین 15 تا 20 درصد کاهش یابد. انتظار می‌رود بازار تراشه‌های DRAM در ماه‌های آینده با کاهش مشابهی روبرو شود.

با این حال سامسونگ گفته است که انتظار دارد درآمد سالانه امسالش بالاترین میزان در تاریخ باشد و رکورد درآمد خود را از سال 2021 بشکند.

فروش گلکسی Z Flip 4، Galaxy Z Fold 4 و Galaxy S در سه ماهه سوم 2022 افزایش یافت

افزایش تورم و تقاضای ضعیف مصرف‌کننده به بخش لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ آسیب می‌زند. با این حال، بخش گوشی های هوشمند آن یعنی Samsung MX شاهد رشد قابل توجهی برای سری دستگاه های گلکسی اس و گلکسی زد (گلکسی زد فلیپ 4 و گلکسی زد فولد 4) بود. این شرکت اعلام کرد که گوشی های هوشمند تاشو و رده بالا خود را در سال آینده توسعه خواهد داد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که سامسونگ می تواند شرایط موجود را مدیریت کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)