حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون ۷ نسل ۲ کوالکام به زودی معرفی خواهد شد؟

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام

حدودا چهارماه پیش بود که اسنپدراگون ۷ نسل ۱ رسما رونمایی شد. این تراشه که هنوز در دستگاه‌های زیادی استفاده نشده است احتمالا با یک جانیشن زودهنگام روبه‌رو شود. شایعاتی داریم که می گوید اسنپدراگون ۷ نسل ۲ کوالکام به زودی معرفی خواهد شد. تراشه Snapdragon 7 Gen 2 احتمالا همزمان با Snapdragon 8 Gen 2 رونمایی می‌شود.

اسنپدراگون ۷ نسل ۲ یا اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۱

گفته می‌شود که کوالکام در حال کار بر روی پردازنده ای با شماره مدل SM7475 است. رده دقیق این تراشه اسنپدراگون هنوز نامشخص است، با این حال انتظار می‌رود طبق اطلاعات منتشر شده از سوی رولند کوانت، این چیپست همان اسنپدراگون 7 نسل 2 باشد.

تراشه SM7475 همچنین می‌تواند با نام Snapdragon 7+ Gen 1 رونمایی شود. پیش از این ما Snapdragon 8+ Gen 1 را داشتیم که نسخه بهبودیافته از Snapdragon 8 Gen 1 است.

اسنپدراگون ۷ نسل ۲ احتمالا دارای یک هسته اصلی، سه هسته Gold و چهار Silver است. هسته اصلی با فرکانس 2.4 گیگاهرتز کار می کند و گفته می شود هسته‌های Gold تقریبا با همان فرکانس اوج عرضه می‌شوند. هسته Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز کار خواهد کرد. این مشخصات دقیقاً مشابه اسنپدراگون 7 نسل 1 است.

هیچ جزئیات سخت افزاری دیگری در مورد Snapdragon 7 Gen 2 وجود ندارد. البته می‌توانیم انتظار استفاده از هسته‌های جدید را داشته باشیم. این یعنی Cortex A715 برای هسته های Prime و Gold و A510 برای هسته های Silver استفاده شود. در مقایسه با A710 و A510 در اسنپدراگون 7 نسل 1 این یک بهبود است.

اسنپدراگون 7 نسل 2 می‌تواند با ارتقا عملکرد کوچکی همراه باشد، اما بهبود مصرف انرژی را همراه داشته باشد.

نشست اسنپدراگون کوالکام ماه آینده برگزار می‌شود و انتظار می‌رود که این شرکت تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 را در این رویداد معرفی کند. بنابراین می‌توانیم در آن زمان منتظر جزئیاتی در مورد اسنپدراگون 7 نسل 2 باشیم.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید تراشه مذکور با نام اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۱ عرضه می شود یا اسنپدراگون ۷ نسل ۲ ؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

اصلا سری ۷ یه سری بیخودیه

BeFair

موافقم باهات

نام گذاری خیلی مهمه که اینا اونقدرا دقت نمی کنن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)