حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویوو جزئيات دوربین سری X90 خود را اعلام کرد + نمونه تصاویر ثبت‌شده

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | دوربین، ویوو

دو کمپانی ویوو (vivo) و زایس (Zeiss) سخت درحال توسعه فناوری دوربین برای سری جدید گوشی‌های پرچمدار X90 هستند. این سیستم از چندین بخش تشکیل شده است که هر کدام وظایف خاصی را برعهده دارند. هدف نهایی این سیستم ایجاد یک تصویر دیجیتالی است که کاملاً با آنچه چشم انسان در صحنه می‌بیند، مطابقت داشته باشد. درجریان رویدادی که ویوو به‌تازگی برگزار کرد، این شرکت جدیدترین فناوری‌های خود در بخش تصویربرداری و دوربین را که در سری X90 آینده مورداستفاده قرار می‌گیرد، به‌نمایش گذاشت. این شرکت چینی همچنین چندین نمونه عکس ثبت‌شده توسط یک عضو از این خانواده را نیز به‌اشتراک گذاشت.

جزئيات دوربین سری X90 ویوو

این نسل از گوشی‌های پرچمدار ویوو بر روی دو بخش اصلی تمرکز دارد که ثبت آن هنوز برای گوشی‌های هوشمند دشوار است: عکاسی پرتره و عکاسی در شب. برخی از این فناوری‌ها توسط خود vivo توسعه یافته است، برخی از آن‌ها نیز با همکاری شریک تصویربرداری این شرکت یعنی Zeiss توسعه یافته است.

با سیستم نوری شروع می‌کنیم که از لنزها و پوشش‌های پیشرفته استفاده می‌کند و همچنین نسبت سیگنال به نویز حسگر تصویر را بهبود می‌بخشد. پس از آن، True Color Restoration Engine مسئول تعیین تعادل رنگ سفید مناسب است.

در مرحله بعدی موتور کیفیت تصویر Ultra-Clear است، یک الگوریتم با وضوح فوق‌العاده که از مدل مجازی لنز برای بازیابی حدود 35 درصد از اطلاعاتی که به دلیل نقص نوری از دست رفته است، استفاده می‌کند. حالت چند فریمی برای بهبود کیفیت تصویر و دامنه پویا حتی بیشتر از گذشته در دسترس است. این حالت به‌ویژه برای لنز پریسکوپی دوربین مفید است.

نمونه تصویر ثبت‌شده توسط ویوو X90

نمونه تصویر ثبت‌شده توسط ویوو X90

برای یک تصویر واقعی از یک صحنه، سیستم باید محیط آن را درک کند، بنابراین گوشی روشنایی و دمای رنگ نور محیط را اندازه‌گیری می‌کند.

سیستم بعدی به عکاسی پرتره اختصاص دارد و خود به سه قسمت تقسیم می‌شود. بخش اول سعی می‌کند صحنه را درک کند و تا 103 نقطه از چهره را تشخیص دهد و ژست سوژه را نیز درنظر بگیرد. دو بخش بعدی کار را تقسیم می‌کنند؛ یکی به سوژه اصلی می‌پردازد و فیلترهای زیبایی یادگیری ماشینی را اعمال می‌کند، دیگری پس‌زمینه را با تنظیم چندین صفحه (تار، تن، روشنایی و غیره) تنظیم می‌کند.

سیستم اختصاصی دیگری نیز وجود دارد که برای عکاسی در نور کم استفاده می‌شود. اکنون، حداکثر حساسیت دو برابر شده و دوربین می‌تواند به ISO 102400 برسد. به‌گفته‌ی ویوو، این سیستم به‌اندازه کافی خوب است که از یک آسمان پرستاره شب بدون سه‌پایه یا نوردهی طولانی عکس بگیرد.

جزئيات دوربین سری X90 ویوو

جزئيات دوربین سری X90 ویوو

در مورد دوربین، ویوو می‌گوید که سنسور مورداستفاده در پرچم‌داران نسل بعدی نسبت به سنسور ISOCELL GNV سفارشی مورداستفاده در سری X80، تا 77 درصد حساسیت نوری بیشتری جذب می‌کند. vivo و Zeiss همچنین درحال توسعه یک لنز جدید 50 میلی‌متری پرتره هستند.

بسیاری از پردازش‌ها توسط یک موتور شتاب‌دهنده جدید انجام می‌شود، چیزی که به‌نظر می‌رسد جانشین ISP V1 باشد. این برنامه در داخل خود شرکت ویوو توسعه یافته است و یادگیری عمیق و وظایف پردازش تصویر را تسریع کرده و همچنین رویکردهای ISP سنتی را با راه‌حل‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی مدرن ترکیب می‌کند.

سخت‌افزار پردازش سفارشی برای کار بر روی ویدئو نیز طراحی شده است. برای رسیدگی به تمام داده‌های موردنیاز، SRAM روی تراشه سفارشی وجود دارد. در مقایسه با رم خارج از تراشه، حالت جدید تأخیر کمتری دارد و انرژی کمتری مصرف می‌کند. به‌گفته‌ی ویوو، تراشه این شرکت اکنون می‌تواند 16.3 تریلیون عملیات در ثانیه (TOPS) در هر وات انجام دهد.

طراحی احتمالی ویوو X90

طراحی احتمالی ویوو X90

این فقط پیش‌نمایشی از سیستم دوربین سری آینده vivo X90 بود. این شرکت هنوز تاریخ معرفی این خانواده را اعلام نکرده، اما انتظار می‌رود سری جدید تا پیش از پایان سال جاری میلادی معرفی شود.

نظر شما درباره سیستم دوربین سری جدید ویوو X90 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی