حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هک شدن سامسونگ و دسترسی هکرها به اطلاعات کاربران این شرکت

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، حملات سایبری، سامسونگ

در چند وقت اخیر، اتفاقات تلخی که در چند سال اخیر، در حوزه امنیت سایبری رخ داده است و شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری همچون مورد هجوم هکرها قرار گرفته‌اند. گویا موضوع امنیت در این میان به شدت رنگ باخته است. حالا اخیرا نیز شاهد هک شدن سامسونگ و دسترسی هکرها به اطلاعات کاربران این شرکت هستیم. با ترنجی همراه باشید.

هک شدن سامسونگ و دسترسی هکرها به اطلاعات کاربران این شرکت

ما می‌دانیم که هیچ شرکتی نمی‌تواند امنیت صد درصید داده‌ها را تضمین کند، حتی سامسونگ. اخیرا در موردی جدید، یک حادثه امنیت سایبری دیگر رخ داده است. اگر به خاطر داشته باشید، خیلی زودتر از این، هکرها توانسته بودند که کد منبع محصولات گلکسی را دریافت کنند. با این حال، آن موضوع سر و صدای زیادی ایجاد نکرد زیرا هیچ اطلاعاتی از کاربران به بیرون نشت نکرده بود.

در مورد این حمله جدید، گویا اطلاعات شخصی مشتریان به دست هکرها و مهاجمان افتاده است. در واقع سامسونگ نشت اطلاعات کاربران خود را تایید کرده است. به گفته سامسونگ، اگرچه برخی از اطلاعات مشتریان به بیرون درز کرد، اما هکرها موفق نشده‌اند تا به شماره تلفن‌ها و شماره کارت اعتباری آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

هک شدن سامسونگ

این شرکت گفته است که هکرها به احتمال زیاد اطلاعاتی مانند نام، اطلاعات تماس و اطلاعات جمعیتی، تاریخ تولد و اطلاعات ثبت محصول آن‌ها دسترسی پیدا کرده‌اند. بدتر از آن، هیچ اطلاعات مشخصی در مورد تعداد کاربران آسیب دیده وجود ندارد. کاربرانی که اطلاعات آن‌ها در خطر است، توسط این شرکت از طریق ایمیل با آن‌ها تماس گرفته خواهد شد.

برخی مشتریان و کاربران از سامسونگ پرسیده‌اند که آیا نیاز به اقدامی فوری دارند یا خیر. اما سامسونگ به آن‌ها گفته است خیر. سامسونگ همچنین اضافه کرد که در حال حاضر، به بررسی اتفاقات رخ داده می‌پردازد و بعدا اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه خواهد کرد. ضمنا در صورت لزوم از مشتریان می‌خواهد که اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش GizChina، همانطور که معمولا در موارد مشابه اتفاق می‌افتد، سامسونگ توصیه می کند که مراقب حساب کاربری خود باشید. هنگامی که کاربران ایمیل‌های ناخواسته دریافت کردند، باید به این شرکت اطلاع دهند. سامسونگ گزارش داده است که هکرها توانسته‌اند از اواخر جولای به سیستم آن دسترسی داشته باشند. اما محققان امنیتی شرکت سامسونگ، این موضوع را در اوایل ماه آگوست فهمیده‌اند.

هک شدن سامسونگ

متاسفانه آن‌ها هنگامی نفود هکرها را تشخیص داد‌ه‌اند که مهاجمین اطلاعات کاربران را به دست آورده‌اند. لازم به ذکر است که سامسونگ اقداماتی را برای ایمن سازی سیستم‌های خود انجام داده است و حتی یک شرکت امنیت سایبری شخص ثالث را برای مدیریت این مشکل، وارد ماجرا کرده است. علاوه بر این، این شرکت با مجریان قانون نیز در ارتباط است.

سامسونگ گفته است که ما متعهد به محافظت از امنیت و حریم خصوصی مشتریان خود هستیم و به تلاش جدی خود برای توسعه و اجرای گام‌های فوری بعدی در بلند مدت، جهت افزایش امنیت در سراسر سیستم‌هایمان ادامه خواهیم داد. سامسونگ نه اولین و نه آخرین شرکتی است که با یک حمله سرقت اطلاعات روبرو می‌شود. در ماه اوت، برخی از شرکت‌های بزرگ دیگر نیز از حملات سایبری و نشت اطلاعات از پایگاه‌های داده خود خبر داده بودند. از آن جمله می توان به Plex و Twitter اشاره کرد. نظر شما کاربران ترنجی درباره هک شدن سامسونگ و دسترسی هکرها به اطلاعات کاربران این شرکت چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان