حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نجات جان مرد انگلیسی توسط اپل واچ پیش از سکته قلبی و مرگ حتمی

تا کنون بارها در مورد نجات جان انسان‌ها توسط سیستم سلامت و ایمنی اپل واچ شنیده‌ایم. این ساعت هوشمند هنگامی که عملکرد نامناسبی در بدن کاربران مشاهده کند، بلافاصله به آن‌ها هشدار می‌دهد. اکنون در آخرین مورد شاهد نجات جان مرد انگلیسی توسط اپل واچ پیش از سکته قلبی و مرگ حتمی هستیم. با ترنجی همراه باشید.

نجات جان مرد انگلیسی توسط اپل واچ پیش از سکته قلبی و مرگ حتمی

تا به امروز، داستان‌های مختلفی درباره اینکه چگونه اپل واچ زندگی کاربران خود را نجات می‌ده، شنیده‌ایم. چه بخواهیم، چه نخواهیم، باید قبول کنیم که محبوب‌ترین ساعت هوشمند جهان، واقعا می‌تواند معیارهای سلامت کلیدی خاصی را کنترل کند و در صورت نیاز به اقدامات پزشکی به شما هشدار دهد. اما مواردی که در گذشته درباره آن شنیده‌ایم به هیچ وجه قابل مقایسه با داستان یک توسعه‌ دهنده فناوری اطلاعات، ینی دیوید لست نیست.

وی مردی است که در انگلیس زندگی می‌کند و هدیه‌ای که دریافت کرده بود، در نهایت زندگی او را نجات داد. در واقع، وقتی دیوید اپل واچ را از همسرش هدیه گرفت، ضربان قلب او در حالت استراحت تنها ۳۰ تپش در دقیقه بود. به گزارش ایندیپندنت، زمانی که لست برای اولین بار ساعت جدید خود را به مچش بسته بود، ضربان قلب او در حالت استراحت، ۳۰ تپش در دقیقه (bpm) بود و این میزان در بیش از ۳۰۰۰ آزمایش ادامه داشت.

نجات جان مرد انگلیسی توسط اپل واچ

برای درک این موضوع، باید گفت که میانگین ضربان قلب یک فرد بزرگسال در حالت استراحت بین ۶۰ تا ۱۰۰ تپش در دقیقه است. آخرین فرض این مرد و همسرش، این بود که اپل واچ معیوب است و وی آماده بود تا این بررسی‌های را نادیده بگیرد.

با این حال، همسر دیوید وارد عمل شد و به او پیشنهاد داد که به پزشک عمومی خود (که پزشکانی در ایالات متحده به عنوان پزشکان مراقبت‌های اولیه شناخته می‌شوند) مراجعه کند. پزشک عمومی او از وی خواست تا به یک متخصص قلب و عروق مراجعه کند. در ماه مه، او تست MRI انجام داد، اگرچه به طور عجیبی، نتایج تا ژوئیه به وی اعلام شد. وی همچنین یک نوار قلب ۴۸ ساعته برای نظارت بر ضربان قلب غیر طبیعی خود انجام داد.

کاربرد اپل واچ در هشدار نسبت به حمله قلبی کاربران بر اساس تحقیقات علمی اثبات شد

با تمام آزمایشات انجام شده، متخصصان از دیوید خواستند تا با وی صحبت کنند، اما او از پاسخ دادن به پنج تماسی که بیمارستان با او گرفته بود، خودداری کرد. اما با بد شدن وضعیت وی و انتقالش به بیمارستان، دیوید خاطرنشان کرد که در تلفن صدای بیمارستان واقعا وحشتناک بود. به محض اینکه من به آنجا رسیدم، آن‌ها یک تخت آماده کرده بودند.

در طول 48 ساعت ECG، قلب دیوی ۱۳۸ بار در فواصل ۱۰ ثانیه ای متوقف شد و تشخیص دکترها سکته قلبی بود. دیوید یک انسداد قلبی درجه سه داشت زیرا جعبه اتصال قلبش فرسوده شده بود. او در خطر مرگ ناگهانی قلبی قرار داشت. در نتیجه او تحت عمل جراحی اورژانسی قرار گرفت تا ضربان‌ساز وی نصب شود. پس از عمل، لست گفت که احساس آرامش و انرژی بسیار بیشتری دارد. همچنین وی می‌گوید که همسرش سارا او را نجات داده است.

نجات جان مرد انگلیسی توسط اپل واچ

به گفته خبرگزاری PhoneArena، ضربان سازی که در قلب دیوید گار گذاشته شده بود، قادر است تا هر ریتم غیرطبیعی را تشخیص دهد که به هر دو بطن قلب اجازه می‌دهد خون را به طور همزمان پمپاژ کنند. او اظهار داشت همسرش مدام می‌گوید که او زندگی من را نجات داده است و او اشتباه نمی‌کند. اگر او برای تولدم این اپل واچ را نمی‌خرید، من اکنون اینجا نبودم. همیشه به خاطر این هدیه از او سپاسگزار خواهم بود. جدا از اینکه همیشه آن را شارژ می کنم، اکنون همیشه روی من دست من قرار دارد.

وی همچنین می‌افزاید که سارا (همسرش) واقعا مراقب من بود. او مدام می‌گوید که چقدر به خودش افتخار می‌کند و باید هم اینگونه باشد. زیرا او زندگی من را نجات داد. داستان اخلاقی این ماجرا چیست؟ باید گفت که طبیعتا پشت هر مردی که از یک وضعیت مرگبار نجات می‌یابد، یک زن و یک اپل واچ قرار دارد.

این اپل واچ بود که برای اولین بار به دیوید لست در مورد ریتم غیرطبیعی قلبش هشدار داد، درحالی که خانواده وی هیچ سابقه‌ای از مشکلات قلبی او نداشتند. او در ماه ژوئن ازدواج کرده بود و حتی برای ماه عسل خود هم به ایتالیا رفته بود. همانطور که او به خبرنگاران گفته است، وی هیچ علائمی درباره انسداد شریان‌های قلبی نداشته است. حتی برای ماه عسل وی ۱۰ روز به ایتالیا رفته است و نمی‌دانست که مشکلی وجود دارد. در این ماجرا حتی پزشکان نیز شگفت زده شده بودند.

نجات جان مرد انگلیسی توسط اپل واچ

در تاریخ ۷ سپتامبر، انتظار داریم اپل سه مدل اپل واچ جدید شامل اپل واچ سری ۸، اپل واچ پرو با صفحه نمایش بزرگ‌تر، باتری قوی‌تر و قابلیت‌های بیشتر) و همچنین اپل واچ SE (۲۰۲۲) ارزان قیمت را معرفی کند. حداقل بر روی اپل واچ ۸ و اپل واچ ۸ پرو، گویا دماسنج جدیدی می‌بینیم که دمای بدن شما را اندازه گیری می‌کند.

این قابلیت قطعا چیزی است که باید به خاطر بسپارید. اگر دیوید اپل واچ را به عنوان هدیه از همسرش دریافت نمی‌کرد، هرگز از ضربان قلب غیرعادی خود مطلع نمی‌شد. در نتیجه وی پزشک عمومی و متخصص قلب را نمی‌دید و می‌توانست به راحتی در اثر یک حادثه قلبی ناگهانی بمیرد. اما او ساعت را به عنوان هدیه گرفت، آن را به مچ بست، ضربان پایین خود را مشاهده کرد، به متخصص قلب مراجعه کرد و اسنداد شریان‌های قلبی وی و احتمال سکته قبلی‌اش تشخیص داده شد و همین موضوع منجر به یک جراحی شد تا او را زنده نگه دارد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

امیدوارم اپل دست از این کارش برداره
با دوز کلک میخواد سری جدید رو بفروشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان