حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نهادهای نظارتی انگلیس در مورد فعالیت آمازون، گوگل و مایکروسافت تحقیق خواهند کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل

در چند سال اخیر شرکت‌های بزرگ فناوری، رشد بسیار چشمیگری را تجربه داشتنه‌اند و این موفقیت آن‌ها نه لزوما با تلاش و برنامه ریزی، بلکه با اقدامات انحصارگرایانه‌ای صورت گرفته است. به همین دلیل عملکرد این شرکت‌ها تحت نظارت شدیدی قرار گرفته و اخیرا نیز گویا نهادهای نظارتی انگلیس در مورد فعالیت آمازون، گوگل و مایکروسافت تحقیق خواهند کرد. با ترنجی همراه باشید.

نهادهای نظارتی انگلیس در مورد فعالیت آمازون، گوگل و مایکروسافت تحقیق خواهند کرد

رسانه خبری قانون گذاران دیجیتال بریتانیا، یعنی Ofcom، در مورد برخی از شرکت‌های فناوری آمریکایی تحقیق خواهد کرد و طی اقدامات این آژانس، خدمات ابری آمازون، گوگل و مایکروسافت بررسی خواهد شد. این تحقیقات، بازارهای دیجیتال از جمله تجارت ابری را بررسی خواهد کرد و همچنین ارتباطات اینترنتی و دستگاه‌های هوشمند را مورد نظارت خود قرار می‌دهد. این بدان معناست که قانون گذاران انگلیس، گام دیگری به جلو در بررسی شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری ایالات متحده برداشته‌اند.

آفکام مدعی است که ابتدا خدمات ابری آمازون (AWS)، مایکروسافت (Azure) و سپس گوگل را بررسی خواهد کرد. این تحقیق ارزیابی خواهد کرد که آیا آن‌ها نوآوری را محدود یا انحصاری می‌کنند یا خیر. همچنین در این تحقیقات بررسی خواهد شد که آیا آن‌ها رقابت و رشد منصفانه‌ را به خطر می‌اندازند یا خیر. آفکام ادعا می‌کند که ارزش بازار زیر ساخت‌های ابر عمومی در بریتانیا حدود ۱۵ میلیارد پوند (معادل ۱۶.۸۵ میلیارد دلار) است. با این حال، خدمات ابری این سه شرکت حدود ۸۱ درصد از درآمد بازار بریتانیا را تشکیل می‌دهد.

نهادهای نظارتی انگلیس

آفکام قصد دارد نتایج بررسی خود را طی ۱۲ ماه آینده تکمیل و گزارش نهایی آن را منتشر کند. این گزارش شامل نگرانی‌ها و توصیه‌های مربوطه خواهد بود. اگر Ofcom شرکت‌ها را خطرساز تشخیص دهد، ممکن است اقدامات بیشتری در مقابله با آن‌ها انجام شود. سلینا چادا، یکی از مدیران قانون گذار بریتانیایی می‌گوید که این آژانس هنوز نتیجه‌ گیری خاصی ندارد و باید تعیین کند که آیا این غول‌های ابری رفتاری ضدرقابتی دارند یا خیر.

به گفته GizChina، از سوی دیگر، گوگل، آمازون و مایکروسافت هنوز اظهار نظر نکرده‌اند. علاوه بر خدمات ابری، آفکام قصد دارد سال آینده بازارهای دیجیتال دیگری را نیز بررسی کند که شامل پیام‌های شخصی و دستیاران مجازی مانند آمازون الکسا نیز خواهد شد. این آژانس مدعی است که علاقه‌مند به مطالعه تاثیر این خدمات بر دیگران است. به عنوان مثال، چگونه WhatsApp، Facetime و Zoom بر تماس و پیام‌ رسانی منظم کاربران تاثیر می‌گذارند. این آژانس همچنین رقابت در بازار دستیارهای دیجیتال، تلویزیون‌های متصل و بلندگوهای هوشمند را بررسی خواهد کرد.

چادا در بیانیه‌ای گفته است که شیوه زندگی، کار، سرگرمی و کسب و کار ما توسط خدمات دیجیتال احاطه شده است. اما با افزایش تعداد پلتفرم‌ها، دستگاه‌ها و شبکه‌هایی که محتوا آن‌ها را ارائه می‌دهند، مسائل فنی و اقتصادی پیش روی قانون گذاران نیز افزایش می‌یابد. به همین دلیل است که ما یک برنامه کاری را برای بررسی دقیق این بازارهای دیجیتال و شناسایی هر گونه نگرانی ضد رقابتی و اطمینان از اینکه آن‌ها برای افراد و مشاغلی که به آن‌ها متکی هستند، به خوبی کار می‌کنند، آغاز می‌کنیم.

نهادهای نظارتی انگلیس

در حال حاضر، خدمات ابری مایکروسافت با تحقیقات رسمی کمیسیون اروپا مواجه است. در نهایت سه رقیب اروپایی در مورد تجارت ابری مایکروسافت شکایت داشته‌اند. آن‌ها ادعا می‌کنند که تجارت ابری مایکروسافت استانداردهای این صنعت را نقض می‌کند و انتخاب کاربران را محدود کرده است. از سوی دیگر، فروش آنلاین آمازون به رشد خوب خود ادامه می‌دهد. Insider Intelligence ادعا کرده است که فروش آنلاین این شرکت در ایالات متحده امسال تنها ۹.۴ درصد رشد خواهد کرد و به ۱ تریلیون دلار خواهد رسید. ر واقع این اولین باری است که رشد این شرکت تک رقمی می‌شود.

برخی از بازرگانان آمازون در حال حاضر خود را برای یک فصل خرید تعطیلات آماده می‌کنند زیرا مصرف کنندگان تحت تاثیر تورم اقتصادی اروپا، هزینه‌های خود را محدود کرده و بر موارد ضروری مانند غذا و سوخت تمرکز می‌کنند. فروش آمازون ۳۷.۸ درصد از کل مخارج آنلاین در ایالات متحده را به خود اختصاص می‌دهد که شش برابر بیشتر از نزدیکترین رقیب آن، یعنی Walmart است.

آمازون یک ویژگی پرسش و پاسخ جدید دارد که به تجار اجازه می‌دهد از طریق صدای الکسا با خریداران ارتباط برقرار کنند. خریداران وقتی سوالاتی مانند چگونه موهای حیوانات خانگی را از روی فرش پاک کنیم داشته باشند، می‌توانند پاسخ‌ها و لینک‌هایی به محصولاتشان را ببینند یا بشنوند. این ویژگی در ماه اکتبر برای بازرگانان منتخب در دسترس خواهد بود. علاوه بر این، تا سال آینده، برای همه بازرگانان عرضه خواهد شد. آمازون همچنین به بازرگانان خود اجازه می‌دهد تا مستقیما برای خریداران ایمیل ارسال کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان