حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیم Pixelbook رسما منحل شده است؛ چرا گوگل در نهایت این تصمیم را گرفت؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل

گوگل یکی از شرکت‌های نام آشنای دنیای تکنولوژی است که در چند سال اخیر به شکلی فشرده مشغول توسعه اکوسیستم سخت‌افزاری و نرم‌‌افزاری خود است. با این حال بنابر گزارش‌های دریافتی، به نظر می‌رسد که اخیرا تیم Pixelbook رسما منحل شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا بررسی کنیم چرا گوگل در نهایت این تصمیم را گرفت؟

تیم Pixelbook رسما منحل شده است؛ چرا گوگل در نهایت این تصمیم را گرفت؟

طبق گزارش The Verge، گوگل نسل بعدی لپ تاپ پیکسل بوک خود را لغو کرده است. علاوه بر این، این شرکت همچنین تیم Pixelbook را که مسئولیت توسعه آن را بر عهده دارد منحل می‌کند. این دستگاه مدت‌ها در حال توسعه بود و انتظار می‌رفت سال آینده معرفی شود. با این حال، این پروژه به عنوان بخشی از اقدامات اخیر کاهش هزینه در گوگل لغو شده است. گزارش جدیدی از افشاگران و منابع آگاه، نشان می‌دهد که اعضای تیم در حال دریافت نقل و انتقالات داخلی هستند.

همین چند ماه پیش، گوگل قصد داشت به توسعه پیکسل بوک ادامه دهد. ریک استرلو، رئیس بخش سخت‌افزار گوگل، پیش از کنفرانس سالانه توسعه دهندگان I/O به The Verge گفته بود که ما توسعه Pixelbook را در آینده انجام خواهیم داد. اما او همچنین اذعان کرد که بازار کروم بوک‌ها از زمان عرضه اولین نسل پیکسل بوک در سال ۲۰۱۷ تغییر کرده است. بنابراین شاید گوگل تیم پیکسل بوک را را مجددا و به صورت داخلی راه اندازی کند.

تیم Pixelbook رسما منحل شده است

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل ماه‌هاست که می‌گوید قصد دارد فرآیند استخدام را کند کرده و برخی از برنامه‌های این شرکت را لغو کند. او در یادداشتی در ماه ژوئیه نوشته بود که در برخی موارد، این وضوع به معنای ادغام جایی است که سرمایه‌گذاری‌های آن با سایر بخش‌ها تداخل دارند و فرآیندها را ساده‌تر می‌کند. در موارد دیگر، این کار همچنین به معنای توقف توسعه و استقرار مجدد منابع به مناطق دارای اولویت بالاتر است. به نظر می‌رسد که تیم Pixelbook و اعضا مرتبط با آن، هدف گوگل از این برنامه یکپارچگی و استقرار مجدد هستند.

لورا برین، مدیر ارتباطات گوگل نیز به The Verge گفته است که گوگل برنامه‌های محصول آینده یا اطلاعات پرسنل را به اشتراک نمی‌گذارد. با این حال، ما متعهد به ساخت و حمایت از طیف وسیعی از محصولات نوآورانه در این شرکت هستیم که برای کاربران ما مفید هستند. با توجه به وضعیت متخصصین خود، وقتی اولویت‌ها را تغییر می‌دهیم، تلاش‌هایی برای انتقال اعضای تیم در سایر دستگاه‌ها و سرویس‌ها شکل خواهیم داد.

تیم Pixelbook رسما منحل شده است

به گزارش وب سایت خبری GizChina، گوگل نزدیک به یک دهه تلاش کرده است تا به دنیا ثابت کند که بازاری برای کروم بوک‌های سطح بالا وجود دارد. زمانی که اولین کروم بوک پیکسل در سال ۲۰۱۳ عرضه شد، ۱۳۰۰ دلار قیمت داشت. در حالی که گوگل فروش کروم بوک را نتوانسته است به سطحی قابل توجه برساند، اما به وضوح این قیمت بسیار زیاد است تا گوگل بتواند در بازار گسترده‌تر لپ‌تاپ ها برای خود نامی کسب کند.

در سال ۲۰۱۷، گوگل پیکسل بوک جدیدی را معرفی کرد، دستگاهی که می‌تواند مانند تبلت نیز استفاده شود. گوگل حتی یک قلم برای این دستگاه به نام Pixelbook Pen معرفی کرد. Pixelbook همچنین دارای Google Assistant داخلی است و می‌تواند به تلفن پیکسل شما متصل شود و حتی می‌تواند برنامه‌های اندروید را اجرا کند. نظر شما کاربران ترنجی در مورد منحل شدن تیم Pixelbook چیست؟ به نظر شما چه چیزی باعث شد تا گوگل در نهایت این تصمیم را اتخاذ کند؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان