حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت Car Crash Detection آیفون ۱۴ همیشه به درستی عمل نمی‌کند + پاسخ اپل

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

اپل با معرفی آیفون ۱۴، از قابلیت بسیار مهم و کاربردی Car Crash Detection نیز رونمایی کرد که در هنگام تصادف به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن به یک مرکز فوریت‌های پزشکی متصل شوید. اما گویا قابلیت Car Crash Detection آیفون ۱۴ همیشه به درستی عمل نمی‌کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

قابلیت Car Crash Detection آیفون ۱۴ همیشه به درستی عمل نمی‌کند + پاسخ اپل

با عرضه سری آیفون ۱۴ شرکت اپل، بسیاری از کاربران شروع به آزمایش ویژگی‌های جدید این دستگاه کرده‌اند. اگر به یاد بیاورید، سری آیفون ۱۴ از سنسورهای جدیدی استفاده کرده است. تشخیص تصادف خودرو یکی از ویژگی‌های جدید سری آیفون ۱۴ است که از سنسورهای این دستگاه استفاده می‌کند. به گفته اپل، این ویژگی می‌تواند تشخیص دهد که آیا کاربر دچار تصادف شده است یا خیر. اگر این ویژگی تصادف رانندگی را تشخیص دهد و کاربر ظرف ۲۰ ثانیه به درخواست برنامه پاسخ ندهد، دستگاه به طور خودکار یک تماس اضطراری را آغاز می‌کند.

مدل‌های فعلی آیفون و اپل واچ که از قابلیت تشخیص تصادف خودرو پشتیبانی می‌کنند عبارتند از مدل‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو که دارای آخرین نسخه iOS هستند، Apple Watch Series 8 و Apple Watch SE (نسل دوم) و همچنین Apple Watch Ultra که دارای آخرین نسخه watchOS هستند. به عنوان یک ویژگی جدید، کاربران در مورد سودمندی قابلیت تشخیص تصادف ابراز نگرانی کرده‌اند. بنابراین وال استریت ژورنال با یک یوتیوبر در میشیگان همکاری کرده است تا آزمایش کند که آیا کاربران می‌توانند آیفون جدید اپل را برای استفاده به عنوان یک دستگاه ایمنی در تصادفات انتخاب کنند.

قابلیت Car Crash Detection آیفون ۱۴

آن‌ها یک آیفون ۱۴، یک پیکسل گوگل را در یک ماشین مسابقه و همچنین یک اپل واچ اولترا را به مچ دست راننده بسته بودند، سپس یک آیفون ۱۴ پرو مکس دیگر و یک پیکسل ۶ گوگل را در یک کامیون حمل زباله قرار دادند که قرار بود با آن تصادف کند. این آزمایش یک تصادف را با برخورد یک ماشین مسابقه (که توسط یک راننده حرفه‌ای هدایت می‌شد) با یک ماشین اسقاطی پارک شده شبیه سازی کرده است. این تست برای این است که آن‌ها بفهمند کدام یک از دستگاه‌ها با موفقیت قابلیت تشخیص تصادف را فعال می‌کنن.

نتیجه آزمایش نشان می‌دهد که اپل واچ روی مچ راننده، با موفقیت تصادف را تشخیص می‌دهد. با این حال، آیفون ۱۴ پرو مکس به طور کامل قادر به تشخیص هیچ گونه ضربه‌ای نیست. در ماشین راننده، گوشی هوشمند گوگل پیکسل نیز وقوع یک تصادف را تشخیص می‌دهد. با این حال، نه آیفون و نه دستگاه پیکسل موجود در کامیون حمل زباله، تصادف را شناسایی نکردند.

قابلیت Car Crash Detection آیفون ۱۴

پاسخ اپل در این زمینه چیست؟
سخنگوی اپل گفته است که شرایط این آزمایش، حداقل الزامات آیفون را برای فعال کردن این ویژگی برآورده نمی‌کند. این شرکت ادعا می‌کند که حسگر احتمالا سیگنال کافی برای فعال کردن این ویژگی را دریافت نکرده است. این شرکت همچنین ادعا می‌کند که هیچ اتصالی به بلوتوث یا CarPlay وجود ندارد که نشان دهد ماشین در حال استفاده است یا خیر.

یکی دیگر از بهانه‌های اپل این است که این وسیله نقلیه احتمالا قبل از تصادف به اندازه کافی راه را طی نکرده تا ثابت شود که شخصی در حال رانندگی با آن است. سخنگوی اپل می‌گوید که اگر آیفون این نشانه‌های اضافی را دریافت می‌کرد و GPS دستگاه نشان می‌داد که ماشین در یک جاده واقعی است، احتمالا هشدار بیشتری دریافت می‌کرد.

البته، نه گوگل و نه ویژگی‌های تشخیص خودرو اپل نمی‌توانند تشخیص صددرصدی انواع تصادفات یا حتی تصادف خودرو را تضمین کنند. اپل حتی یک سلب مسئولیت را تحت عنوان “تشخیص تصادف” در آیفون‌های جدید خود درج کرده است. وب‌سایت رسمی اپل خاطرنشان می‌کند که ویژگی تشخیص تصادف خودرو برای تشخیص تصادف‌های جدی خودرو، مانند تصادف‌هایی که شامل ماشین‌های سدان‌، مینی‌ون‌ها، خودروهای شاسی‌ بلند، وانت و سایر وسایل نقلیه مسافربری هستند، طراحی شده است. این شرکت همچنین هشدار می‌دهد که این ویژگی نمی‌تواند همه تصادفات را شناسایی کند، بنابراین کاملا بی‌ خطا و دقیق نیست.

قابلیت Car Crash Detection آیفون ۱۴

ویژگی تشخیص تصادف ماشین اپل نیز خود داستان جدایی دارد. اپل می‌گوید که ویژگی‌های تشخیص تصادف این شرکت به الگوریتم‌های حرکتی پیشرفته طراحی‌ شده توسط این شرکت طراحی شده است که این الگوریتم‌ها خود بر اساس مشاهدات و نمونه برداری بیش از یک میلیون ساعت رانندگی در دنیای واقعی و سایر داده‌های ضبط شده تصادفی، متکی است. ویژگی تشخیص تصادف خودرو از حسگرهایی مانند شتاب سنج و ژیروسکوپ در آیفون یا اپل واچ‌های پشتیبانی کننده از این قابلیت استفاده می‌کند. اگر با اتومبیل خود تصادف کرده باشید و به اخطار برنامه پاسخگو نشوید، این ویژگی به طور خودکار با خدمات اورژانس تماس می‌گیرد.

  • سنسور حرکت: همه دستگاه‌ها دارای یک ژیروسکوپ سه محوره و شتاب سنج با جاذبه بالا هستند که می‌تواند بیش از ۳۰۰۰ بار در ثانیه حرکت را نمونه برداری کند. این بدان معنا است که دستگاه می‌تواند لحظه دقیق ضربه و همچنین هرگونه تغییر در حرکت یا مسیر خودرو را تشخیص دهد.
  • میکروفون: میکروفون برای تشخیص سطوح صدای بلندی که می‌تواند خبر از تصادف بدهد استفاده شود. اپل می‌گوید که میکروفون تنها زمانی روشن می‌شود که رانندگی شناسایی شود و صدای واقعی ضبط نخواهد شد.
  • فشارسنج: اگر کیسه هوا با پنجره‌های بسته باز شود، فشارسنج می‌تواند تغییرات فشار هوا را تشخیص دهد.
  • GPS: خوانش اطلاعات می‌توانند سرعت را قبل از تصادف و هرگونه عدم حرکت ناگهانی تشخیص دهند.
  • CarPlay و بلوتوث: وقتی این دو فعال هستند، سیگنال دیگری به الگوریتم می‌دهند که گوشی در ماشین قرار داد و شروع به توجه به تصادفات احتمالی خواهد کرد.

به گفته GizChina، همچنین لازم به ذکر است که حدود ۲۰ ثانیه طول می‌کشد تا ویژگی تشخیص تصادف با خدمات اورژانس تماس بگیرد. هنگامی که تصادف شدید خودرو تشخیص داده شود، در صورتی که از ساعت هوشمند اپل استفاده می‌کنید، این ویژگی با اپل واچ شما ارتباط برقرار می‌کند. اگر اپل واچ نداشته باشید، اما هر یک از آیفون‌های سازگار با این قابلیت را دارید، آن‌ها با آیفون شما تعامل خواهند داشت.

سپس یک هشدار به مدت ده ثانیه بر روی صفحه نمایش دستگاه شما ظاهر می‌شود. اگر بعد از تصادف همچنان پاسخگو باشید، با یک ضربه می‌توانید بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید. با این حال، اگر نیازی به تماس با خدمات اضطراری ندارید، می‌توانید با یک حرکت، هشدار را رد کنید. با این وجود، اگر بعد از ۱۰ ثانیه پاسخگو نباشید و هیچ انتخابی نداشته باشید، دستگاه شمارش معکوس ۱۰ ثانیه‌ای خود را آغاز می‌کند. پس از پایان شمارش معکوس، به طور خودکار با خدمات اورژانس تماس گرفته می‌شود. این بدان معنی است که پس از شناسایی تصادف، تماس اضطراری خودکار پس از ۲۰ ثانیه ارسال می‌شود.

قابلیت Car Crash Detection آیفون ۱۴

پس از ارسال تماس، یک پیام صوتی با پنج ثانیه سکوت پخش می‌شود. در این پیام صوتی آمده است که صاحب این آیفون دچار تصادف شده و به درخواست دستگاه پاسخ نمی‌دهد. همچنین موقعیت تخمینی شما را با طول و عرض جغرافیایی و همچنین با شعاع جستجو مشخص می‌کند. این اطلاعات به اورژانس ارسال خواهد شد و اطلاعات از طریق بلندگوی دستگاه نیز پخش می‌شود. پس از پخش اولین پیام، پیام‌های بعدی حجم کمتری خواهند داشت. این مورد به شما امکان می‌دهد در صورت نیاز با خدمات اورژانس صحبت کنید. این پیام تا زمانی که روی صفحه ضربه بزنید یا تماس به پایان برسد به تکرار ادامه خواهد داد. نظر شما کاربران ترنجی درباره قابلیت Car Crash Detection آیفون ۱۴ که گویا همیشه به درستی عمل نمی‌کند چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان