حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز بنچمارک AnTuTu آیفون 14 پرو با تراشه A16 پیشرفت 28 درصدی گرافیک نسبت‌به A15 را نشان می‌دهد

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، بنچمارک

نتایج اولیه بنچمارک Geekbench، تصویری از عدم پیشرفت عمده در عملکرد چیپست جدید A16 Bionic اپل را نشان داد. بااین‌حال، امتیاز بنچمارک AnTuTu آیفون 14 پرو که به‌تازگی منتشر شده است، از پیشرفت 28 درصدی پردازنده گرافیکی A16 نسبت‌به A15 سال گذشته حکایت دارد.

امتیاز بنچمارک AnTuTu آیفون 14 پرو

در مقایسه کوتاه، قبلاً گزارش داده بودیم که A16 Bionic دارای همان تعداد هسته‌های GPU و Neural Engines نسبت‌به A15 است. با وجود این شباهت‌ها، آخرین بنچمارک AnTuTu نشان می‌دهد که جدیدترین تراشه پرچمدار اپل برای آیفون‌ها در دسته پردازنده‌های گرافیکی عملکرد خوبی از خود به‌جای گذاشته است. جزئیات عملکرد در حساب رسمی Weibo بنچمارک AnTuTu به‌اشتراک گذاشته شده و نشان می‌دهد که آیفون 14 پرو امتیاز کلی 978147 را کسب کرده است.

امتیاز بنچمارک AnTuTu آیفون 14 پرو

امتیاز بنچمارک AnTuTu آیفون 14 پرو

خوشبختانه، AnTuTu یک تفکیک جداگانه از عملکرد هر مؤلفه ارائه داده و به کاربران اجازه می‌دهد به‌خوبی در مورد اینکه کدام ناحیه، دستگاه را از بهترین عملکرد خود محدود می‌کند، مطلع شوند. در تست A16 Bionic، واحد پردازشی 246572 امتیاز کسب می‌کند، درحالی‌که در ناحیه GPU همان چیپست 408723 امتیاز کسب می‌کند. در مقام مقایسه، آیفون 13 پرو مکس که دارای A15 Bionic است، در تست CPU امتیاز 214,394 و در بنچمارک GPU امتیاز 318,962 را کسب کرده است.

همان‌طور که می‌بینید، هنگام مقایسه نمرات CPU تفاوت زیادی وجود ندارد، اما سمت GPU بزرگ‌ترین تغییر را نشان می‌دهد. قبلاً گزارش داده بودیم که A16 Bionic امتیاز چندهسته‌ای 14 درصد بالاتر از A15 Bionic را کسب کرده است و نتایج AnTuTu برای دسته CPU کم‌وبیش یکسان است.

درحالی‌که این یک پیشرفت عظیم نیست، باید به‌خاطر داشته باشیم که ما درحال مقایسه چیپست‌های تلفن همراه هستیم و اتفاقاً اولویت اپل به‌جای ارائه عملکرد بی‌رقیب که عمر باتری را کاهش می‌دهد، کارایی آن است. بااین‌حال، زمانی که چیزی سخت درحال اجرا باشد، مانند یک بازی، برنامه احتمالاً به A16 Bionic اجازه می‌دهد تا از حداکثر توان خود استفاده کند. جدیدترین تراشه اپل همچنین از هسته‌های جدید عملکردی و بازده انرژی استفاده می‌کند که به افزایش عملکرد چندهسته‌ای که اشاره کردیم، کمک می‌کند.

ما درنهایت نتایج CPU و GPU تراشه A16 Bionic را با سایر چیپست‌های اندرویدی پیشرفته مقایسه خواهیم کرد، بنابراین برای این نتایج آماده باشید.

نظر شما پیرامون امتیاز بنچمارک اولیه آنتوتو گوشی آیفون 14 پرو اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rad 007

هر کسی میخواد بنچمارک انتوتو آیفون ها را با اندرویدیها مقایسه کنه اشکالی نداره مقایسه بکنه فقط بی زحمت امتیاز انتوتو آیفون را ضربدر ۲ بکنید تا امتیاز واقعی آیفون به دست بیاد کمی تحقیق کنید می‌فهمید چی گفتم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی