حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سلفی گرفتن برای نابینایان یا کم‌بینایان با قابلیت Guided Frame گوگل

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | گوگل

توجه به کاربران دارای معلولیت‌های مختلف موضوع بسیار بااهمیت اما متاسفانه کمرنگی است. معمولا شرکت‌های بزرگ و با بصیرت به توسعه چنین ویژگی‌هایی می‌پردازند. یکی از نمونه‌های چنین توجهی سلفی گرفتن برای نابینایان یا کم‌بینایان با قابلیت Guided Frame گوگل است.

قابلیت Guided Frame

در رویداد امروز گوگل که محصولات مختلفی از جمله پیکسل 7 رونمایی شدند، این شرکت قابلیت امکان‌پذیری جدیدی را معرفی کرده است که به کاربران نابینا و کم بینا کمک می کند سلفی های بهتری بگیرند.

نام این قابلیت «قاب هدایت‌شده» یا Guided Frame بوده و به صورت ساده باید گفت که یک مربی صوتی است که به کاربران می‌گوید گوشی‌های خود را کجا نگه دارند تا مثلاً سلفی بگیرند.

قابلیت Guided Frame

قابلیت Guided Frame

در استفاده از قابلیت Guided Frame شما دستگاه را در مقابل خود نگه ‌می دارید و موبایل به صورت صوتی از شما می خواهد که آن را بالا، پایین یا به پهلو بگیرید، تا زمانی که هوش مصنوعی قانع شود که در بهترین مکان برای عکاسی هستید. وقتی این کار انجام شود، حتی شاتر را به طور خودکار فعال می کند و به کاربر می گوید چه زمانی می تواند دست خود را پایین بیاورد.

این بخشی از تعدادی از ویژگی‌هایی است که گوگل امروز برای تقویت قابلیت امکان‌پذیری و فراگیر بودن (در بین نژادهای مختلف) ویژگی‌های جدید معرفی کرد.

از جمله این موارد True Tone است. گوگل اعلام کرد که با تعدادی از عکاسان و هنرمندانی که رنگین پوست هستند همکاری کرده تا اطمینان حاصل شود که عکس‌ها دقیق از رنگ پوست نژادها همه ثبت شود. علاوه بر این، می‌گوید که ویژگی Night Sight سری Pixel 7، به لطف تراشه جدید Tensor G2 در عکس‌برداری در تاریکی سریع‌تر و بهتر است.

نظر شما درباره این قابلیت‌های خاص گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

دمش گرم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)