حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمالا به زودی TSMC لقب بزرگترین سازنده تراشه دنیا را از سامسونگ بگیرد

برند تایوانی TSMC ثابت کرده است که رقیب سرسختی برای تجارت تراشه های سامسونگ است. حتی در حالی که سامسونگ برای بهبود عملکرد و بازدهی فناوری‌های پیشرفته به خود فشار می آورد، TSMC همچنان به شکست دادن سامسونگ ادامه می دهد. در همین راستا احتمالا به زودی TSMC لقب بزرگترین سازنده تراشه دنیا را از سامسونگ بگیرد.

لقب بزرگترین سازنده تراشه دنیا برای TSMC

از آنجایی که آبی‌پوش‌های کره‌ای در سه ماهه اخیر با احتمال کاهش قابل توجه سود مواجه است شاید با باخت به شرکت تولید نیمه هادی تایوان یا TSMC، جایگاه خود را به عنوان بزرگترین سازنده تراشه در جهان از دست بدهد.

کاهش تقاضای تراشه‌های حافظه باعث کاهش سود سامسونگ شده است. در سال 2017 بود که سامسونگ با شکستن رکورد 24 ساله اینتل به بزرگترین سازنده تراشه جهان از نظر فروش تبدیل شد.

فناوری‌های پیشرفته DRAM و حافظه Flash سامسونگ به همراه تقاضای زیاد برای این محصولات این رکوردزنی را ممکن کرد. در حالی که اینتل در سال 2019 توانست سامسونگ را پشت سر بگذارد، غول کره ای در سال 2021 بازگشته و بار دیگر تاج را از آن خود کند.

با این حال، با توجه به اینکه بخش عمده ای از فروش سامسونگ در بخش محصولات حافظه است، اکنون سامسونگ برای حفظ این تاج با مشکل مواجه است. فروش DRAM این شرکت برای دومین سه ماهه متوالی کاهش یافته است و انتظار نمی رود شرایط سخت بازار در آینده نزدیک بهبود یابد. سامسونگ قبلاً گفته است که انتظار دارد سود سه ماهه سوم سال 2022 به میزان 31.7 درصد کاهش یابد. این اولین افت در سه سال اخیر خواهد بود.

پیش‌بینی کاهش سود شدید سامسونگ برای چارک سوم سال ۲۰۲۲

برند تایوانی TSMC به کسب پیروزی های بزرگ در برابر سامسونگ ادامه می‌دهد. گزارش ها حاکی از آن است که مشکلات بازدهی در سامسونگ، کوالکام را مجبور کرد تا تمام سفارشات پردازنده های 3 نانومتری خود را به TSMC بدهد. همچنین گفته می شود که اپل TSMC را به جای سامسونگ برای تولید تراشه های 3 نانومتری M3 و A17 Bionic خود انتخاب کرده است.

هفته گذشته، TSMC درآمد سه ماهه سوم 2022 خود را 19.4 میلیارد دلار گزارش کرد که بالاتر از برآوردهای بازار است. تحلیلگران تخمین می‌زنند که بخش تراشه‌های سامسونگ نمی‌تواند با این ارقام مطابقت داشته باشد، زیرا انتظار می‌رود ۱۷.۸ میلیارد دلار را برای مدت مشابه ثبت کند. اگر این تخمین ها درست باشد، این اولین باری است که TSMC سامسونگ را در فروش تراشه شکست می دهد.

کاهش تقاضا برای محصولات حافظه به فروش تراشه های سامسونگ ضربه زده است. TSMC تا حد زیادی از این موضوع جان سالم به در برده است زیرا فقط قرارداد تولید را از طرف شرکت هایی مانند کوالکام، اپل، انویدیا و بسیاری دیگر انجام می دهد. با انتظار کاهش بیشتر قیمت محصولات حافظه، ممکن است اوضاع برای سامسونگ قبل از اینکه بهتر شود بدتر شود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که TSMC می تواند سامسونگ را شکست دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)