حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک جدید RTX 4090 نشان دهنده یک رقیب سرسخت برای رقبای Nvidia است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار، کارت گرافیک

مدت‌هاست که اخبار و شایعات بسیار زیادی درباره کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا منتشر می‌شود. بنچمارک‌های اولیه از این کارت گرافیم حکایت از قدرت فوق‌العاده زیاد آن داشت که حتی برای نیازهای گیمرها هم عجیب محسوب می‌شد. اکنون بنچمارک جدید RTX 4090 نشان دهنده یک رقیب سرسخت برای رقبای Nvidia است. با ترنجی همراه باشید.

بنچمارک جدید RTX 4090 نشان دهنده یک رقیب سرسخت برای رقبای Nvidia است

اخیرا، بنچمارک فاش شده‌ای به کارت گرافیکی اشاره می‌کند که قدرت آن می‌توان RTX 3090 را در گرد و غبار خود گم سازد. کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا موضوع شایعات جدیدی است که اخیرا منتشر شده است، البته اگر نشت واقعی باشد، این اخبار می‌تواند واقعا تا حدودی نیز ناخوشایند باشد. پس باید به این شایعه با دیده شک و تردید نگاه کرد، به خصوص که منبع آن از انجمن‌های Chiphell در چین است.

رسانه‌ای که مطمئنا اطلاعات مفیدی در گذشته ارائه کرده است، اما تجربه نشان می‌دهد که یکی از معتبرترین آن‌ها در این حوزه نیست نیست. به هر حال، بنچمارک منتشر شده در این مورد همراه با شواهد عکاسی بود که اکنون حذف شده‌اند، اما قبل از آن توسط HXL مورد ضبط و اشتراک‌ گذاری قرار گرفته و همچنین در توییتر منتشر شده است.

بنچمارک جدید RTX 4090

این بنچمارک، یک امتیاز Time Spy Extreme (از مجموعه 3DMark) است که یک پردازنده گرافیکی بدون نام را نشان می‌دهد. اما با توجه به سایر اطلاعات ارائه شده توسط ایم افشاگر، مانند مصرف انرژی ۴۵۰ وات، مطمئنا باید RTX 4090 باشد که امتیاز آن در این بخش به ۲۰۱۹۲ می‌رسد که یک عدد بزرگ است. پیش از این و طی گزارش چندین افشاگر، به خوبی نشان داده شد که امتیاز این کارت گرافیک در بخش مذکور، ۱۹۰۰۰ است که قبلا، یعنی چند ماه قبل هم به آن هم اشاره کرده بودیم.

به هر حال، این یک امتیاز گرافیکی است و در این مورد، به دلیل آزمایشی که RTX 4090 در آن اجرا می‌شود (از جمله پردازنده Core i5-12400F)، امتیاز کلی پایین‌تر است. نکته جالب دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که عکس‌ها همچنین نشان می‌دهند که RTX 4090 با سرعت کمی بیش از ۳ گیگاهرتز، نه کمتر، کلاک شده است. همانطور که گفته شد، TDP این کارت گرافیک ۴۵۰ وات است و افشا کننده ادعا می‌کند که این کارت گرافیک یک قطعه سخت افزاری بسیار بزرگ است.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، با یک هیت سینک بسیار بزرگ همراه خواهد شد. در واقع، افشا کننده گفته است که شک دارد که آیا این سخت‌افزار برای یک کیس کامپیوتر طراحی شده است یا خیر. اکنون حتی افشاگرهای بسیار مطلع و قابل اعتماد نیز با احتیاط درباره این کارت گرافیک صحبت می‌کنند.

بنچمارک جدید RTX 4090

امتیاز ۲۰۱۹۲ در آزمون Time Spy Extreme نسبت به امتیاز RTX 3090 پایه یا RTX 3090 (Founders Edition) که در بررسی‌ها ثبت شده بود، عدد ۹۹۵۵ را نشان می‌داد که نسبت به امتیاز کسب شده توسط RTX 4090 بسیار کمتر است. شایعات قبلی حاکی از آن بود که پرچمدار نسل بعدی تقریبا دو برابر عملکرد RTX 3090 را ارائه می‌دهد و به نظر می رسد که این مورد نیز در اینجا صادق است. در واقع، به یاد داشته باشید که این GPU هنوز یک سخت‌افزار معرفی نشده است، بنابراین نتیجه نهایی می‌تواند حتی بالابتر از این نیز باشد. به‌ علاوه نسخه‌های قوی‌تر و شخص ثالث RTX 4090 با راه‌حل‌های خنک‌ کننده جذاب‌تر و غیره، همچنان سرعت و قدرت بالاتری دارند.

با این حال، قبل از اینکه ما خیلی غافلگیر شویم، بهتر است در نظر داشته باشیم که این فقط یک بنجمارک کلی است و در آن یک معیار فاش شده است. برای قضاوت واقعی در مورد RTX 4090، بسیاری معتقد هستند که باید طیفی از بنچمارک‌های مختلف را ببینند و همچنین این کارت گرافیک باید واقعا در یک بازی تست شود، نه فقط در تست‌های مصنوعی بررسی شود.

بنچمارک جدید RTX 4090

شایعات قبلی درباره مشخصات سری RTX 40xx

به گفته TechRadar، با توجه به اینکه شایعه قوی‌ای در مورد RTX 4090 مبنی بر ۲.۵ گیگاهرتز بودن کلاک آن وجود دارد، سرعت کلاک ۳ گیگاهرتزی نیز در این بنچمارک ثبت شده است.  با این حال، در گذشته ما شنیده بودیم که پرچمدار Lovelace احتمالا می‌تواند با اورکلاک شدن به توان ۳ گیگاهرتز دست یابد. نگرانی اصلی این شایعه مربوط به عملی بودن آن است و اینکه RTX 4090 چقدر بزرگ است؛ همچنین اینکه آیا ممکن است برای جا دادن این کارت گرافیک به یک کیس کامپیوتر بزرگ و جادار نیاز داشته باشید یا خیر.

مثل همیشه، همه این موارد در طول زمان مشخص خواهد شد و باید برای یافتن اطلاعات دقیق‌تر در مورد RTX 4090 منتظر بمانیم. انتظار می‌رود تا یک هفته دیگر از این کارت گرافیک رونمایی شود. نظر شما در این مورد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان