حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهبود ویدیوهای Shorts یوتیوب با گزینه‌‌های کسب درآمدی بهتر نسبت به تیک تاک

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شبکه‌های اجتماعی

چند سالی است که با ورود تیک تاک به جمع شبکات اجتماعی محبوب دنیا، ویدیوهای کوتاه بسیار رایج و محبوب شده‌اند و همچنان در حال جذب مخاطبین بیشتری نیست هستند. همچنین سایر شبکات اجتماعی مانند یوتیوب، فیسبوک و اینستاگرام این قابلیت را به پلتفرم خود افزوده‌اند. در ادامه احتمالا شاهد بهبود ویدیوهای Shorts یوتیوب با گزینه‌‌های کسب درآمدی بهتر نسبت به تیک تاک هستیم. با ترنجی همراه باشید.

بهبود ویدیوهای Shorts یوتیوب با گزینه‌‌های کسب درآمدی بهتر نسبت به تیک تاک

یوتیوب پلتفرمی بسیار قدیمی‌تر از سایر شبکات اجتماعی است که بر محتوای ویدیویی تمرکز دارند. با این حال، TikTok به دلیل روش‌ها و ایده‌های جدید خود توانسته است جامعه بزرگی از کاربران را برای خود جذب نماید. در حال حاضر، TikTok یکی از پر دانلودترین برنامه‌های تلفن همراه در سراسر جهان است؛ بنابراین هیچ چیز و هیچ دولتی نتوانست مانع پیشرفت آن شود.

اما رقابت در بین شبکات اجتماعی ویدیو محور حالا به نقطه جوش خود رسیده است. گویا پلتفرم یوتیوب، به عنوان یک شبکه اجتماعی پیشرو، به هیچ کس و هیچ برنامه‌ای اجازه نمی‌دهد تا آن را از مقام و برتری خود کنار بزند. برای شکست دادن TikTok، یوتیوب که متعلق به شرکت گوگل است، با برگ برنده جدید خود بازی به رقابت با تیک تاک خواهد پیوست. طبق آخرین اخبار، یوتیوب قصد دارد درآمدزایی را از Shorts فعال کند و به میلیون‌ها سازنده اجازه دهد از آن درآمد کسب کنند.

بهبود ویدیوهای Shorts یوتیوب

از سال آینده تبلیغات جدید در ویدیوهای شورت یوتیوب نمایش داده می‌شود از سال ۲۰۲۳، Shorts به برنامه شریک YouTube می‌پیوندد. بنابراین، در صورت واجد شرایط بودن، سازندگان می‌توانند از تبلیغات نمایش داده شده در Shorts درآمد کسب کنند. اگر نه، همچنان می‌توانید از طریق راهنمایی، اشتراک و فروش کالا درآمد کسب کنید. به عبارت دیگر، گزینه‌های کسب درآمد کافی وجود خواهد داشت تا سازندگان بتوانند درآمد مناسبی کسب کنند.

در واقع، Shorts حدود ۱۸ ماه پیش راه اندازی شده است. با این حال، یوتیوب تقریبا یک سال پیش در مورد یک پروژه درآمدزایی بلندمدت صحبت کرده بود. اما این تعجب آور نیست زیرا Shorts به سرعت در حال پیشرفت است. این برنامه روزانه ۳۰ میلیارد بازدید دارد و ۱.۵ میلیارد نفر هر ماه بخش Shorts را این پلتفرم را تماشا می‌کنند. البته می‌توان گفت که Shorts نسخه کپی شده TikTok است. ما با کسی بحثی نمی‌کنیم اما یک تفاوت واقعی بین این دو وجود دارد. TikTok یک حرکت بزرگ بین جوانان ایجاد کرده است، اما یوتیوب باعث درآمد زایی می‌شود.

قبل از این، چند گزینه جزئی برای کسب درآمد از Shorts وجود داشت. سازندگان این کار را از طریق سرمایه‌های سازنده، خرید و راهنمایی انجام می‌دادند. بنابراین، این موارد همان گزینه‌های موجود در TikTok و Instagram هستند. اما همانطور که در بالا گفته شد، یوتیوب پایگاه کاربری بزرگ‌تری دارد. همچنین تجربهای غنی در کسب درآمد ویدیویی از طریق تبلیغات نیز وجود خواهد داشت. به طور کلی، یوتیوب ۴۵ درصد از درآمد حاصل از ویدیوهای سازندگان را برای خود نگه می‌دارد و ۵۵ درصد آن را نیز به سازندگان واگذار خواهد کرد.

بهبود ویدیوهای Shorts یوتیوب

به گزارش GizChina، به همین دلیل است که یوتیوب مکانی ایده‌آل برای درآمد زایی سازندگان ویدیو و محتواهای ویدیویی است. اما برای Shorts برای YouTube برعکس عمل خواهد کرد. منظور ما این است که گوگل ۵۵ درصد از درآمد هر ویدیو را به خود اختصاص می‌ده و ۴۵ درصد باقیمانده را به سازندگان می‌دهد. این پلتفرم اجتماعی آن را به این شکل توضیح می‌دهد که بخشی از درآمد این پلتفرم به هنرمندان حوزه موسیقی تعلق خواهد گرفت.

این بدان معناست که سازندگان می‌توانند از آهنگ‌های خود بدون نگرانی در مورد حقوق کپی رایت استفاده کنند. با این حال، این روش بسیار بهتر از چیزی است که اکنون ارائه می‌دهد. نظر شما کاربران ترنجی درباره بهبود ویدیوهای Shorts یوتیوب با گزینه‌‌های کسب درآمدی بهتر نسبت به تیک تاک چیست؟ آیا یوتیوب در نهایت تیک تاک را از میدان رقابت به در خواهد کرد؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان