حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم تصفیه هوای شهر توسط خودروهای آئودی در حال تست است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | خودرو

از آنجایی که آلودگی ذرات معلق یک مشکل عمده در مراکز بزرگ شهری است، آئودی در حال کار بر روی یک راه‌حل است. این راه‌حل به خودروهای آینده اجازه می دهد تا هوای اطراف خود را هنگام رانندگی و شارژشدن باتری، تصفیه کنند. در حال حاضر این سیستم تصفیه هوای شهر توسط خودروهای آئودی در حال تست است.

تصفیه هوای شهر توسط خودروهای آئودی

برای رسیدن به این هدف، آئودی از یکی برندی به نام Mann+Hummel کمک گرفته که در صنعت فیلتراسیون پیشرو است.

بر اساس گزارش ها، این سیستم تاکنون در تست ها عملکرد خوبی داشته است. آئودی یک پروژه آزمایشی را در سال 2020 برای آزمایش این فناوری در دنیای واقعی راه اندازی کرد. این آزمایش تا سال 2024 (یعنی حدود چهار سال) ادامه خواهد داشت. به گفته Fabian Groh، مدیر پروژه بخش توسعه سیستم لوازم جانبی آئودی، چنین سیستمی ممکن است حتی برای خودروهای جدید اجباری شود.

Audi

Audi

این سیستم کاملاً پیشرفته است و ما مشابه آن را در صنعت ندیده‌ایم. خودروی هوشمند آئودی ذرات موجود در هوا را به دو روش مختلف فیلتر می کند.

در این سیستم یک فیلتر غیرفعال وجود خواهد داشت که هنگام رانندگی خودرو این کار راه انجام می شود.

همچنین دارای یک فیلتر فعال خواهد بود که در هنگام شارژ خودرو هوا را تصفیه می‌کند.

این فیلترها در جلوی خودرو قرار دارند. بنابراین، هنگام حرکت، هوا به طور طبیعی در ورودی هوای آن‌ها جریان می یابد. یعنی نیازی به مکش هوا از طریق وسایل کمکی نیست.

با این حال، هنگامی که وسیله نقلیه ساکن است، این سیستم فیلتراسیون از یک فن استفاده می کند که هوا را به داخل می کشد. فن مانند یک تصفیه کننده هوا در خانه، آن را از فیلتر عبور می دهد.

آئودی خاطرنشان می کند که در حالت توقف، وسیله نقلیه فقط هنگام شارژ هوا را تمیز می کند. هنگامی که ماشین توقف کرده است و شارژ نمی شود هوا را تصفیه نمی کند زیرا باعث تخلیه باتری خواهد شد.

آئودی می گوید این سیستم ۵۰ هزار کیلومتر تست دوام را پشت سر گذاشته و دریافته‌اند که به هیچ وجه بر عملکرد خودرو تأثیر نمی گذارد. این شرکت همچنین ادعا می کند این سیستم به قدری موثر است که حتی بیشتر از چیزی که خود خودرو آلودگی تولید می‌کند، آلودگی هوا را تصفیه خواهد کرد.

نظر شما درباره این طرح چیست؟ به نظر می‌رسد به عنوان یک قابلیت اجباری باید روی همه خودروها نصب شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)