حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید آیفون از مواد بازیافتی هدف بلندمدت اپل در حفظ محیط زیست است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

سال‌هاست که نهادهای زیست محیطی در مورد مخاطرات ناشی از رفتار نادرست انسان‌ها در مواجه با طبیعت، سخن به میان آورده‌اند. تولیدات صنعتی باعث گرم‌تر شدن زمین و از بین رفتن زندگی حیوانات و محیط زیست می‌شود. با همین هدف شرکت‌ها دست به کار شده و گویا تولید آیفون از مواد بازیافتی هدف بلندمدت اپل در حفظ محیط زیست است. با ترنجی همراه باشید.

تولید آیفون از مواد بازیافتی هدف بلندمدت اپل در حفظ محیط زیست است

در مصاحبه اخیر، تیم کوک، مدیرعامل اپل فاش کرد که هدف بلندمدت اپل این است که نیازی به استفاده از هیچ منبعی از روی زمین برای تولید محصولات این شرکت نداشته باشد. هدف این شرکت، تولید گوشی‌های هوشمند از ضایعات یا محصولات بازیافتی است. وی گفته است که برای اپل مهم است که محصولات را به روشی سازگار با محیط زیست تولید کند. چه مواد مورد استفاده و چه بازیافت مواد، ما می‌خواهیم زمین را به مکانی بهتر تبدیل کنیم.

تولید آیفون از مواد بازیافتی

علاوه بر این، تیم کوک همچنین ادعا می‌کند که به عنوان یک شرکت، اپل هدف کاهش تولید کربن را به صورت جدی دنبال می‌کند. همچنین، تا سال ۲۰۳۰، امیدوار است که با کاهش تولید کربن، از جمله در زنجیره تامین محصولات مورد استفاده مصرف‌ کنندگان دست یابد و معتقد است که اپل می‌تواند محصولاتی را بدون استفاده از هیچ منبعی روی زمین تولید کند. این تنها یک هدف بلندمدت برای اپل است و چیزی نیست که این شرکت به این زودی‌ها به آن دست یابد.

البته این موضوع بحث‌های حاشیه‌ای زیادی هم در پی داشته است. مثلا بحث‌های شدیدی در مورد ادعاهای اپل صورت گرفته است و برخی معتقدند که اپل فقط کاربران ساده لوح را فریب می‌دهد تا به عنوان مثال شارژر را از جعبه دستگاه حذف کند و آن را به صورت جداگانه بفروشد. با این حال، ممکن است این حرف کاملا درست نباشد. این شرکت می‌گوید که بسیار سخت برای رسیدن به این هدف تلاش کرده است و در حال حاضر به رهبری این صنعت دست یافته است. همچنین اپل به دستگاه‌های دوستدار محیط زیست نیاز دارد.

تولید آیفون از مواد بازیافتی

به گفته GizChina، با این حال، آنچه ما باید بدانیم این است که حرف تیم کوک به این معنا نیست که اپل از منابع دیگر استفاده نخواهد کرد. اما با این حال، این شرکت قصد دارد از مواد سازگار با محیط زیست و مواد بازیافتی استفاده کند. در واقع هدف نهایی اپل، تولید گوشی‌های هوشمند از ضایعات صنعتی و حفاظت از محیط‌ زیست است. درست مانند سال گذشته، اپل استفاده از کاور پلاستیکی را برای پوشاندن جعبه‌های آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو متوقف کرد و به این ترتیب در تولید پلاستیک، ۶۰۰ تن صرفه جویی کرد.

در عین حال مواد بازیافتی عموما در تولید، ساخت و بسته بندی گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۱۳ استفاده می‌شود. به عنوان مثال، موتور لمسی داخلی دستگاه آیفون از ۱۰۰ درصد تنگستن بازیافت شده استفاده می‌کند. با این کار، ۹۹ درصد از محتوای تنگستن در کل دستگاه را تشکیل می‌دهد. لایه آبکاری شاسی اصلی از ۱۰۰ درصد تنگستن بازیافتی و همچنین از ۱۰۰ درصد طلای بازیافتی برای کابل‌های دوربین جلو و عقب استفاده می‌شود. نظر شما درباره تولید آیفون از مواد بازیافتی چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان