حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ اولین حافظه رم LPDDR5X را با ۲۰ درصد مصرف انرژی کمتر معرفی کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، سخت‌افزار

سامسونگ به تازگی اعلام کرد که حافظه رم LPDDR5X را توسعه داده است. سامسونگ اولین شرکت در صنعت به شمار می رود که این فناوری جدید را توسعه داده و آن را بر اساس فرآیند ۱۴ نانومتری ساخته است.

اولین حافظه رم LPDDR5X

این شرکت ادعا می‌کند با حافظه رم LPDDR5X به عملکرد ۱.۳ برابر سریع‌تر و ۲۰ درصد مصرف انرژی کمتر دست یافته است. سامسونگ می‌گوید که LPDDR5X DRAM را برای استفاده های 5G آتی طراحی کرده است و این محصول با عملکرد بالا و حافظه کم مصرف، قابلیت‌های جدیدی را برای کاربردهای پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی مانند سرورها و حتی خودروها به ارمغان می‌آورد. سامسونگ در یک پست رسمی گفت:

LPDDR5X ما استفاده از حافظه با کارایی بالا و کم مصرف را فراتر از تلفن های هوشمند گسترش می دهد و قابلیت های جدیدی را برای کاربردهای پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی مانند سرورها و حتی خودروها به ارمغان می آورد.

حافظه رم LPDDR5X

حافظه رم LPDDR5X

رم LPDDR5X مبتنی بر فرآیند ۱۴ نانومتر سامسونگ بوده با ظرفیت 16 گیگابیت عرضه می شود. این محصول می تواند علاوه بر گوشی های هوشمند و تبلت ها در هدست های AR/VR نیز استفاده شود. سامسونگ می گوید که رم جدید LPDDR5X سرعت انتقال داده تا 8.5 گیگابیت در ثانیه را ارائه می دهد که در مقایسه با رم LPDDR5 نسل آخر، حدود 30 درصد بیشتر است.

سامسونگ ادعا می کند که از فناوری ساخت 14 نانومتری استفاده می کند که به همین دلیل DRAM جدید LPDDR5X در مقایسه با حافظه LPDDR5 حدود 20 درصد انرژی کمتری مصرف می کند. همچنین، ماژول های رم LPDDR5X تا 64 گیگابایت در هر واحد در دسترس خواهند بود. سامسونگ قصد دارد تا پایان سال 2021 همکاری خود را با تولیدکنندگان جهانی چیپست آغاز کند و ماژول های LPDDR5X را به آنها عرضه کند.

استفاده از حافظه رم LPDDR5X سامسونگ در گلکسی اس ۲۲ محتمل است

احتمال زیادی وجود دارد که این شرکت از جدیدترین ماژول‌های رم LPDDR5X در گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲ سامسونگ استفاده کند، که گفته می‌شود در اوایل سال ۲۰۲۲ عرضه خواهند شد. این شرکت از هم‌اکنون از حافظه LPDDR5 که در سال ۲۰۱۹ ارایه شد، در سراسر محصولات خود استفاده می‌کند که شامل طیف وسیعی از گوشی های پرچمدار از جمله Samsung Galaxy Z Fold 3 و Galaxy S21 Ultra می شود.

برای پیشرفت های جدید فناوری هیجان زده اید؟ این گام های شاید نه چندان ملموس در آینده تغییرات قابل توجهی را ایجاد می کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)